Reklamı Kapat

Vodafone Türkiye'ye mükemmellik ödülü

Vodafone Türkiye, çeşitlilik ve dahiliyet alanında hayata geçirdiği başarılı uygulamalarla, uluslararası HR Brilliance Awards ödüllerinde “Brilliance in Diversity and Inclusion” kategorisinde birinci oldu.

Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, ulusal ve uluslararası düzeydeki başarılarına bir yenisini daha ekledi. Vodafone Türkiye İnsan Kaynakları birimi, BOC Global Events & Training Group tarafından düzenlenen ve İK dünyasının en iyilerinin belirlendiği HR Brilliance Awards ödüllerinde “Brilliance in Diversity and Inclusion” kategorisinde birinci oldu.

Vodafone Türkiye İnsan Kaynakları biriminin elde ettiği başarıyı değerlendiren Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Bülent Bayram, şunları söyledi:

“Vodafone Türkiye olarak, iş süreçlerimizden başlayarak toplumsal ve ekonomik hayatta fırsat eşitliği sağlama hedefiyle çalışıyoruz. Çeşitliliği, iş yapış biçimimizin bir parçası olarak görüyor ve kültürümüzün merkezine koyuyoruz. Şirket politika ve stratejilerimizde cinsiyet eşitliğini temel alıyoruz. Şirketimizde herkesin eşit olanaklardan faydalanabildiği bir kurum kültürü yaratılmasına önem veriyoruz. Her pozisyonda çokkültürlülük ve çeşitlilikten besleniyoruz. Bu alanda yaptığımız çalışmalarla, dünyanın en prestijli ödül programlarından HR Brilliance Awards’da ‘Brilliance in Diversity and Inclusion’ kategorisinde birinci olmaktan gurur ve mutluluk duyuyoruz.”

Kadın çalışan oranı %42

Vodafone Türkiye’de işe alımlarda aynı pozisyon için aday olan, eşit yetkinlik ve nitelikteki aday havuzunda %50-50 kadın-erkek eşitliği gözetiliyor. Üst ve orta yönetimden ayrılan ya da rolü değişen yöneticilerin yerine kadın adayların yerleştirilmesi hedefleniyor. Telekom sektöründe kadın çalışan oranı %30 iken, Vodafone’da bu oran %42. Orta ve üst düzey pozisyonlarda kadın çalışan oranı ise %40.

Odaklı programlar yürütüyor

Vodafone Türkiye, orta ve üst düzey yönetim kademelerinde, genç yetenekler özelinde ve kadın çalışan sayısının nispeten az olduğu teknoloji ve satış gibi fonksiyonlarda kadın çalışan oranını artırmak amacıyla Teknolojide Kadın Staj Programı, Teknolojide Kadın Gücü Programı, İçindeki Gücü Keşfet Programı, Satışta Kadın Staj Programı gibi programlar yürütüyor. Bu programlardan bugüne kadar yüzlerce kadın yararlandı. Vodafone Türkiye ayrıca, kadın liderleri hem oldukları alanlarda desteklemek, hem de gelecek rollere daha iyi hazırlamak amacıyla Vodafone Kadın Liderler Gelişim Programı adı altında odaklı bir program başlattı.

Kadınlar için en iyi işveren olmayı hedefliyor

2025’e kadar kadınlar için dünyanın en iyi işvereni olmayı hedefleyen Vodafone Grubu, kariyerine ara vermiş orta ve üst düzey yönetici pozisyonundaki kadınları iş hayatına geri kazandırmak üzere 2017 yılında “ReConnect” adıyla dünyanın en büyük işe alım programını başlattı. Bu programla, bu yılın sonuna kadar 26 ülkede 1.000 kadına ulaşılması hedefleniyor. Türkiye’de bugüne kadar 24 çalışan bu programdan yararlandı.

Ev İçi Şiddet Prosedürü yayınladı

Vodafone’un çeşitlilik konusundaki en önemli inisiyatiflerinden biri de Türkiye dahil faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde yayınladığı Ev İçi Şiddet Prosedürü oldu. Prosedür, ev içi şiddetten doğrudan veya dolaylı etkilenen çalışanlar için sağlanan hakların yanı sıra şiddete uğramaları halinde çalışanın başvuracağı şirket dışı kanalları belirtirken, şiddet türleri ve tanımları hakkında da detaylı bilgiler içeriyor. Prosedür kapsamında, şiddete karşı destek talep etmeleri halinde çalışanlara danışmanlık, yönlendirme ve destek hizmetleri sunuluyor. Şiddete maruz kalan çalışanlara 10 güne kadar ek izin ve finansal destek veriliyor. Çalışma arkadaşına ev içi şiddet uygulandığını öğrenen bir çalışan, talep etmesi halinde şiddet mağduru arkadaşına destek olabilmek için 2 güne kadar izin alabiliyor. Çalışanlar, uzman psikologların 7/24 hizmet verdiği Ev İçi Şiddet Destek Hattı aracılığıyla psikolojik ve hukuki destek alabiliyor.

Vodafone hakkında

Avrupa ve Afrika'nın lider telekomünikasyon şirketlerinden biri olarak faaliyet gösteriyoruz. Amacımız, "Daha iyi bir gelecek için insanları birbirine bağlamak". Uzmanlığımız ve büyüklüğümüz, toplumda olumlu bir değişim yaratmak açısından bize eşsiz bir fırsat sunuyor. Şebekelerimiz; aileleri, arkadaşları, işletmeleri ve kamu kurumlarını birbiriyle bağlantıda tutuyor. COVID-19 sürecinin de açıkça gösterdiği gibi, gerek ekonomilerde sürekliliğin sağlanmasında, gerekse eğitim ve sağlık gibi kritik sektörlerin işleyişinde hayati rol oynuyoruz.

Avrupa'nın en büyük mobil ve sabit ağ operatörü, dünyanın ise lider IoT (Nesnelerin İnterneti) sağlayıcısı konumundayız. Afrika'daki M-Pesa teknoloji platformumuz, 45 milyondan fazla insanın mobil ödemelere ve finansal hizmetlere erişimini sağlıyor. 21 ülkede mobil ve sabit ağlar işletiyor, 48 ülkede daha mobil ağlarda iş ortaklıkları yürütüyoruz. 30 Eylül 2020 itibarıyla 300 milyondan fazla mobil müşterimiz, 27 milyondan fazla sabit genişbant müşterimiz, 22 milyondan fazla TV müşterimiz bulunuyor. Ayrıca, 112 milyondan fazla IoT cihazına bağlantı sağladık.

Doğum ve ebeveyn izni politikalarımızla çeşitliliği ve kapsayıcılığı desteklerken, bağlantıda olmalarını sağlayarak kadınları güçlendiriyoruz. Kadınların, kız çocuklarının ve toplumun her kesiminin eğitime ve dijital becerilere erişimine katkı sağlıyoruz. Irk, etnik köken, engellilik hali, yaş, cinsel yönelim, cinsiyet kimliği, inanç, kültür veya inanç ayrımı yapmaksızın tüm bireylere saygı duyuyoruz.

Gezegenimiz üzerindeki etkimizi azaltmak üzere önemli adımlar atıyoruz. Buna göre, 2025 yılına kadar sera gazı emisyonlarımızı %50 azaltmayı, kullandığımız elektriğin %100'ünü yenilenebilir kaynaklardan temin etmeyi ve yedek olarak ayrılan şebeke ekipmanlarımızın %100'ünü tekrar kullanmayı, yeniden satmayı veya geri dönüştürmeyi hedefliyoruz.

Daha fazla bilgi için www.vodafone.com adresini ziyaret edebilir, @VodafoneGroup Twitter hesabımızı takip edebilir ve www.linkedin.com/company/ vodafone adresinden LinkedIn bağlantısı kurabilirsiniz.

10 Ara 2020 - 11:20 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.




Anket Çayırova Belediyesi'nin hizmetlerinden memnun musunuz?