Başkan Büyükakın, Yürüyüş Yolu’nun kuzeyini trafiğe kapatmayı planlıyor

Gazetemiz Başyazarı Tanzer Ünal ve gazete yönetimimizin kendisine gerçekleştirdiği hayırlı olsun ziyaretinde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, “Yürüyüş yolunun kuzeyini (Hürriyet Caddesi) tamamen yürüyüş için ayırabilir miyiz, bunun çalışmalarını yapıyoruz” dedi.

Haber albümü için resme tıklayın

31 Mart’ta yapılan yerel seçimlerde AKP’den Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı seçilen Tahir Büyükakın, seçim öncesi gazetemizi ziyaret etmişti. Başyazar Tanzer Ünal, Genel Müdür Erkan Ünal, Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Mesut Akbulut ve Haber Müdürü Bülent Ekinci’den oluşan gazetemiz ekibi dün Büyükakın’a iade-i ziyarette bulunarak yeni görevinde başarılar diledi. Ziyarette gazete yöneticilerimize samimi açıklamalarda bulunan başkan Tahir Büyükakın, gerçekleştirmeyi düşündükleri projelerden de bahsetti. Çöp Fabrikası’ndan, Yürüyüş Yolu’nun bir kısmının tamamane yürüyüş için kapatılmasına kadar birçok konu hakkında bilgiler veren Büyükakın, ziyaretten dolayı da Kocaeli Gazetesi yöneticilerine teşekkürlerini iletti.

“TOPLU TAŞIMA YILAN HİKAYESİ”

Toplu taşıma konusunda  ilginç durumlar olduğunu aktaran Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, “Toplu taşıma hayal edeceğinizin ötesinde bir şey. Toplu taşıma hayal edeceğinizin ötesinde bir şey. 350 kadar hat var. Zamanında belde belediyeler döneminde kurulmuş ve gerekli olurları almışlar. Birbirlerinin yolcusunu da alamıyorlar. Birleşmeye de yanaşmıyorlar. Çok enteresan şeyler var. Karamürsel’den araç kalkıyor, Ereğli’ye geçiyor, Ulaşlı’ya geldiğinde kapısını kapatıyor. Yolcu alamıyor. Oysa araçtaki yolcu sayısıyla bilet ücreti arasında çok yakından alaka var. Yolcu sayısı az olunca maliyeti kurtarmak için taşıma ücretini artırıyor. Onları bir araya getirmeye çalışıyoruz. Merkezde mesafe alınmıştı ama ara verince gevşemeler başladı” dedi.

“ŞEHİR MERKEZİNE GİRMEMELERİ LAZIM”

Şehir merkezinde toplu taşıma araçlarından kaynaklı trafik sıkışlığı olduğunu ve bu araçların şehir merkezlerine girmeden, çevre yollardan ulaşım sağlaması gerektiğini belirten Büyükakın, “Toplu taşımanın yolculuklar üzerindeki payı bizde yüzde 16. Oysaki bu Avrupa standartlarında yüzde 35-40’tır. Demek ki biz bu 16 sayısını iki katına çıkartmamız lazım. Trafiğin rahatlaması için önemli. Güney’den, Doğudan gelenler şehir merkezini kat ediyor. Batı’dan gelenlerde aynıdır. 1 Saat içerisinde 750 araç şehrin merkezinden geçiyor. Bunları şehrin merkezine sokmayıp çeperlerde aktarım yapmak gerekiyor” diye konuştu.

TOPLU TAŞIMA KAMU HİZMETİDİR”

Toplu taşımada kar ve zarara bakılmadığını vurgulayan başkan Tahir Büyükakın, “Münih’te bir örnek var. Belediye bir çatı şirket kurmuş, kooperatifler bunun altında. Bütün biletleri o şirket topluyor. Kişi başına bilet tahakkuk ediliyor. Şoföre de ödeme yapılıyor. Bunun Büyükşehir Belediyesi’ne yıllık 50 ile 100 milyonluk külfeti olur. Ama toplu taşıma bir kamu hizmetidir. Kar veya zarar diye bakılmaz. Belki zarar edeceksiniz. Bizim öğrenciye olay ortalamada 50 kuruşluk katkımızın yıllık maliyeti 17 milyon’dur. Herkes konuşuyor ama kimse saymıyor. Saymadan konuşuluyor. Bunlar çocuk oyuncağı değil hesap işi. Yeni yapıyla ilgili bir çalışma başlattık. Sonuçlanmasını bekliyoruz” ifadelerini kullandı.

“ÇÖPLERİ BERTARAF EDECEĞİZ”

Çöplerin depolama yapılmamasının, bertaraf edilmesi anlamına geldiğini kaydeden Büyükakın, “Çöp fabrikasıyla ilgili de geçtiğimiz günlerde Akademik Odaları misafir ettik, onlarla görüştük. Bu işin doğrusu nedir diye onlara sorduk. Bilenler konuşsun dedik. Çöplerin toplanırken kaynağında ayrıştırma, ondan sonra geri kazanma ve ardından bertaraf edilmesi durumu var. Avrupa Birliği dedi ki 2017’den sonra düzenli depolama sistemi iptal olacak. Biz de harekete geçmiştik 2021’de bizde bunu yapacağız demiştik. Depolama yapmayacağız demek bertaraf yapacağız anlamına gelir. Çünkü düzenli depolamada ne kadar izolasyon yaparsanız yapın bir şekilde yer altı sularına karışıyor” açıklamasında bulundu.

“VİYANA’DA ÖRNEĞİNİ GÖRDÜK”

Viyana’da bulunan çöp yakma fabrikasının, sağladığı buharla şehri ısıttığı ve bunun güzel bir örnek olduğunu söyleyen başkan Tahir Büyükakın, şöyle konuştu; “Süreci katılımcı yönettik, basın mensuplarını ve muhtarları yapmak istediğimiz çöp fabrikasının benzerlerine götürdük. Belediye başkanlarını da götürdük. Viyana’da şehrin merkezinde yakma tesisi var. Evlerin hemen yakınında bulunuyor bunlar. Burada yakmadan çıkan buharla şehri ısıtan bir sistem bulunuyor.  Öyle bir tesis ki bacasında güvercin yuvası bulunuyor. Güvercin oraya yuva yapıyorsa tehlikesi yoktur anlayışını oluşturmak için. Gübre yaptığında toplam çöpün yüzde 40’ı kalıyor.  O yüzde 40’ı yine depolayacaksın. Gazlaştırmada yüzde 30, yakmada ise yüzde 17 atık kalıyor.  Kalan yüzde 17’de farklı ürünlerin hammaddesi haline getirilebiliyor. Bir karar alıp yol yürümek gerek. Yer seçimi meselemiz var, Akademik odalarla önceki gün bir toplantı yapıldı. Bir kısmı yer tespitiyle ilgili bir çalışma yapacak. Bir kısmı da ayrıştırma kısmını çalışacak. Ama zaman kaybı. Alikahya’da oturanların suçu ne, orada ciddi bir koku var”

“BARBAROS’A SÖZ VERDİK”

Barbaros Mahallesi’ne taşınma sözü verdiklerini aktaran başkan Büyükakın, konu hakkında şunları söyledi; Barbaros Mahallesi’nin taşınmasıyla alakalı söz verdik. Oraya Kent Konut eliyle ya da Çevre Bakanlığı eliyle yaptıracağız. Onu yapmamız lazım çok uzadı bu konu. Orada yaşanmaz. Gittiğimde gördüm, mahalleli de oradan kalkmak istiyor. Derince ile Yenikent arasında ikisinin birleştiği bir yerde hazine arazisi var. Orayı düşündük ama mahalleli oraya gitmek istemiyor. Bizim kafamızdaki yer tek başına anlam ifade etmiyor. İstedikleri bir yer bulmamız lazım. Vatandaşla konuşmak lazım, Yenikent sınırındaki yer bize uygun görünüyor.

“TRAFİK BAL KIVAMINDA AKIYOR”

Şehir içi trafiği hakkında da değerlendirmelerde bulunan Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, “Herkes kısmi bakıyor olaya. Şehir içine insanlar giremiyordu. Aynı trafiği farklı kurguladık Cumhuriyet ve Hürriyet trafikleri neredeyse akmıyordu. Şimdi ise bal kıvamında da olsa akıyor. En azından trafik durmuyor. Yahya Kaptan’dan şehre gelmek 45 dakika sürüyordu. Ulaşım dairede simülasyon modelleri var ve buradan az çok ne olduğunu görebiliyoruz. Çalışmalarımızı bunun üzerinden yapıyoruz. Daha optimal çözümler varsa yenilikler yapılabilir” şeklinde konuştu.

“YÜRÜYÜŞ YOLU İÇİN ÇALIŞIYORUZ”

Yürüyüş yolunun kuzey tarafının trafiğe kapatılması adına incelemeler yaptıklarını ifade eden Büyükakın, konu hakkında şu değerlendirmelerde bulundu; “Düşünce aşamasında olan bir fikirde Yürüyüş Yolu’nun kuzeyini tamamen yayalaştırmak gibi. Ona bir bakıyoruz. Trafiği tamamen kapatabilir miyiz diye. Bununla ilgili bir çalışma yapılıyor. Neticesine bakacağız.Yol üzerindeki parklanma sayısını düşürmek  için yüksek bedelle parklanma yaptırıyoruz. Orayı yüksek tutup kapalı otoparka yönlendirmek için negatif bir teşvik sistemi uyguluyoruz, herkes bağırıyor. Normalde bu çağdaş bir uygulamadır. Bizim amacımız parktan para kazanmak değil. 20 dakika dursun ücretsiz alışverişini yapsın gitsin. Biz bir ay cadde üzerindeki parklardan para almıyoruz desek, şehir merkezine araba giremez.”

“KADROLAŞMA SİSTEMLE ALAKALI”

 Belediyede gerçekleştirilecek kadrolaşmanın isimlerle değil, sistemle sağlanacağı belirten Büyükakın, “Kadrolaşma devam edecek. Ben genel sekreterken de, buradan alıp, öteye koyup yeni yapı kurmazdım. Bu iş sistemle alakalıdır, adamla alakalı değildir. Birinin yerini değiştirmek çok şey değiştirmez. Daire başkanlıkların yapısını değiştireceğim. Meclisten geçireceğim. Hangisi nereye bakacak diye bir işlev düzenlemesi yapacağım. Genel sekreterliği bekliyoruz. Alternatifler var, isimleri önerdik. Kocaeli’den de var dışarıdan da var. Güvenlik soruşturmaları oluyor. Genel Sekreter bakanlıktan atanıyor ve ciddi bir soruşturma yapılıyor” dedi.

14 Haziran 2019 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

22

Ibrahim Yigit - E5 1950 yılında 50 mt.istimlak edilmiş. Kuzey ve guneyde 15 mtlik yanyollar var

Yanyollar üzerine viyadük yaparak tramvay veya hava ray yapılabilir. Kuzeyden güneye doğudan batıya şehre paralel yapılacak tramvaylarla esmeden gebzeye. Umuttepeden karamursele çalışabilir. hava ray a otobüsler dikey çalışırsa şehir içine otobüs münibüs girmez. Ornegin yenikente gidecekler 44 evlerden. Yuvaciga gidecek olan yuvacık durağından minibüse aynı ücretle biner. Ay sonu tramvay ve minibüslere havuzda toplanan para bölünür. Tramvay hattı yapmak için hisse çıkartılıp halka satılabilir çok karlı bir iş olduğu için çok rağbet görür. Belediye de para aramadan bu işi hızla yapar bitirir. Yine otoyolun sağında ve solunda 15mtlik emniyet boşluğu vardir buradan istinad duvarları ile 20 . 25 mt ye çıkarılabilir.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 17 Haziran 14:16
21

R.olgun - yarımcadan 4 tl ye izmit e gelen vaandaş izmit te bir yere gitmek için tekrar dolmuşa binmek zorunda. halkeviyle vilayetin ortasında yolcuyu indiriyor.durak kocaeli devlet hastanesine 20 dk.defterdarlığa 20 dk. oysa derince den kalkan dolmuşun hem durak sayısı fazla hem defterdaelığın yanından hem hastanenin önünden geçiyor.o yol için 4 tl fazla yaşlılar için daha büyük sıkıntı

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 17 Haziran 10:34
20

Baholi - çocuk parkı durağı bekirpaşa istikametini geri istiyoruz ayrıca tren garı yanı sekapark geçiş tüneli ve saray yokuşu heykel önü trafiğe kapatılan yoluda geri istiyoruz.........alemdar dan çarşıya iniş ve hürriyetten çarşı istikameti trafiği çok komik aksama ve geçikme lere sebep kkkızmeslek ten seka çıkışı akıllara zarar her pazara el atan beleddiye pazzzar pazarına nedenn dookunamıyor pazarpazzarı kesinlikle kalkmalı sea içinde oldukça yer mevcut tranvay duragına yakın kapalı paazr çok güzel olur

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 17 Haziran 07:35
16

Confiçyüs - Şimdiiii;

Yorumlar var fikirler var da yapılabilirlik,olurluk kim için.İNSANLAR

İnsanlar nasıl insan,

Haklarını,sınırlarını,vicdanlarını,uymaları gerekn kanun,kural vs.leri biliyormu ki.

Toplumu, devlet,kamu,siyaset,taraftarı MENFAAT darı yapan bu ŞABLON devletçi aklı 80-90 yıl kullandık sonuç mu.

son 5-10 yıl hariç geri kalmış,afrika üstü bir toplum.

Bu sonuçlar için sistem mi kuruldu yoksa.

Saygı,sevgi,koruma,varlık,Türk içi doldurulmadan atılan Nutuklar(ilk okulda)

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 16 Haziran 10:58
15

İzmi̇tli̇i̇i̇ - Caddeleri trafiğe kapatacağınıza araba ceplerini ,kaldırımları işgal eden pastahane, kafeterya, pizacıları buralaedan kaldırın. Ki yayalar birbirine çarpmadan rahar rahat yürüyebilsin.Eski Valilik karşına hergün yeni bir kahveci ,sandeviççi açılıyor.Ulugazi İ.Ö.O. yanında açılan haftasına kalmadan kaldırıma yayılmaya başladı.Anlatabildim mi K.B.B.Başkan .e.minim duygusal.Mamalar borçları ödeyecek mi acaba.Trafiğimizla oynamayın. İnönü Cd. den şehir içine sola gidiş yok.Leyla Atakan cd.aşaği iniş ,Alemdar cd.den yukarı gidiş yok.güya trafik rahatlasın diye temel okullan taşındı.Rahatladı mı yooo... İnönü cd. özel okulların yatağı oldu.Her gelen trafiğin yönüyle oynayarak popüler olmaya çalışıyor

Yanıtla . 7Beğen . 0Beğenme 16 Haziran 10:21
14

LEVENT ALACA - her yer sinek kaynıyor. bol kepçeden atmadan önce sen sinekleri temizle başkan. millet balkonda oturamıyor. derince rezalet.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 16 Haziran 00:22
18

Erol Demirbek - @LEVENT ALACA 14 nolu yoruma cevabı: bıktık sivrisineklerden .

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 16 Haziran 12:58
13

Manav - Daha yeni yollar yapılacağına, yetersiz mevcut yolları da kullanım dışı bırakmak nasıl iştir.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 23:27
11

Hekimoğlu - Barbaros mahallesi var. Kabul ediyorum. Yalnız. Kabakoz. Kabakoz, da bunun içindedir. Öyle zannediyorum. Zira. Kabakoz da ki durum daha da kötü. Konteyner, lerin arasında ve kimyasal depoların Yanı başında kaldık. Sözü edilen bölge, de konut işi bence uygun. Bir an önce hayata geçirilmesini temenni ediyorum. İnşallah olur

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 18:57
10

Esnaf - Caddesi üzerinde araç bırakmak gerçekten yasak olsa bence olay biter ilk bunla başlayın sonra öbürü düşünülebilir. He şuda bir gerçek geçen her 10 arabadan 7 tanesi toplu taşıma bununda bi çözümümü bulunmalı..

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 15:54
09

yavuz kamil doğruöz - Çok doğru bir uygulama olur. ARAÇ TRAFİĞİNİ MÜMKÜN OLDUĞUNCA ŞEHİRİÇİNDEN ÇIKARMAK GEREKİR.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 14:32
05

Ayhan - insanların hayatlarını zorlaştırmak için elinden geleni yapıyorsunuz

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 11:27
08

Osman Doğan - @Ayhan 05 nolu yoruma cevabı: AçIKLARMISIZ AYHAN KARDEşiM SONRADA öNERiNi SIRALA Ki HAYATLARIMIZI ZORLAşTIRTMAYALIM

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 13:55
04

Zeynep - Bazı Avrupa şehirlerinde uzun süredir var olan bir uygulama. Gerçi onlar tamamen şehir merkezini trafiğe kapattılar. Bizde neden olmasın? Sistemli bir projeyle kimse mağdur olmadan ( şehir merkezinde yaşayanlar, dükkanı olanlar, akrabası şehir merkezinde yaşayanlar vb.) hem şehir içi trafiğinin keşmekeşliğinden kurtulunur hem de , en önemlisi, kontaminasyon denetim altına alınabilir. Ama mevcut verilerle değerlendirip hemen eleştirmemek gerek,uzun vadede çok güzel projeler hayata geçebilir.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 11:21
06

hürriyet cad. - @Zeynep 04 nolu yoruma cevabı: sehir merkezinde,caddenin üzerinde oturanlar en çok bu trafik sorununu yaşıyor ve en çok buralarda oturan insanlar çözülsün ister tabiki fakat mağdur edilmeden buralarda yaşayan,çalışan insanlar da düşünülerek hareket edilmeli,tamamen trafiğe kapatmak demek oradaki dükkanların evlerin madur olması demek

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 11:39
03

Mehmet Kurt - Her bölgede güvenilir ücretsiz park yerleri yaptınız da vatandaş mı bırakmadı sadece milletin evinin önünü parayla satıyorsunuz perşembe pazarının altına iki katlı otopark yapın yüzlerce araba faydalansın ama bunun için güçlü belediyecilik lazım o da büyükşehirde yok.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 10:55
02

Hürriyet Cad. - pardon da cadde de oturan ev sahiplerinin ulaşımı nolucak?araçlarını apartmanlarının önüne koyucakken otoparka ücretle bırakıp yürümel zorundalar mı?

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 08:50
01

Ersoy Kandemir - Siz zor yaparsınız o dediğinizi,Büyükşehir’in borçları ile ilgili de halkımızı bilgilrndirmeniz dileğiyle!

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 01:45
12

Oktay - @Ersoy Kandemir 01 nolu yoruma cevabı: Buyuksehirin barajdan dolayi hazine borcu var.sen bile o borcun bittigini goremezsiniz.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 20:15

Anket Hürriyet Caddesi trafiğe kapatılmalı mı?