Soğuktan korunmanın yolları  

Alacağınız kış tedbirleri öncelikle kendiniz için olmalı. Soğuk havalarda terlememeye özen göstermek, ayaklarınızı sıcak tutmak, beslenmenize dikkat e...

Alacağınız kış tedbirleri öncelikle kendiniz için olmalı. Soğuk havalarda terlememeye özen göstermek, ayaklarınızı sıcak tutmak, beslenmenize dikkat etmek ve enerjik olmak rahat bir kış mevsimi geçirmenizi sağlar. Kış aylarında uzun süre dışarıda kalmamaya da özen gösterin.

Mont ve giysi seçimi

Soğuk havalarda ince ceket, hırka gibi soğuğun işleyebileceği türde kumaş seçeneklerini kullanmayın. Bu tür giysiler, yağışlı havalarda ıslaklık kıyafetlerinize ulaşır, nem ve rüzgar birleşimi ciddi soğuk algınlıkları yaşamanıza sebep olur. Naylon ve hava aldırmayan montlar daha çabuk terlemenize ve rüzgar etkisiyle daha çok üşümenize neden olur. Sizi soğuktan koruyacak dış giyiminizin naylon özellikte olmamasına dikkat edin. Bu tür kumaşlar yerine terlemeyi önleyen ve ıslanmaya karşı koruyan mont ve kabanları tercih etmelisiniz. Günlük giyimde kalın ve tek kat giyim yerine daha ince 2 ya da soğuk havaya göre 3 kat giysi kullanmanız, terlediğinizde üst kat giysilerinizin kuru kalmasını sağlar ve rüzgar etkisiyle üşümezsiniz.

Atkı, bere ve eldivenler

Mont ya da kabanınızı giydikten sonra vücut ısınızı korumak için yapmanız gerekenlerden biri de başınızı, boynunuzu ve ellerinizi sıcak tutmak. Hasta olmak istemiyorsanız, soğuk havada dışarı çıkarken boyun ve baş bölgenizi korumak için yün bere ya da şapka ve atkı kullanmalısınız. Vücutta en çabuk üşüyen yerlerinden kulaklarınız için soğuktan koruyan kulaklıklardan tercih edebilirsiniz. Vücutta ısı kaybının önemli bir kısmı baş bölgesinden gerçekleştiği için yün veya termal özellikli bu aksesuarları kullanmanızda yarar var. Başı soğuktan korumamak, orta kulak ve bademcik iltihabı ya da sinüzit ve farenjit gibi hastalıklar yaşamanıza neden olabilir. Ellerinizi yıkadığınız suların yaz mevsimine göre daha soğuk akması ve dışarıdaki soğuk havanın da etkisiyle elleriniz daha çabuk kuruyabilir. Bu nedenle koruyucu el kremleri kullanabilirsiniz. Özellikle rüzgarlı soğuk günlerde ve kartopu oynarken eldiven kullanmayı ihmal etmeyin.

Kışlık ayakkabı seçimi

Giyside olduğu gibi ayakkabıda da mevsimlik alışveriş yapmalısınız. Yaz mevsiminde terlik, sandalet giyerek yeterince havalanan ayaklarınızı kışın korumanız gerekiyor. Ayakkabı seçiminiz ayağınızın yapısına uygun, hava geçiren ancak su geçirmeyen özellikte ve sıcak tutan bir malzemeden olması gerekiyor. Kışlık ayakkabınızla naylon çorap giymek, ayağınızın havasız kalmasına neden olur. Soğuk havalarda yapmanız gereken, pamuklu bir iç çorap üzerine yün ya da termal özellikli bir çorap giymek sağlıklı bir çözüm olacaktır.

**

Ayakkabınızın ıslak zeminde kaymayan özellikte olmasına dikkat edin. İnce ve düz tabanlı ayakkabılar yerine hafif topuk desteği olan en az 2 cm yüksek tabanlı ayakkabıları tercih etmeniz zeminden soğuk almanızı engeller. Alışveriş sırasında ayakkabıyı incelemeniz ve gerekirse özelliklerini satıcıya sormanız doğru bir karar vermenize yardımcı olur. Ev giyiminizde, sürekli sabit duracağınız için ayaklarınız çok üşüyebilir. Bu nedenle kışlık terlik giymelisiniz. Ayak bileklerinizi de saracak şekilde üretilen ev ayakkabıları da aşırı üşüyen bir yapıdaysanız ısınma ihtiyacınızı karşılayacaktır.

Egzersiz yapın, hareket edin

Dışarıda ya da kapalı ortamda sabit kalmanız, enerji kaybına ve üşümenize yol açar. Hareket etmeniz, kısa mesafeli koşular yapmanız vücudunuzun ısınmasını sağlar. Spor yapmak kış mevsiminde hem daha enerjik hissetmenize hem de stres atmanıza yardımcıdır. Pamuklu ve yünlü giysiler terinizi dışarı atmadan nemli kalmanıza neden olur. Soğuk havada dışarıda uzun süre yürüyecek, bisiklet sürecek ve rüzgara maruz kalma durumu ile karşı karşıya kalacaksanız termal giysiler kullanmalısınız. Soğuk havada da terleyeceğiniz için su tüketimini ihmal etmeyin ve rüzgarın işlemesini engelleyen ürünler tercih edin. “Soğuk havada dışarıda spor yapamam” derseniz, evinizde ve ofisinizde basit egzersizler yaparak vücut ısınızın yükselmesini sağlayabilirsiniz. Soğuk havada düzenli yapılan egzersiz; soğuk algınlığına ve gribal hastalıklara yakalanma olasılığını azaltır.

Sebze, meyve ve protein

Portakal, mandalina, ıspanak gibi C vitamini bakımından zengin besinler, kış hastalıklarına karşı koruyucu bir kalkan görevi üstlenir. Bunun yanında greyfurt, boza, kuşburnu, turşu, kırmızı biber benzeri faydalı bakteriler açısından zengin besinler vücudunuza soğuğa karşı dayanıklılık kazandırır. Kış mevsiminde tatlı, meşrubat, patates ve pirinç gibi şekerli gıdaların tüketimi bağışıklık sisteminizi mikroplara karşı savaşta güçsüz bırakır. Bu nedenle size enerji veren C vitamininin yanı sıra, potasyum, kalsiyum, magnezyum gibi mineraller içeren yiyecek ve içecekler tüketmeniz soğuk hava ile olan savaşınızda galip gelmenizi sağlar.

**

Balık, et ve süt ürünlerinin tüketilmesi mikroplara ve soğuğa karşı dayanıklılık kazandırır. Haftada en az 2 kez kuru baklagil tüketmek gereken besin ihtiyacınızı karşılayacaktır. Gün içinde kuru incir, kuru üzüm, elma, fındık ve ceviz tüketmek soğuk havada kaybettiğiniz enerjiyi geri kazandırır ve zinde tutar. Yaz mevsiminde depoladığınız D vitamini seviyeniz kışın güneş göremediğiniz için düşebilir. Hastalıklar karşısında koruyuculuğu ile bilinen D vitamini eksikliğinde kas ağrısı, soğuk algınlığına çabuk yakalanma, depresyon gibi belirtiler görülür. Doktorunuzun isteyeceği kan ölçümlerinizde bu eksiklik görülebilir ve doktorunuzun önereceği şekilde D vitamini takviyesi yapabilirsiniz.

Soğuk havada yapmamanız gerekenler

·         Elleriniz cebinizde olmasın. Kar, buz ve yağmurda düşme ihtimalinde kendinizi koruyabilmeniz için elleriniz cebinizde olmamalı.

·         Uykusuz kalmayın. Az uyumak daha çok üşümenize neden olur. En az 7 saat uyumak bağışıklık sisteminizi güçlendirir.

Sigara içmeyin. Burnunuzdaki toz ve mikrobun içeriye girmesini engelleyen tüycükler, sigara içerseniz görevini yapamaz ve soğuk havalarda solunum yolu hastalıklarına daha çabuk yakalanmanıza neden olur. (https://www.dogrusucarrefoursa.com/)

20 Ara 2021 - 14:17 - Sağlık

Son bir ayda kocaeligazetesi.com.tr sitesinde 2.470.062 gösterim gerçekleşti.



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Anket Asgari ücret zammından memnun musunuz?