Reklamı Kapat

İnfluencer olmak ve sosyal medya!

Teknoloji gelişiyor, ortaya bambaşka, yepyeni meslekler çıkıyor. Sizlere o (sözde) mesleklerden biri hakkında bilgiler vereceğiz. Henüz duymadıysanız, geç kalmış olmazsınız, ama duymamakta ısrar ederseniz, doğanın kanunu olan değişime direnemeyeceğinizi de görmüş olursunuz…

Barış Yahya ÇİNÇİN
Barış Yahya ÇİNÇİN Tüm Haberleri
Büyütmek için resme tıklayın

Teknoloji yüzyılında yaşıyoruz. Artık her şey online ve dijital olmuş durumda. Sizi, sosyal medyada veya diğer mecralardaki varlığınız belirliyor. Ne kadar beğenildiniz, kaç yorum aldınız, hikayelerinize neler attığınız, kimler bakıyor, kiminle arkadaşsınız? Bütün bunlar, sizin toplumdaki yerinizi de belirliyor. Maalesef, insanlar git gide yüz yüze bir araya gelmekten çok, sanal ortamda vakit geçirmeyi tercih ediyor, insana ait ortak noktalar sanal bir meta halini alıyor. Peki, böylesine devinimin yaşandığı bir çağda, geri kalmak size ne katar? Bir şeyler katacağını sanmıyoruz, çünkü değişimin karşısında durmak olanaksız…

YİNE ELEŞTİRELİM AMA…

Evet, sosya mecralarda yaşanan gereksiz yığını, kalitesiz, anlamsız veya içi boş postları, metinleri veya içerikleri yine eleştirelim fakar gelişen dünyaya da duyarsız kalmayalım. Çünkü hayatta kalmak için yenilenmeye ihtiyacımız var. İşte, influencer dediğimiz kavramda, tam bu çağda ortaya çıkan, kelime anlamında belirsizlikle ilgi çeken ancak her gün bizi yönlendiren, gittiği yerlerle, yedikleri veya içtikleri ile yaşamlarımıza yön veren kanaat önderleri oluyorlar. Eski tip kanaat önderlerinden, yeni kanaat önderlerine geçiş yapılan bu çağda tercihlerimiz, sosyal kanaat önderleri üzerinden şekilleniyor.

“O YAPTI BEN DE YAPACAĞIM”

Geçtiğimiz günlerde, gündem haline gelen bir oyuncunun Jenifer Lopez konseri için 300 bin Türk Lirası ödediği haberlerini duymuşsunuzdur. Bahsi geçen oyuncu konu hakkında yaptığı açıklamada, kendisinin influencer olduğunu ve konseri locadan izlemek için para  vermediğini söylüyor. Peki bunu nasıl başarıyor, sizce de insanların sadece hayatlarını yaşadıkları için para kazanmaları, sizin hayalinizde göremeyeceğiniz yerlere davetli olarak katılmaları garip değil mi? Garip diyebilirsiniz ancak bu insanları izlediğiniz, tıkladığınız ve takip ettiğiniz sürece onların değirmenlerine su taşımaktan başka hiçbir şey yapmış olmazsınız, bu arkadaş da değirmendeki sudan sonuna kadar faydanalıp, Jenifer Lopez konserini locadan izlemiş.

NEDEN TERCİH EDİLİYORLAR?

Peki, influencer marketing ya da diğer bir deyiş ile influencer pazarlama modelinin marka ve şirketler tarafından tercih edilme sebebi nedir? Influencer modelinin tercih edilme sebeplerinin başında reklam bütçeleri yer almaktadır. Reklam bütçeleri televizyon, bilboard ve benzeri ortamlarda oldukça maliyetli modellerdir. Ancak sosyal medya fenomenleri tarafından gerçekleştirilen reklam çalışmaları yani influencer marketing çalışmaları çok daha düşük maliyetler ile gerçekleştirilmektedir. Influencer çalışmalarının tercih edilmesinin bir diğer sebebi ise markaların reklamının yapılacağı ürünü doğru fenomen isim seçilmesi halinde doğrudan ilgili müşteriye tanıtmış olması gelmektedir.

NE YAPMAK LAZIM?

Geldiğimiz noktada bu insanları hayatımızdan çıkarmak gibi bir seçeneceğimiz olmadığını biliyoruz. Peki ne yapmak lazım? Yapacağımız şey çok basit aslında. Bilinçli olmak ve ne tükettiğimiz bilmek gerekiyor. Türkiye’de tüketim deyince akla sadece para ile alınan şeyler gelse de, dünya konuya bu şekilde bakmıyor. Ve bize, bir takım kişiler üzerinden daima tüketimi aşılıyor. Teknoloji çağında insan, izlediği, okuduğu veya dinlediği şeyin hangi amaçla ve hangi hedeflerle yapıldığını görebilirse bu çağın tehlikelerinde de kendini o derece korur diyoruz. Asıl mesele gelişime kendini kapatmak değil, gelişimi faydalı hale getirmek.

19 Ağustos 2019 - Kültür-Sanat

Muhabir Barış Yahya Çinçin


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Anket İzmit Belediyesi 190 aracı kiralamalı mı, satın mı almalı?