Reklamı Kapat

Kamyon satışları Avrupa’da azaldı, Türkiye’de arttı 

Pandemide, Avrupa’da yeni kamyon satışları % 27,3 azalırken, Türkiye’de yeni kamyon satışları % 122,9 arttı

Pandemi’nin negatif etkisiyle birlikte Avrupa'da 16 ton üzeri kamyon ve çekici satışları, 2020’de bir önceki yıla kıyasla %27,3’lük düşüşle 198 bin 352 adet olarak gerçekleşti. Ağır ticari araç pazarı, Almanya'da %26, Fransa'da %25,8, İspanya'da %22,1 daraldı. Türkiye’de, Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD) verilerine göre, 2020 sonunda 16 ton üzeri ağır ticari araç pazarındaki satışlar 7 bin 300 adetten, 16 bin 270'e yükselerek, bir önceki yıla göre %122,9 oranında arttı. Semi-Treyler araç pazarı ise, bir önceki yılın aynı dönemine göre %197 artışla 7 bin 231 adete ulaştı. Kısaca, 2020'de Avrupa’da yeni kamyon ve çekici satışları %27,3 azalırken, Türkiye’de yeni kamyon ve çekici satışları %122,9 arttı.

SRC BELGELİ KAMYON ŞOFÖRÜ

Pandemiye rağmen Türk kamyon pazarındaki olumlu gelişmelerin lojistik sektörüne umut verdiğini kaydeden TTT Global Group Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi: “Ülkemizde her gün ortalama 450 bin kamyon FTL taşıma gerçekleşiyor. 1.2 milyonu aşkın SRC belgeli kamyon şoförü, ekmeğini buradan yiyor. Türk kamyon pazarının kendine has dinamikleri, pandemide de kendisini gösterdi. Küresel kamyon üreticileri de, Türkiye pazarının ne kadar dinamik ve vazgeçilmez bir pazar olduğunu bir kez daha görmüş oldular. 100 milyar dolarlık Türk lojistik sektörü 2021 yılına umutla girdi. Türk lojistik sektörü, Tırport ile uçtan uça dijital dönüşümünü sağlarsa ve doğru yatırımlarla desteklenirse, 2030 yılında 1 trilyon dolara ulaşabilir” dedi.

Türkiye’de yollardaki kamyonların

 %65’İ, 11 YAŞIN ÜZERİNDE

Geçtiğimiz yıl olduğu gibi, bu yıl kamyon satışlarında artışın devam edeceğini ve bunun nedenlerinden birisinin de kamyonları yenilemek olduğunu ifade eden TTT Global Başkanı Dr. Akın Arslan, konuşmasına şöyle devam etti: “2021 Ocak ayı verilerine göre, Türkiye'de trafiğe kayıtlı 3 milyon 938 bin 732 kamyonet, 859 bin 670 kamyon bulunuyor. Bunların sadece %14,8'i 0-5 yaş aralığındadır. 2021 başı itibariyle Türkiye'de yollardaki kamyonların %65’i, kamyonetlerin ise %51’i, 11 yaş ve üzerindedir. Oysa, Avrupa Birliği ve İngiltere’deki kamyonların %61'i, 0-5 yaş aralığındadır. Almanya'daki kamyonların ise %82'si, 5 yaşından gençtir. Hızla gelişen çevresel hassasiyetler Türkiye'deki kamyon ve kamyonetlerin yaş gruplarını, Avrupa ile kıyasladığımızda, riskli boyuta getirebilir. Önümüzdeki dönemde, Türkiye’deki kamyonların yenilenmesi sürecinin hızlanacağını ve yeni kamyon pazarındaki satış hacminin artarak devam edeceğini söyleyebiliriz” şeklinde konuştu. 


Resim

03 Mar 2021 - 14:50 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.




Anket Gölcük Belediyesi'nin hizmetlerinden memnun musunuz?