En Verimli Uyku Saatleri

Güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmak ve daha az hastalanmak için uzmanlar tarafından önerilen uyku sürelerine özen göstermek gerekiyor. Gece önerilen saat dilimini geçirmeden yatağa girerek ve uyanmak istediğiniz saate alarm kurarak gününüzü verimli bir şekilde değerlendirebilirsiniz.

Verimli Uyku Saatleri

En verimli uyku saatleri kişinin uyunacağı saate göre değişse de, araştırmalara göre ortalama bir yetişkinin günde en az yedi saat uyuması gerektiği unutulmamalıdır.

Uyku ihtiyacının yaş, yaşam tarzı ve genetik faktörlere bağlı olduğu söylenebilir. Çalışma saatleri gözetilerek, yetişkin bireyler için önerilen en iyi uyku saatleri genellikle 20.00 ile 00.00 arasında başlayan ve 7 ila 9 saatlik bir süreçtir.

Uykuya Hazırlık Süreci

Uykunun mucizevi iyileştirici etkisinden faydalanmak için düzenin önerilen saatlere göre ayarlanması gerekir. Bireysel alışkanlıklar ideal uyku düzeninin oluşturulmasında önemli rol oynar.

Kısa veya uzun süreli uykudan yeterli verimi almak bireysel alışkanlıklara bağlı olarak artırılabilir. Yaşam tarzına uygun bir uyku düzeni önceden planlanmalı ve her şartta bu düzene uyum sağlanmalıdır. Zaman içinde gelişen alışkanlık sayesinde güne her zaman aynı saatte başlanır ve yatağa giriş saati de aksatılmaz.

Yatağa Girmeden Önce Odanızı Havalandırın

Uyku verimliliğini artıracak en önemli detay uyumadan önce odanın havasının tazelenmesidir. Bu şekilde kendinizi daha iyi hisseder ve uykuya daha rahat dalabilirsiniz. Yeterli oksijen olmayan odalarda uyumak baş ağrısı ve sabah kalkmakta zorlanmaya neden olabilir.

Yatak Odasının İdeal Sıcaklıkta Olmasına Özen Gösterin

Yatak odasının çok soğuk ya da bunaltıcı şekilde sıcak olması sık sık uyanma sebebi olabilir. 16-19 derece arasındaki ısı konforlu bir uyku için idealdir.

Ses ve ışıktan izole edilmiş bir oda, uykudan daha fazla verim alınmasında etkilidir. Sessiz bir odada uykuya daha hızlı dalınırken gürültülü bir ortamda başlayan uyku devamlı olarak bölünecektir.

Doğru Yastık ve Yatak Seçimi

Doğru yastık ve yatak seçiminin uyku verimliliği üzerinde etkisi olmadığını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz!

Konforlu ve sağlıklı bir uykunun olmazsa olmazı olan yastık ve yatak ikilisi mutlaka vücut tipi ve ölçülerine uygun olarak seçilmelidir. Mevcut fizyolojik sorunları minimum seviyeye çekecek olan tercihlerin yaşam konforuna olan katkısı gün boyu sürecek enerjiyle kendini hemen belli edecektir.

26 Nis 2021 - 09:49 - Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.




Anket Kandıra Belediyesi'nin hizmetlerinden memnun musunuz?