Reklamı Kapat

Kocaeli’deki öğretmenlerin memnuniyet anketini yayınladılar

Eğitim İş Sendikası Kocaeli 1 No’lu Şube, Pandemi döneminde Bin 763 öğretmen ile yaptıkları anketin sonuçlarını kamuoyu ile paylaştı. Paylaşılan anket sonuçları sonrası maddeler halinde çözüm önerileri sunuldu

Serhat Güneş
Serhat Güneş Tüm Haberleri

Eğitim İş Sendikası Kocaeli 1 No’lu Şube Başkanı Sabri Mutlu bugün sendikanın İl binasında basın toplantısı düzenledi. Pandemi sürecinde öğretmelerin yaşadığı sorunları aktaran Mutlu, öğretmenlere yönelik yaptıkları anketin sonuçlarını kamuoyu ile paylaştı. Sendika adına acıkmayı yapan Sabri Mutlu konuşmasına  "Üniversiteler fuhuş yuvası" diyen Prof Dr. Ebubekir Sofuoğlu’na tepki göstererek başladı. Pandemi döneminde Milli Eğitim Bakanlığı’nın süreci doğru yönetemediğini ifade eden Mutlu, “Bakanlıkça alınan kararlar akşamdan sabaha değişkenlik göstermiştir. Bakanlık süreci sosyal medya mesajları üzerinden yönetir hale gelmiştir” ifadelerini kullandı

ANKETİ PAYLAŞMAK YURTTAŞLIK GÖREVİ”

Sürekli yaşanan değişikliklerin öğretmen, öğrenci ve velilerde bıkkınlık yarattığını ve Milli Eğitim Bakanlığı’na güvensizlik oluşmasına neden olduğunu belirten Mutlu, “EĞİTİM İŞ Kocaeli 1 Nolu Şube olarak üyelerimize yönelik olarak bir anket düzenleyerek Uzaktan Eğitim Döneminde Yaşanan Sorunları ve çözüm önerilerini oluşturduk. Bakanlığımıza iletilmek üzere Genel Merkez’imize göndermiş olduğumuz önerilerimizi değerli basınımız ve Kocaeli kamuoyu ile paylaşmayı yurttaşlık görevi olarak kabul ediyoruz” dedi.

YÜZDE 60,2 YETERLİ DONANIMA SAHİP DEĞİL”

Toplam bin 763 üyeye anket yapıldığını belirten Mutlu, “ Anketimize katılan eğitim emekçilerimiz, öğrencilerinin % 58 ‘inin uzaktan eğitim faaliyetlerinden yararlanamadığını ifade etmiştir. Anketimize katılan öğretmenlerimizin sadece % 10,8’ i uzaktan eğitim döneminde öğrenciye verilmesi gereken kazanımların verilebildiğini ifade etmiştir. Ankete katılan öğretmenlerimizin % 89,1 ‘i ise kazanımların kısmen ya da hiç verilemediğini ifade etmiştir. Anketimize katılan öğretmenlerimizin %39,8’ i uzaktan eğitim sürecini yönetecek teknolojik donanıma sahip olduğunu ifade etmiştir. %60,2’i ise yeterli teknolojik donanıma sahip olmadığını ifade etmiştir” ifadelerini kullandı.

ÖĞRENCİLER ÖDEVLERİNİ YAPAMIYOR

Anket sonuçlarını paylaşmaya devam eden Mutlu, “Anketimize katılan öğretmenlerimizin %7,3’ü velilerin çocuklarının ihtiyacı olan teknolojik donanımı sağlayabildiğini, velilerin %92,7 sinin ise çocuklarının teknolojik donanımı eksiklerini gidermekte yetersiz kaldıklarını ifade etmiştir. Öğretmenlerimizin %96,8’ inin velilerin çocuklarının uzaktan eğitim sürecinde motivasyonunu sağlayamadığı ya da kısmen sağlayabildiğini belirtmişlerdir. Öğretmenlerimizden sadece %16,4’ü uzaktan eğitim döneminde öğrencilerin verilen ödevleri yerine getirebildiğini ifade etmişlerdir” şeklinde konuştu.

ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER İNTERNETE ERİŞEMİYOR”

Mutlu verilen devamında, “Öğretmenlerimizin % 89,2’si LGS ve YKS sınavında konu sınırlandırmasına gidilmesi gerektiğini belirtmişleridir. Öğretmenlerimizin % 94.7’si Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Eğitim Bilimi Üst Kurulu kurulması gerektiğini ifade etmiştir. Anketimize katılan öğretmenlerimizin %80,7’ si kendilerinin veya öğrencilerinin internet erişim problemlerinin yaşadığını belirtmiştir” bilgilerini verdi.

Mutlu açıklamasının devamında maddeleri halinde uzaktan eğiti sürecindeki önerilerini sıraladı:

Milli Eğitim Bakanlığınca uzaktan eğitim kararı alınma sürecinde, özel okulların beklentilerine göre değil toplumun sağlığına göre karar verilmelidir.

Uzaktan eğitim sürecinin en önemli engeli teknolojik olanaksızlıklardır. İnternet ulaşımı olmayan mahalle ve beldeler azımsanmayacak kadar çoktur. İnternet alt yapısı olmayan beldelere seyyar baz istasyonları kurulmalıdır.

Öğretmen ve öğrencilere verilmiş olan ancak canlı ders uygulamalarında kullanılamayan 8 GB lık internet erişim hizmetinin çok bir faydası yoktur. Bunun yerine Milli Eğitim Bakanlığı ile Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı işbirliğine giderek tüm öğretmen ve öğrencilere uzaktan eğitim döneminde sınırlı kalmak kaydıyla ücretsiz internet hizmeti sağlanmalıdır. Bunun sağlanamaması durumunda internet erişimi faturalandırmasında KDV ve Özel İletişim Vergisine muafiyet getirilerek öğretmen ve velilere düşen yük hafifletilmelidir.

LGS ve YKS sınavına girecek öğrencilerin derse katılım olanaksızlığı bakımından özel öğretim kurumları öğrencilerine göre dezavantajlı duruma düşeceklerinden dolayı, sınav ile ilgili olarak konu sınırlandırması yapılmalıdır. Yapılacak olan LGS ve YKS sınavları, aşının uygulanması sonrası yapılacak telafi eğitimi sonrasına ötelenmelidir.

2020 – 2021 Öğretim yılında her bir dersten tek sınav notu verilmesi de adaletsiz bir uygulama olacaktır. Bir dönem notunun oluşturulabilmesi için en az iki sınav yapılması şartının sağlanması, özellikle LGS ve YKS sınavına girecek öğrencilerin ortalamasının daha objektif belirlenmiş olmasını sağlayacaktır.

Milli Eğitim Bakanlığı ile Maliye Bakanlığı işbirliğine giderek bilgisayar, tablet gibi eğitim materyaline uygulanan KDV ve Özel İletişim Vergisinin küresel salgın döneminde sınırlı kalmak kaydıyla vergi muafiyeti sağlanması, tüm markalarda peşin fiyatına 24 ay taksit olanağının öğretmen ve öğrencilere sağlanmalıdır.

Öğretmenler haftalık ders çizelgesinde belirtilen saatlerde derslerini işlemelidir. Böylelikle zaman planlaması daha kolay yapılabilecektir.

İzmit ilçesi Kabaoğlu mahallesi ile Başiskele İlçesi Yuvacık Aydınkent Ortaokulu eğitim bölgeleri gibi ilimizde de birçok bölgede internet alt yapı sorunu olduğu bilgisi tarafımıza ulaşmaktadır. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz de Telekom Bölge Müdürlüğü ile işbirliğine giderek alt yapı sorunu olan bölgelerde seyyar baz istasyonu kurulması için gerekli girişimde bulunmalıdır.

18 Ara 2020 - 13:06 - Eğitim

Muhabir Serhat Güneş


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

İzmit - Özel okullara geçebilirsiniz mutlu olmayan öğretmenler ozaman mutlu olursunuz

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 18 Aralık 13:10



Anket Çayırova Belediyesi'nin hizmetlerinden memnun musunuz?