Reklamı Kapat

Hibrit üretimine Hyundai de katılıyor

Türkiye’de birbiri ardına “hibrit” araç üretimi yapan fabrikalara Hyundai de katılıyor. Hyundai Assan’ın bu yıl üretmeye başlayacağı yeni nesil i20 ve 2021’de üretilecek B-SUV modelinin hibrit versiyonları da olacak

Haber albümü için resme tıklayın

Türkiye otomotiv endüstrisi, yüksek teknolojili hibrit ve elektrikli araç üretimine yönelik dönüşümünü hızlandırdı. Toyota, Renault ve Ford’un ardından Hyundai de, Türkiye’deki fabrikasında hibrit versiyonlara sahip iki model üretmeye hazırlanıyor. Dünyadaki otomotiv trendlerine hızlı ayak uyduran Türkiye otomotiv sektörü, özellikle ihraç pazarlarında hibrit ve elektrikli araçlara olan talebin artmasıyla birlikte birbiri ardına “hibrit” üretimine başlıyor.

HİBRİT ARAÇ ÜRETİMİ

Otomotivde bir üst lige yükselen Türkiye, böylelikle hibrit üreten az sayıdaki ülkeler arasında önemli yere sahip olacak. Bu konuda öncü üreticilerden biri olan ve Türkiye’de C-HR ile Toyota Corolla Sedan modellerinin hibrit versiyonlarını üretmeye başlayan Toyota’yı, hibrit Clio ile Oyak Renault ve hibrit Transit Custom PHEV ile de Ford Otosan izlemişti.

İKİ MODEL GELİYOR

Hyundai Assan da, bu yıldan itibaren hibrit üretimi yapan fabrikalar zincirine katılmaya hazırlanıyor. Muhtemelen yaz aylarında üretimine başlanıp, sonbaharda satışa sunulması beklenen yeni nesil i20, Hyundai’nin Türkiye’deki hibrit atağının ilk adımı olacak. Yeni nesil i20’nin ardından 2021’de de, yeni nesil ve Hyundai yelpazesi için de tamamen yeni olacak B sınıfı SUV gelecek. Yine İzmit’te üretilecek ve Mart 2021’de bantlara çıkacak bu aracın da bir hibrit motor seçeneği bulunacak.

YÜZDE 100 ELEKTRİKLİ

Böylece Türkiye, Güney Koreli markanın hibrit ve elektrikli araç satış hedeflerine ulaşmasına önemli katkı sağlamış olacak. Nitekim Hyundai, 2020’den itibaren Avrupa’da satacağı araçlarının yüzde 75’den fazlasının hibrit, plug-in hibrit, yüzde 100 elektrikli ve hidrojen yakıtlı motorlara sahip olmasını hedefliyor. 2025 yılına kadar 44 elektrikli ve hibrit model satışa sunmayı planlayan Hyundai, aynı zamanda elektrikli ve hibrit araç üreten dünyadaki en büyük üçüncü marka olmak istiyor. Hyundai, hibrit teknolojili Ionic modelini de Türkiye yollarına çıkarmıştı.

ALİKAHYA FABRİKASI

Bu arada Hyundai, uzun zaman sonra fabrikasında üç model bir arada üretir hale gelecek. İzmit Alikahya fabrikası, Hyundai’nin denizaşırı ilk tesisiydi. 1997 yılından bu yana üretim yapan ve yıllık 245 bin adetlik kapasitesi bulunan fabrika, 3 vardiya ile üretim yapıyor. Hyundai Assan, 2019 yılında 178 bin adet araç üretirken, bunun 81 bin 662 adedini i10 modeli oluşturdu.

İZMİTLİ YENİ İ10 BÜYÜKLERE ÖZENDİ

Hyundai’nin İzmit’te üretimine başlanan yeni nesil i10 modeli, bu yılın ilk çeyreğinde Türkiye yollarına da çıkmaya başlayacak. Markanın yeni tasarım diline uygun dinamik çizgilerle şekillenen yeni nesil i10, bir önceki nesline göre 20 mm alçaltılmış tavanı, 20 mm genişleyen daha geniş gövdesiyle dikkat çekiyor. Özellikle iç mekanında yetişkin yolcular için rahat bir oturma alanı sunan yeni i10’da, daha sportif bir hava katacak “N” aksesuar paketi de bulunacak.

ŞERİT TAKİP SİSTEMİ

Daha şık bir gösterge paneline kavuşan i10, kendi sınıfında öne çıkacak özelliklerle donatılmış. Geri Görüş Kamerası, Şerit Takip Sistemi gibi gelişmiş teknolojik donanımların yanı sıra, A sınıfının en büyüğü olan 8 inç renkli dokunmatik ekran da yeni i10’da sunuluyor. Apple CarPlay ve Android Auto işletim sistemlerine dayalı mobil cihazların entegre edilebildiği araç, istenirse kablosuz şarj özelliğiyle de alınabiliyor.

BENZİNLİ MOTOR

Yeni nesil i10, iki adet benzinli motor seçeneğiyle satışa sunulacak. Bu seçenekler 67 PS’lik iç silindirli 1.0 lt ve 94 PS’lik 1.2 lt dört silindirli motorlardan oluşuyor. 1.0 lt’lik motor 5 ileri manuel ve “AMT” otomatikleştirilmiş manuel şanzımanla, 1.2 lt ise sadece 5 ileri AMT şanzımanla satılacak.

20 Ocak 2020 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.



Anket CHP'de il başkanı kim olmalı?