Vodafone Türkiye, “Kırmızı Işık” ile yaratıcılıkta yine zirvede!

Vodafone Kırmızı Işık, Cannes Lions başarısından sonra reklam ve pazarlama dünyasının bir diğer zirvesi olarak kabul edilen CLIO Ödülleri’nde de Türk...

Vodafone Kırmızı Işık, Cannes Lions başarısından sonra reklam ve pazarlama dünyasının bir diğer zirvesi olarak kabul edilen CLIO Ödülleri’nde de Türkiye’ye ilk kez Büyük Ödülü kazandırdı. Y&R Team Red İstanbul tarafından Vodafone Kırmızı Işık için hazırlanan “Aramızda” kampanyası, Time dergisinin dünyanın en tanınan uluslararası reklam ödülleri olarak nitelendirdiği CLIO Ödülleri’nde “Entegre Kampanya” kategorisinde “Grand CLIO”ve altın ödülünü alırken, “Dijital” kategorisinde de gümüş ödüle layık görüldü.

 

Vodafone Türkiye tarafından kadına yönelik şiddeti önlemek amacıyla geliştirilen Kırmızı Işık uygulaması için Y&R Team Red İstanbul tarafından hazırlanan “Aramızda” kampanyası, Avrupa’dan sonra ABD’de de büyük ödüle layık görüldü. Tüm dünyada pazarlamanın ve yaratıcılığın zirvesi olarak kabul edilen Cannes Lions 2015’te büyük ödül Grand Prix’yi alarak Türkiye’de bir ilke imza atan Vodafone Kırmızı Işık, bu kez de 1959 yılından bu yana reklam, tasarım ve iletişim alanındaki yaratıcılığı ve inovasyonu ödüllendiren CLIO’dan bir altın, bir gümüş ve bir Grand CLIO kazanarak, toplam üç ödülle döndü.

 

Vodafone Kırmızı Işık “Aramızda” kampanyası, CLIO Ödülleri’nde “Entegre Kampanya” kategorisinde “Grand CLIO” ve altın ödülünü alırken, “Dijital” kategorisinde de gümüş ödül aldı. Vodafone Kırmızı Işık, Time dergisinin dünyanın en tanınan uluslararası reklam ödülleri olarak nitelendirdiği CLIO’da Türkiye’den kısa listeye kalan 4 farklı çalışma arasında ödüle hak kazanan tek çalışma oldu.

 

Öğüt: “Uluslararası arenada Türkiye’ye ilk başarıları kazandırdık”

ABD’nin New York şehrinde düzenlenen ve ünlü aktör Alec Baldwin’in sunuculuğunu üstlendiği ödül törenine, Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt ve Young & Rubicam Brands Reklamevi Ajans Başkanı Arzu Ünal birlikte katıldı. Dijital çağa uygun çözümlerle toplumsal sorunlarla mücadele etmek gerektiğine inandıklarını, Kırmızı Işık uygulamasının da mobil teknolojilerinin toplumsal hayata katkısını gösteren önemli bir uygulama olduğunu belirten Gökhan Öğüt, şunları söyledi: “Güçlü bir toplum için kadınlara fırsat eşitliği sağlayarak, toplumsal ve ekonomik hayata eşit katılımlarını desteklemek üzere yatırımlarımızı sürdürürken, mobil teknolojilerinin gücünü kullanarak hayata geçirdiğimiz Kırmızı Işık uygulaması sayesinde de şiddete maruz kalan kadınlara tek dokunuşla destek eli uzatıyoruz. Kırmızı Işık uygulamasını, sadece kadınlar tarafından erişilebilen, şiddeti anında ya da öncesinde engellemeye yönelik, şiddet uygulayan kişinin fark etmeyeceği biçimde çalışan bir çözüm olarak tasarladık. Bu hassas ve hayati konu için iletişim çalışmalarımızı da yaratıcı ajansımız Y&R Team Red beraber ince bir zekâyla sadece kadınlara ulaşabileceğimiz bir dil ve stratejiyle hazırladık. Cannes Lions 2015’te büyük ödül Grand Prix’yi alarak Türkiye’ye bir ilki yaşatan kampanyamızın şimdi de reklam dünyasının uluslararası alanda en önemli ödüllerinden CLIO’da biri Büyük Ödül olmak üzere üç ödül birden kazanmasının gurur ve mutluluğunu yaşıyoruz. Ülkemizde bu uygulamaya hiç ihtiyaç kalmamasını umut ediyoruz.”

 

Arzu Ünal: “Bu kampanyaya kalbimizi koyduk”

“Aramızda” kampanyasının arkasında sosyal faydaya odaklanmış ve akıllıca kurgulanmış iyi bir fikir olduğuna dikkat çeken Arzu Ünal ise görüşlerini şu şekilde dile getirdi:

“Vodafone Kırmızı Işık uygulaması için aldığımız brief, insanın kalbine dokunan bir brief’ti. Biz de çalışmalarımıza önce kalbimizi koyarak başladık. Bir projeye kalbinizi koyduğunuzda önünüzdeki sınırlar kalkıyor, daha ilerisini görebiliyor, yaratıcılık fırsatlarını sonuna kadar kullanabiliyorsunuz. Bu projede uygulama ile kullanıcıyı en doğru şekilde buluşturabilmeniz için önce projenin arkasındaki teknolojiye hakim olmanız gerekiyordu. Teknolojiyi yaratanlar ile onu kadınlarla buluşturacak olan bizler tüm süreçte yanyana aynı dili konuştuk. ‘Aramızda Kalsın’ kampanyasını bu bilinçle çalışıp, 360 derece entegre iletişim anlayışıyla oluşturduk. Kampanyamızı, Vodafone teknolojisini sadece kadınlara ve en sade dilde aktaracak şekilde kurguladık. Sadece kadınların uygulamanın farkına varması için alternatif, yeni mecralar yarattık. Kurguladığımız bu yalın ve yenilikçi yaratıcı yaklaşım  ile Cannes Lions’da kazandığımız Grand Prix’nin ardından, Türkiye’nin ilk Grand CLIO’sunu kazanmak müthiş bir duygu. CLIO’dan gelen bir altın, bir gümüş ve bir Grand CLIO'nun gururunu yaşıyoruz. Ama asıl gurur duyduğumuz şey, Türkiye’deki binlerce kadını, aile içi şiddetten korumaya yardımcı olabilmek.”

 

Uluslararası otoritelerden ödüllü kampanya

Vodafone’un Türkiye'de gittikçe artan kadına yönelik şiddet vakalarına karşı kullanıma sunduğu ve bugüne kadar 283 binden fazla kez indirilen Vodafone Kırmızı Işık uygulaması, kadınların şiddete maruz kaldığı anlarda kolluk kuvvetlerine ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlıyor. Uygulama için Y&R Team Red İstanbul tarafından hazırlanan “Aramızda” kampanyası, odağına teknolojiyi alarak, kadınların ihtiyaçlarına uyarlanmış esnek bir medya yaklaşımı içeriyor. Tüm dünyadan 40 bini aşkın projenin yarıştığı Cannes Lions 2015’te büyük ödül Grand Prix’yi alan 18 projeden biri olan kampanya, medya dalında elde ettiği bu başarının yanı sıra Cannes’da bir altın, iki gümüş ve üç bronz olmak üzere toplam 7 ödül aldı.

 

Vodafone Kırmızı Işık uygulaması için yürütülen reklam kampanyası, 2014 yılında 26. Kristal Elma Türkiye Reklam Ödülleri’nde 5 ödül almış, Felis Ödülleri’nde de “Dijital - En İyi Dijital Merkezli Entegre Kampanya” dalında birinci olmuştu. Uygulama ayrıca, Dünya GSM Birliği (GSMA) tarafından bu yıl 20’nci kez düzenlenen ve dünyanın en prestijli teknoloji ödülleri arasında yer alan Global Mobil Ödülleri’nde “Gelişmekte Olan Pazarlarda Kadınlara Yönelik En İyi Mobil Uygulama” dalında finalist olmuştu.

 

Yaratıcılıkta 56 yıllık gelenek

Kreatif alanda dünyanın en prestijli ödülleri arasında yer alan CLIO, 1959 yılından bu yana reklam ve pazarlama dünyasının başarılı çalışmalarını ödüllendiriyor. Reklam, spor, moda, müzik, eğlence ve sağlık alanlarında yaratıcı iş, ajans ve yetenekleri mercek altına alan CLIO, sınırları zorlayan ve emsal oluşturan çalışmaları ön plana çıkararak yaratıcılıkta mükemmelliğin öncülüğünü üstleniyor.

#

17 Eki 2015 - 10:09 Kocaeli- Ekonomi

Son bir ayda kocaeligazetesi.com.tr sitesinde 3.521.331 gösterim gerçekleşti.


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.