Reklamı Kapat

İşte Kocaeli’deki ulaşım ve altyapının son durumu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yayınlanan raporda Kocaeli’de 2003-2018 yılları arasında yapılan çalışmalar ve henüz yapımı devam eden birçok proje hakkında bilgiler verildi.

Nazım Özgün Erbulan
Nazım Özgün Erbulan Tüm Haberleri
Haber albümü için resme tıklayın

Yayınlanan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2003-2018 Kocaeli ulaşım raporunda Kocaeli’de yapılan ve yapılacak yeniliklerle ilgili birçok detay paylaşıldı. Söz konusu raporda Türkiye sınırları içerisinde 2003 yılından bu yana toplam 537 milyar TL’lik yatırım yapıldığı belirtildi. 2003 yılında 8,9 milyon olan motorlu kara taşıtı sayısının 2018 yılı Kasım ayı içerisinde toplam 22,8 milyonun üzerine çıktığı belirtilirken ayrıca 2003 yılında bin 714 kilometre olan otoyol ağının uzunluğunun 2 bin 842 kilometreye ulaştığı bildirildi. 2023’e kadar bu ağın 8 bin 248 kilometreyi bulacağının planlandığı ifade edildi.

TOPLAM 502 KİLOMETRE YOL AĞI

Söz konusu raporda Kocaeli’deki ulaşım ağlarıyla ilgili de birçok detay yer aldı. 2003 yılı öncesinde Kocaeli’de toplam 153 kilometre karayolu bulunurken, 2018 itibariyle bu yolun 266 kilometreye çıkarıldığı belirtildi. Ayrıca Karayolları Genel Müdürlüğü’nün (KGM) Kocaeli’de toplam 502 kilometre yol ağı bulunduğu öğrenildi. Ayrıca Bakanlık’tan yapılan açıklamada, İlimizdeki karayolu ağının fiziki ve geometrik standartlarının daha iyi duruma getirilmesi, bölünmüş yolların yapımı, kaza kara noktalarının iyileştirilmesi, yol üstyapısının standardının yükseltilmesi, trafik işaretlemelerinde ve sinyalizasyon sistemlerinde gelişmiş teknolojilerin kullanılması faaliyetleri ile trafik güvenliğinde ve seyahat konforunda önemli iyileştirmeler sağlanmıştır” ifadelerinde bulunuldu.

ÇALIŞMALAR NE DURUMDA?

2003-2018 yılları arasında karayolları ile ilgili yapılan çalışmalarda, toplam uzunluğu 25 kilometre olan (4 km’si Yalova ili sınırlarındadır) Gölcük-Altınova Yolu Bitümlü Sıcak Karışım Kaplamalı Bölünmüş Yol’un trafiğe açıldığı, toplam uzunluğu 14 km (7 km’si Bölünmüş Yol-7 km’si Tek Yol) olan Gebze-Şile- Turistik Yolu Bitümlü Sıcak Karışım Kaplamalı olarak trafiğe açıldığı, toplam uzunluğu 9,1 km olan Sapanca Ayrım-Maşukiye Yolu Bitümlü Sıcak Karışım Kaplamalı Bölünmüş Yol olarak trafiğe açıldığı belirtildi. Ayrıca

Gölcük Şehir Geçişi Yolu Bitümlü Sıcak Karışım Kaplamalı bölünmüş yol, Kandıra-Kefken Yolu’ndaki Yulaflıdere Köprüsü’nde çalışmalar, toplam uzunluğu 28 km Bitümlü Sıcak Karışım Kaplamalı Otoyol standardındaki Gebze Kavşağı-Körfez Kavşağı Otoyol Üstyapı İyileştirmesi işi, toplam uzunluğu 59 km olan Körfez Kavşağı – İzmit Doğu Kavşağı Arası Otoyol Üstyapı İyileştirmesi İşi ile toplamda 43,9 km Bitümlü Sıcak Karışım Kaplamalı olarak tamamlanarak trafiğe açıldığı belirtildi.  

GEBZE-İZMİR OTOYOLU

Kocaeli’de devam eden karayolu çalışmalar hakkında da verilerin bulunduğu raporda, 2013 yılında başlanan 2020 yılında bitirilmesi planlanan İstanbul-Gebze–Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi ile ilgili detaylar da yer aldı. Bedelinin 6,9 milyar dolar olarak belirlendiği proje ile ilgili olarak Bakanlık, “Kamuoyunda “İstanbul – Bursa - İzmir Otoyolu” olarak isimlendirilen proje; Türkiye’nin en büyük metropolitanı ve sanayi kenti olan İstanbul’u Türkiye’nin diğer büyük sanayi kentleri olan İzmit, Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa üzerinden İzmir’e erişim kontrollü, yüksek standartlı, kesintisiz, güvenilir, emniyetli ve konforlu bir otoyol ile bağlayan, Türkiye Nüfusunun %44’ü olan 35 milyon insanın yaşadığı, GSYH’nın % 65’ini oluşturan coğrafyaya hizmet eden bir projedir” ifadelerinde bulundu.

MİLYAR DOLARLIK PROJELER 

Kuzey Marmara Otoyolu Kurtköy-Akyazı Kesimi ile ilgili olarak,İstanbul Yavuz Sultan Selim Köprüsünü de kapsayan 148 kilometre’lik Odayeri-Paşaköy kesiminin yapım çalışmaları tamamlandığı ve 26 Ağustos 2016 tarihinde trafiğe açıldığı belirtildi. 170,2 km uzunluğundaki ve yaklaşık 1 milyar 998 milyon dolar maliyetli Kurtköy-Akyazı kesiminin yapımının ise hızla devam ettiği bildirildi. 165 milyon 460 bin TL’lik D-100 İstanbul-Gebze-İzmit Yolu ile ilgili olarak ise projenin 2015 yılında başladığı, 2021 yılında ise bitirilmesinin planlandığı belirtildi. Sık sık ölümlü kazalar ile gündeme gelen İzmit-Kandıra Yolu (Bölünmüş yol) ile ilgili olarak ise 2016 yılında başlayan projenin 2020 itibariyle sona ermesinin planlandığı belirtildi. Projenin bedelinin ise 352 milyon 831 bin TL olduğu öğrenildi. 2015 yılında başlanan 2020 yılında bitirilmesi planlanan 47 milyon 855 bin 652 TL’lik Körfez Kavşağı - Gümüşova Arası Otoyol, Kavşak Kolları Ve Bağlantı Yollarında Üstyapı İyileştirilmesi İşi ve 2015 yılında başlanan 2020’de sona ermesi planlanan 16 milyon 831 bin 424 TL’lik Anadolu Otoyolu Kavşağı – Gebze Kavşağı Otoyol Ve Bağlantı Yollarında Üstyapı İyileştirilmesi Ve Büyük Onarım İnşaatı İşi de raporda yer aldı.

EN ÇOK AKARYAKIT, ALÇI VE KUM TAŞINIYOR

Kocaeli’de 3 adet sabit araç muayene hizmet istasyonu, 1 adet sabit yol kenarı denetim istasyonunun hizmet verdiği belirtilen raporda demiryolu ulaşımı ile ilgili de birçok detay yer aldı. Raporda, Kocaeli sınırları içerisinde 312 kilometrelik demiryolu ağının mevcut olduğu, yıllık ortalama 895 bin 147 yolcu ve 2 milyon 513 bin 875 ton yük taşınması gerçekleştiği belirtildi. Yük taşımasının ise ağırlıklı olarak Kırıkkale, Ankara ve Kütahya illeriyle yapıldığı, ayrıca ağırlıklı olarak akaryakıt, alçı ve kum taşındığı bildirildi.

BANLİYÖ HATTINDA YÜK DE  TAŞINACAK

Demiryolu projesinde 1 milyar 42 milyon 79 bin 84 Avro proje bedelli Gebze-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi projesinde toplam hat boyunun 76,6 kilometre olduğu Proje tamamen işletmeye alındığında; iki hatta banliyö trenleri çalışacak olup 3. hat şehirlerarası yük ve yolcu trenleri tarafından kullanılacağı belirtildi. 2014 tarihinde işletmeye açılan 19 milyar 150 milyon 741 bin TL’lik Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Demiryolu ve 2017’de yapımına başlanan 2023 yılında bitirilmesi planlanan 10 milyar 434 milyon 73 bin TL’lik Gebze-Sabiha Gökçen-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı-Halkalı Ht Demiryolu Yapımı hakkında da bilgiler yer aldı.

CENGİZ TOPEL’DE YOLCU SAYISI

Sık sık gündeme gelen Cengiz Topel Havalimanı hakkında ise raporda, havalimanının  uçakların güvenli bir şekilde iniş kalkış yapmalarını sağlayacak son teknolojiye sahip hava seyrüsefer yardımcı cihazlarıyla donatıldığı belirtildi. 2011 yılında uçak trafiği 121 iken bu sayının 2018 itibariyle 2 bin  dolaylarında olduğu belirtildi. Yolcu trafiğinin ise 2011 yılında 11 bin 851 olduğu öğrenilirken 2018 yılında ise 54 bin dolaylarında olduğu belirtildi.

RESTORASYONLAR DEVAM EDİYOR

2014 yılında ihale edilen “Kocaeli İli Dahilinde Tarihi Servetiye Köprüsü, Tarihi Kutluca Köprüsü Restorasyonu İle Muhtelif Tarihi Köprülerin Bakım ve Onarım İşi” kapsamında Servetiye (Osmanlı Dönemi) ve Kutluca (Roma Dönemi) Köprülerinin restorasyonu tamamlandığının belirtildiği raporda, Tarihi Sultan Süleyman Köprüsü’nde restorasyon çalışmaları devam ettiği belirtildi.

5 BİN 847 KİLOMETRELİK FİBER AĞI

Denizcilik ile ilgili bilgilerin de yer aldığı raporda, Kocaeli’de yapımına 2005 yılında başlanan 2017 yılı itibariyle sona eren 12 yıllık Gemi Trafik Yönetim Sistemi Projesi ile ilgili olarak İzmit Gemi Trafik Hizmetleri (GTH) Sistemi; 1 adet GTH Merkezi ve 4 adet Trafik Gözetleme İstasyonu’ndan oluştuğu bildirildi.İletişim ile ilgili verilerin derlendiği raporda, 2003 öncesi genişbant abonesinin olmadığı belirtilirken 2018 yılına gelindiğinde bu sayının 1 milyon 676 bin 968 kişiye çıktığı belirtildi. Ayrıca çağımızda hızlı internet anlamına gelen Fiber’in 2003 yılı öncesinde toplam 639 kilometre olduğu belirtilirken son rakamlara göre 5 bin 847 kilometreye çıktığı belirtildi.

20 Eylül 2019 - Gündem

Muhabir Nazım Özgün Erbulan


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

01

deniz - 1-) adapazarı treni kapatılan tren istasyonları halen açılmadı

2-) tren sefer sayısı haeln 4 geliş ve 4 gidiş(eskiden 12 geliş 12 gidiş idi)

3-) Adapazarı treni vagon sayısı 4 e düşürüldü. eskiden 6 ve 7 vagon kullanılıyordu.

4-) Haydarpaa limanı demiryolu bağlantısı halen yok. Ne zaman yapılacağı ile ilgili bilgi yok.

5-) Organize sanayi sitelerinin demiryolu bağlantısı yok.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 20 Eylül 14:21


Anket İzmit Belediyesi 190 aracı kiralamalı mı, satın mı almalı?