• BIST 82.363
  • Altın 147,310
  • Dolar 3,7689
  • Euro 4,0344
  • Kocaeli : 6 °C
  • İstanbul : 8 °C
  • Sakarya : 6 °C

Yoğurt hafızayı güçlendiriyor!

Yoğurt hafızayı güçlendiriyor!
Beslenme Danışmanı Dr. Gönül Ateşsaçan, okul öncesi çocuklarımızın dikkat dağınıklıklarına karşı ve hafızalarının güçlenmesini sağlayacak besinler hakkında önemli bilgiler verdi.

Ateşsaçan; özellikle de yoğurdun, içinde bulunan tirozin isimli madde sayesinde hafızalarının daha da güçleneceğini belirtti.

 

Dikkat dağınıklığı ve yorgunluk nedeni olan demir eksikliği özellikle ergenlik çağındaki kızlar için bir sorun. Yüksek oranda demir içeren yağsız kırmızı et haftada 2-3 kez tüketilmeli.

 

Beyin hücrelerini geliştirip hafızanın güçlenmesini sağlayan kolin maddesi içeren yumurta. Haftada 3 kez sabah omlet veya haşlanmış olarak yenilmeli.

 

Stres ve sinirlerin yatışmasını sağlayan ve içerdiği magnezyum ile kasların gevşemesini sağlayan Ispanak, badem, ayçekirdeği, soya fasulyesi, rafine edilmemiş tahıllar, tam tahıllı ekmek, balık ve tavuk eti, peynir, yumurta, patates ve portakal doğal magnezyum kaynaklarıdır. Çilek ve yaban mersini hafıza güçlendirici etki yapan ve öğrenmeyi kolaylaştırır.

 

Özellikle ergenlik dönemindeki çocuklar için sorun olan stres, endişe, sıkıntı durumunu giderecek B1 ve Bb3 vitamini içeren bezelye haftada 1 kez yenilmelidir.

 

Her hücre için gerekli olan yaşam kaynağı su, beyin gelişimi ve normal çalışması için çok önemlidir. Günde yaklaşık 1,5 litre su içilmelidir.

 

Dr. Gönül Ateşsaçan, bunların yanında bazı besinlerin tüketilmesi hakkında da önerilerde bulundu:

Çilek: İçeriğindeki fisetin maddesi hafıza kaybının etkilerini azaltıp, bunamayı geciktirir.

 

Bitter çikolata: Magnezyum ve antioksidan içeriğiyle beyne oksijen taşıyarak daha aktif çalışmasını sağlar.

 

Yoğurt: İçinde bulunan tirozin isimli madde hafızayı güçlendirip, beyni uyarır.

 

Fasulye: Lif ve protein bir arada özellikle çocuklarda zekâyı açıyor.

 

Kırmızı ve turuncu renkli sebzeler: Özellikle domates, havuç ve kırmızı biberde bulunan antioksidan beynin daha uzun süre sağlıklı kalmasını sağlıyor.

 

Lahana: Stressiz öğrenmeyi sağlar.

 

Üzüm suyu: Dopamin salgılanmasını arttırarak problem çözme yeteneğini geliştiriyor.

 

Son olarak odaklanma için de ceviz, fındık, fıstık gibi sinirleri kuvvetlendiren yiyeceklerin yenmesini öneriyorum.

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
      Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Kocaeli Gazetesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
      Tel : (0 262) 323 39 17-18-19 | Faks : (0 262) 322 75 55 | Haber Yazılımı: CM Bilişim