Gizle

"Körfez'in incisi" 12,5 milyon aracı taşıdı

İzmit Körfezi'nin iki yakasını 6 dakikaya düşüren Osmangazi Köprüsü'nü, hizmete alınışından bu yana 12,5 milyona yakın araç kullandı Kocaeli'nin Gebze ve Dilovası ilçelerindeki sanayi yükünün taşınmasına da büyük katkı sağlayan köprüde, bayram tatilleri süresince günlük geçiş yoğunluğu katlanıyor Osmangazi Köprüsü'nün de içerisinde yer aldığı Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol projesinin tamamlanmasıyla yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanacak

Büyütmek için resme tıklayın

İzmit Körfezi'nin iki yakasını 6 dakikaya düşüren Osmangazi Köprüsü'nden, hizmete alındığı 1 Temmuz 2016'dan bu yana 12,5 milyona yakın araç geçiş yaptı.

AA muhabirinin derlediği bilgiye göre, otomobil ile mevcut yolu kullanarak İzmit Körfezi'ni geçmek 1 saat 20 dakika, feribot ile geçiş 45-60 dakika iken, mesafeyi 6 dakikaya düşüren Osmangazi Köprüsü, bu avantajıyla sanayi kuruluşlarının nakliye araçları ve vatandaşlar tarafından tercih ediliyor.

Günlük binlerce aracın kullandığı Osmangazi Köprüsü, 2016'da hizmete alınışından bu yana 12,5 milyona yakın aracı Körfez'in iki yakasına ulaştırdı.

Kocaeli'nin Gebze ve Dilovası ilçelerindeki sanayi yükünün transferine de büyük kolaylık sağlayan köprünün de içerisinde yer aldığı Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol projesinin tamamlanmasıyla ülke ekonomisine yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlanması bekleniyor.

Otoyolun tamamının mevcut devlet yoluna göre mesafeyi 95 kilometre kısaltacak olmasıyla da İstanbul-İzmir arasındaki 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresinin 3-3,5 saate inmesi öngörülüyor.

Osmangazi Köprüsü ile Gebze-Bursa kesimiyle trafiğe açılan otoyol projesinde, 433 kilometrelik otoyolun 219 kilometresinin yapımı tamamlandı, 77 kilometresi bu yıl, kalan kesiminin de 2019 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor.

- Bayram tatillerinde araç geçişi katlanıyor

Osmangazi Köprüsü'nün trafiğe açıldığı günden bu yana geçirilen bayram tatillerinde 2 milyon 191 bin 229 araç geçişi gerçekleşti.

Kuş türlerinin yaşadığı "Hersek Lagünü" için kavis verilen Osmangazi Köprüsü, bu özelliğiyle de tabiata ve biyolojik çeşitliliğe verilen önemi gösteren önemli yapılar arasında yer alıyor.

Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada olan Osmangazi Köprüsü, bu özelliğini 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapımına kadar koruyacak.

- Trafik güvenliği üst düzeyde

Asma Köprü, dünyanın en aktif sismik bölgelerinden biri olan Kuzey Anadolu Fay Hattı'nın oldukça yakınında bulunurken, 2 bin 475 senede bir görülebilecek bir depremde bile ayakta kalabilen sismik dayanımlı köprü olarak inşa edildi.

Köprü üzerinde kurulan akıllı trafik sistemi ile sürücülere trafik güvenliği ile ilgili bilgiler aktarılırken, kış aylarında modern ekipmanların kullanıldığı ölçümleme ve önleyici bakım çalışmaları yapılıyor.

Osmangazi Köprüsü'nü, 67 metre boyunda, 54 metre eninde ve 15 metre yüksekliğindeki kule keson temellerinin 40 metre derinlikte iyileştirilmiş deniz tabanına serbestçe oturması, Türkiye ve yurt dışındaki benzerlerinden ayıran en önemli özelliklerden biri olarak dikkati çekiyor.

Kontrol Merkezi bulunan köprü, 24 saat rüzgar, nem, yağış, sıcaklık, diğer yapısal izlemeler ve trafik akışı canlı olarak takip ediliyor.

14 Haziran 2018 Kocaeli- Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

08

Nurettin Öztürk - neymiş istanbul izmir otoyolu imiş bu sayede yolun geçtiği güzergah değerlenmiş vs vs,peki istimlak bedeli olmadı mı.?bu paraya geçiş olur mu.?aradaki fark zarar değil de kazanç nasıl oluyor biri bunu anlatsın lütfen.soygun desem deli dumrul kızacak

Yanıtla . 0Beğen 15 Haziran 10:34
06

Nurettin Öztürk - keşke daha da çok indirim olsa da vatandaşın zararı olmasa.deli dumrul köprüsü olmaktan çıksa.ayıptır günahtır bu kadar pahalı geçiş olur mu.?geçiş garantili köprü yolcu garantili havalimanı hasta garantili şehir hastanesi yakında yüksek hızlı trenler de yolcu garantili olursa şaşmayalım.

Yanıtla . 1Beğen 15 Haziran 10:30
04

Vatandaş - iki senede 28.800.000 açık var birde geçenler indirimli geçiyor aradaki o farkı da devlet ödüyor bu ödemenin 19 sene süreceğini hesap edersek soygun lafı bunun yanında çok hafif kalır aynı tezgah osmanlıyada uygulamnıştı sonuşta kapitilasyonlar gelmişti işin sorumlusu padişah İngiliz savaş gemisiyle kaçmıştı kalan Osmanlının borçlarını da genç Türkiye cumhuriyeti ödemişti.

Yanıtla . 0Beğen 14 Haziran 20:57
02

Kızılelma - Kıpti nin merdi misali secaat arz ederken sirkatini söylemişsiniz. Köprüden geçiş başlayalı 2 yıl oluyor. Taahhüdünüz ne 40 bin çarpı 720 gün etti mi sana 28,8 milyon araç. Bu geçiş bedelini müteahhitlere ödediniz. Hem de araç başına 35 usd den. Şimdi bir hesap yapın da 650 milyon tasarruf masalını bir daha gözden geçirin. Ha diyorsanız farketmez devlet yerine yandaş tasarruf ediyor o zaman başka.

Yanıtla . 3Beğen 14 Haziran 14:41
05

Haldun - @Kızılelma 02 nolu yoruma cevabı: anlaşma yapılırken yanındaymıydın üstelik sonunda köprü devlete kalacak dünya bu şekilde yapıyor sizlerin aklı almaz düşünemezsiniz düşünseniz oynı yerde otlamazsınız..

Yanıtla . 0Beğen 14 Haziran 22:21
03

Erol Demirbek - @Kızılelma 02 nolu yoruma cevabı: para cebinden çıksa köprü kendinin olsa müteahhit ile böyle bir anlaşma yaparmı idi

Yanıtla . 0Beğen 14 Haziran 18:20
01

Erol Demirbek - bu köprü TÜRK halkını haraca bağlamış bir köprüdür her gün orada halkın hgs si olduğu halde görevli yok diye peşin parayı kayıtdışı alıyor vaad edilen sayı nedeniyle halk tekrar devlet eli ile para ödüyor hükümet bundan habersiz olamaz şikayetler ayyuka çıktı elbirliği ile halk ve devlet soyuluyor gibi

Yanıtla . 5Beğen 14 Haziran 13:25

Anket Ekmeğe yapılması planlanan zammı nasıl değerlendiriyorsunuz?