• BIST 104.123
  • Altın 145,971
  • Dolar 3,4910
  • Euro 4,1702
  • Kocaeli : 23 °C
  • İstanbul : 23 °C
  • Sakarya : 24 °C

Yılbaşı sofrası öncesi ara öğün tüketin

Yılbaşı sofrası öncesi ara öğün tüketin
Yılbaşının simgesi haline gelen zengin sofralar ve gecenin ilerleyen saatlerine kadar yenilen ağır yemeklerin ertesi günün kâbusu haline gelmemesi için, tüketilecek besinlerin miktarı çok önemli.

Geceye hazırlanmak için gün içerisinde hiçbir şey yememek ise yapılan en büyük yanlışlardan biri. Çünkü vücut gün boyu aç kalacağı için akşam yemeğinde iştah kontrolünüzü sağlayamayıp, yüksek kalorili besinleri akşam kontrolsüzce tüketilebiliyorsunuz.

 

Memorial Dicle Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Ceylan Özateş, yılbaşı gecesinin ertesi günü kendinizi iyi hissetmenizi sağlayan ve yeni yıla sağlıklı başlamanıza yardımcı olacak önerilerde bulundu.

 

Yılbaşı gününe kahvaltı ile başlayın

Yılbaşı gecesine hazırlanırken; güne kahvaltı ile başlamak, hafif bir öğle yemeği ve ara öğünlerle akşama hazırlanmak faydalı ve sağlıklı olacaktır. Ara öğünlerde meyve, bir bardak süt veya ayran, bir küçük kase yoğurt veya bir avuç kuruyemiş tüketilebilir. Ayrıca gün içerisinde belli aralıklarla su tüketimi ihmal edilmemelidir. Çünkü sıvı alımı vücudu gece için hazır hale getirir, sindirimi kolaylaştırır, tek bir seferde aşırı miktarda sıvı alımını azaltır ve ertesi gün susuzluk hissi oluşumunu önler.

 

Yılbaşı sofrasına aç oturmayın

Yılbaşı akşamlarında hazırlanan ağır yemeklerin bulunduğu sofralara aç karnına oturmayın. Gün boyunca akşamı bekleyip aç bir şekilde sofraya oturmanız yüksek kalorili besinleri gereğinden fazla tüketmenize neden olabilir.  En azından sofraya oturmadan kısa bir süre önce 1 bardak süt veya yoğurt, meyve ve 3 adet tüm ceviz içi veya ince bir kepekli tost tüketmeniz faydalı olacaktır.

 

Sofranın tatlısı meyve salatası olsun

Yılbaşı gecesinde tatlı seçimi de çok önemlidir. Eğer gecenin sonunda tatlı tüketilecekse, şerbetli hamur tatlılarının yerine sütlü veya meyveli tatlıları tercih edilmelidir. Tatlı yerine meyve veya dondurma da iyi bir seçenek olabilir. Mevsim meyvelerinden hazırlanmış meyve salatası ve üzerine bir top vanilyalı dondurma, hafif ve sağlıklı bir seçim olur.

 

Kutlamanın dozunu kaçırmayın

Bir şölen ve kutlama şeklinde geçen yılbaşı gecelerinde yemeklerin, mezelerin ve alkolün dozunu kaçırmamak çok önemlidir. Eğer kendinizi çok kısıtlamak istemiyorsanız porsiyonların miktarını küçük tutabilir, yemeklerinizi yavaş yavaş yiyebilirsiniz. Bu sayede yemeklerin tadına varıp, az yemek yemiş olursunuz.

 

Yeni yılın ilk günün sağlıklı beslenmeye başlayın

Yılbaşı gecenizin ertesi gününün kâbusa dönüşmemesi için kızartmalardan, çok tuzlu ve baharatlı besinlerden uzak durmalısınız. Çünkü bu özellikteki besinlerin sindirimi zordur. Sindirim ve dolaşım sistemini yorar, mide gerginliğine, bağırsak problemlerine ve tansiyon dengesizliklerine sebep olur. Bunun için ana yemek olarak balık, ızgara, fırında veya buğulama olarak derisi alınmış hindi veya tavuk eti tercih edilebilir. Yanındaki garnitürler de sebze tabakları, çeşitli peynirler, bir avuç çerez veya fırınlanmış minik mantarlar olabilir. Yeni yılın ilk günü açık havada 1- 1.5 saat yürüyüş yapmayı da ihmal etmeyin. Bu hem kalori yakmanızı hem de kendinizi hafif ve zinde hissetmenizi sağlayacaktır.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Cem Sinan: Önemli olan tek kale oyundu24 Eylül 2017 Pazar 14:55
  • Kocaeli olgunlarda grup maçları sona erdi24 Eylül 2017 Pazar 14:53
  • İnsanüstü mücadele!..24 Eylül 2017 Pazar 14:51
  • Sonunda be! "2-1"23 Eylül 2017 Cumartesi 17:34
  • Darıca’da bir mahalle spor sahasına kavuştu23 Eylül 2017 Cumartesi 15:11
  • İşte bu çok güzel haber!..23 Eylül 2017 Cumartesi 15:10
  • Ücretsiz spor salonlarından 15 bin kişi faydalandı23 Eylül 2017 Cumartesi 15:09
  • Muhammet sonunda A takımda23 Eylül 2017 Cumartesi 15:08
  • Kartepeli motorcular kupalarıyla Başkan Üzülmez’i ziyaret etti23 Eylül 2017 Cumartesi 15:07
  • Hüseyin Ayaz maça bekleniyor23 Eylül 2017 Cumartesi 15:06
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim