‘Otomotivde yeni stratejiler şart’

OSD Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, üretim kapasitesinin 2 milyon adede doğru gittiğini belirtti. Yenigün, sektörün sürdürülebilirliği için yeni stratejiler gerektiğinin de altını çizdi

İç pazardaki daralma ve ihracat pazarlarında yaşanan küçük çaplı durgunluğun etkisiyle 1 milyon 500 binin altına düşen otomotiv üretiminin, 2020’de özellikle ihracat ayağıyla birlikte düzelme yaşaması beklenirken, üreticiler, mevcut kapasitelerin tam olarak kullanılabilmesi ve üretimin 2 milyon adede ulaşabilmesi için çalışmalar yapıyor.

KÜRESEL PAZARLAR

Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı ve Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, geçtiğimiz yıl teşviklere rağmen iç pazarda satışların 500 binin altında kaldığını, küresel pazarlarda da yaşanan yavaşlamanın, üretim rakamlarına yansıdığını belirtti. OSD olarak, 2020 yılının sonunda yüzde 18 artışla 580 bin adetlik bir pazar ve 1 milyon 475 bin adetlik üretim öngördüklerini kaydeden Yenigün, “Tabii ki bu tahminler şu anki koşullara göre belirlendi. Çeşitli teşvikler veya ön görülemeyen durumlar yaşadığımızda rakamlar değişiklik gösterebilir” dedi.

İYİ PLANLANMALI

Bu durumun geçici olduğuna inandıklarını kaydeden Yenigün, şimdilik yeni bir teşvik olacağı yönünde işaret bulunmadığını, önümüzdeki sürecin iyi planlanması gerektiğini hatırlatarak “Önümüzdeki süreçte bir teşvik gelirse, otomotiv sanayi olarak bugün teşviki al, yarın üret gibi bir durumda değiliz. Bizim en az 6 aylık öngörüler yapmamız gerekiyor” ifadesini kullandı. Pazarın canlandırılması için sektör olarak önerilerini de sıralayan Yenigün, “Otomotive özel sıfır faiz kampanyası yapalım ki, sistem kendi kendine üretmeye, çalışmaya başlasın. Hurda teşviki kapsamını genişleterek sürekli hale getirelim, vergi yükünü tüm yılı kapsayacak şekilde düşürelim ki devletin vergi gelirini düşürmeden satışları artıralım” dedi.

REKOR FAZLA VERDİ

Brexit belirsizliği, AB’deki durgunluk ve yeni emisyon kuralları ihracatta da bir miktar düşüş yaşandığını vurgulayan Yenigün, 2020’de bunun normalleşmesini beklediklerini söyledi. Türk otomotiv endüstrisinin, 2019 yılında 17 milyar dolara yakın dış ticaret fazlası verdiğini, bunun ülke için katma değer anlamına geldiğini da söyleyen Yenigün, şöyle devam etti:

REKABETÇİLİK KORUNMALI

“Sürdürülebilirlik içinde karlı bir iş modeli ortaya koymalıyız. Bunun için de strateji ortaya koymak ve uygulamaya geçirmek şart. Kamu, sanayi ve STK’lar el ele çalışmalıyız. 2020-2025 arasında otomotiv sanayinin perspektifini iki ana başlıkta değerlendiriyoruz. İhracat geliştirilmeli ve rekabetçilik korunmalı... İhracat tarafında; serbest ticaret anlaşmaları yapılmalı, lojistik altyapısı iyileştirilmeli, sanayiye uygun teşvikler yapılmalı, operasyonel süreçler kolaylaştırılarak, maliyetler düşürülmeli. Bu konuları halledebildiğimiz sürece Türkiye otomotiv ihracatının önüne geçemezsiniz. Çağlayarak gider...”

13 Ocak 2020 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.



Anket Kocaeli'de en başarılı bulduğunuz milletvekili kim?