Reklamı Kapat

200 TL'lik mont sipariş verdiler, kutudan çıkan şoke etti

Kocaeli'de sosyal medyadan 200 TL değerinde mont sipariş eden kardeşine kullanılmış bir hırka gönderilen genç kız, sayfaya ulaşamayınca dolandırıcılığı arkadaşlarıyla kurduğu planla ifşa etti. Aynı sayfadan kapıda ödeme yöntemiyle 200 TL değerinde ayakkabı sipariş veren iki arkadaş, gelen kargo paketinden 20 TL'lik bez ayakkabı çıkma anlarını ise kayda aldı.

İzmit'te yaşayan Esra Şengüler'in (21) lise öğrencisi kardeşi Aleyna Şengüler(16), yaklaşık 1 ay önce İnstagram sayfasından 200 TL değerinde mont sipariş verdi. Kendi harçlıklarını biriktirerek beğendiği ürünü almak isteyen Şengüler'e mont yerine, iki adet kullanılmış hırka gönderildi. Kardeşinin büyük üzüntü yaşadığını gören Esra Şengüler ise durumu ilk olarak tüketici haklarına bildirdi. Gönderilen ürününün içerisinden fatura çıkmaması sebebiyle tüketici haklarından çare bulamayan Şengüler, daha sonra kaymakamlığa başvurdu. Hem mağduriyet yaşayıp, hem de sayfaya ulaşamayan Esra Şengüler, durumu iş arkadaşı Esma Nur İpek'e (21) aynı sayfadan kapıda ödeme yöntemiyle 200 TL değerinde bir spor ayakkabı siparişi verdirtti. Sipariş sonrasında İpek'e de 200 TL'lik ayakkabı yerine, değeri 20 TL olan bezden bir ayakkabı gönderildi. İki arkadaş, kargo paketinden bezden ayakkabı çıktığı anları ise kayda alarak dolandırıcılığı ifşa etti.

"ÇOK ŞAŞIRDIK"

Olayın yaklaşık 1 ay önce yaşandığını anlatan Esra Şengüler, verilen mont siparişinin uzunca bir süre taraflarına ulaşmadığını, kardeşinin de sayfaya sürekli mesaj attığını söyledi. Sayfa yetkililerinin kendilerine, 'kargonuz geldi fakat adres yanlışlığı sebebiyle kargo geri gönderildi' dediğini anlatan Şengüler, "Kardeşim inatla sayfaya mesaj atmaya devam etti ve kargoyu gönderdiler. Kargonun geldiği gün kız kardeşim evde değildi. Annem kargoyu teslim almış, alırken de fark etmiş. Kargonun içinde mont varmış gibi değilmiş. Annem kargoyu açınca içinden kullanılmış defolu iki tane hırka çıkmış. Monta 200 TL ödemiştik. Kız kardeşim öğrenci, kendi biriktirdiği harçlıklarla o montu almıştı. Bu ürün gelince baya şaşırdık. Sonuçta biz sürekli internetten alışveriş yapıyorduk. Hiçbir zaman başımıza böyle bir şey gelmedi. Sayfanın sitesinde faturalı ürün yazıyordu ama bize gelen üründe maalesef fatura yoktu" dedi.

"BİZİ ENGELLEDİLER"

Tüketici haklarına, ardından da kaymakamlığa ulaştığını dile getiren Şengüler, "Tüketici hakları bize, ürünün faturası olmadığı için kaymakamlığa gitmemizi söylediler. Kargo fişlerini de alarak kaymakamlığa gittik onlar da, ‘Fatura olmayınca bir şey yapamayız, bildiğiniz kandırılmışsınız’ denildi. Sayfaya sürekli mesaj attık ve bizi engellediler. Aynı zamanda sayfanın sürekli ismi değişiyor. Onlar cevap vermeyince arkadaşıma, 'sen ürün alacakmışsınız gibi sayfaya yaz, bakalım sana cevap verecekler mi?' dedim. Arkadaşımda sayfaya yazınca ona geri dönüş yaptılar. O da 200 TL değerinde ayakkabı siparişi verdi, kargonun içinden 20 TL değerinde bezden bir ayakkabı çıktı. Kendim için değil, kız kardeşim için üzüldüm. Elimizden bir şey gelmiyor. Bundan sonra herhalde hiçbir internet sitesine güvenmeyeceğiz. Mağdur durumdayız bu herkesin başına gelebilir, ki zaten başkalarının da başına da gelmiş" diye konuştu.

"BANA GİYİLMEYECEK BİR AYAKKABI GÖNDERDİLER"

Arkadaşı Esra Şengüler’in talebiyle sayfaya mesaj atarak, kapıda ödeme tercihi ile ayakkabı siparişi veren Esma Nur İpek, "Ben sipariş verdim. Birkaç gün sonra kargo şirketinden bana ürünün kargoya verildiğine dair mesaj geldi. Bizde beklemeye başladık. Amacımız, kargoyu alıp geri vermemekti. Kargo personeli kendisine bu durumun sıkıntı olacağını söyleyince bizde kargoyu açmak istedik. Durumu kargo personeline de anlattık. Kargoyu göremezsek, parayı veremeyeceğimizi söyledik. 200 TL’lik ayakkabı siparişi vermiştim, hiç giyilmeyecek bir ayakkabı gönderildi. Bizde o anları kayda aldık, sonra kargocunun zor durumda kalmaması için ürünü geri gönderdik. Umduğumuz gibi de oldu, şaşırmadık" şeklinde konuştu.

"NASIL KANDI ANLAMIYORUM"

Daha önce böyle bir olay yaşamadığının altını çizen İpek, "Zaten sayfada çok eksik vardı. Numara yoktu, beğeniler çok azdı. Arkadaşımın kardeşi nasıl kandı anlamıyorum" ifadelerini kullandı.

# İzmit

10 Mar 2021 - 10:35 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

07

Sayko - insta face gibi yerlerde ucuz diye atlarsanız sonuç böyle olur. ülke dolandırıcı eğitim kampüsü oldu.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 12 Mart 10:39
06

Şahinaz - Geçenlerde de aynı şeyi yaşadım 140liraya 3tane harika eşofman altı satın almak istedim kargoyu bi de açtım ki en fazla 40liralık pijama takımı incecik bişey satıcıya da ulaşamıyorsunuz asla sonrasında elinizde patlıyo

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 10 Mart 23:00
02

Kimseye Güven Yok! - İki yıl önce ayakkabı konusunda ben de aynı olayı yaşadım. Kapıda ödeme yaptığım için kargo firması gonderenin hesabını biliyordu ama hiç bir bilgi vermedi Tüm belgelerle savcılığa şikayette bulundum, kargo firması için de tabii. 5-6 ay sonra alakasız bir yerden ödediğim bedelin iadesi için hesap no istediler vermedim."O zaman yarın PTT den alırsınız" dediler. İnanmadım ama gerçekten de iade etmişlerdi. Savcılık takibi, özellikle kargo firmasının işin içine katılması sonuç almamı sağlamıştı. Tüketici Hakları 'na değil, dolandırıldığınız için mutlaka Savcılığa başvuru yapın.

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 10 Mart 12:40
04

İzci-41. - @Kimseye Güven Yok! 02 nolu yoruma cevabı: Tüketici dernekleri, tüketiciyi kandırıyor, yazdıkları dilekçeler aldatan satıcının işine yarıyor.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 10 Mart 18:09
03

Jeol.müh. Behzat Gönül - @Kimseye Güven Yok! 02 nolu yoruma cevabı: Bu tür kargoları açarken cep telefonları ile fotoğraf ve video kayıtlarını kesintisiz alınması, Cumhuriyet Savcısına yapılacak şikayetlerde delil olarak kullanabilirsiniz. Kapınıza gelen kargoyu teslim alırken de hukuk yönünden sakınca yoksa çekin.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 10 Mart 16:20
01

Veli41 - Dün de bizim başımıza ilginç bir olay geldi sipariş. Vermediğimiz isimli bir araba plakası gönderilmiş isim dogru adres dogru kargo parası ödemeli olarak gönderilmiş 23 lira neyse ödedik bişey değil okadar mevla ama sipariş verilmiş degildi nerde çıktı geldi hala şaşkınız

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 10 Mart 10:53



Anket Hükümetin aldığı Covid-19 tedbirlerini yeterli buluyor musunuz?