Parayı bastım, gaz pedalına da basarım!

Önceki gün “Otoyol ve otobanlarda hız limiti artırılmalı mı?” başlıklı bir yazı yazdım…

Yazım internette…

Alpay Lök adlı okurumuz, yazımla ilgili bir mesaj gönderdi.

Birlikte okuyalım;

ASIL SORUN NEREDE?

“Yazı çok güzel. Tebrikler.

Asıl sorun nerede biliyor musunuz? Ağır taşıtlarda.

AB ve Almanya'da ağır taşıtlarda hız sınırlayıcı (speedlimitör) zorunlu: kamyonlar 90kmh, otobüsler 100kmh. Bizde araçlarda fabrika çıkışı bu düzenekler takılı, ama denetimi yok ve büyük kısmı iptal. Araç muayenesi bunları denetlemiyor.

KAMYONLAR YARIŞIYOR

3 şeritli otoyollarda bugünkü durum şu: kamyonlar 1. ve 2.şeritte yarışıyor, otobüsler de sürekli 2.şeritten gidiyor ve önündeki otobüsü 3.şerite geçerek solluyor tıpkı bir otomobil gibi.

120kmh ile gitmek isteyen otomobiller 2.şeritte otobüslerin arkasından gitmeye ve 3.şeritten sellektörle gelen ve herkesi taciz eden "parayı bastım pedala da basarım" diyen sürücülerden fırsat kalırsa 3.şeride geçip sollayabiliyor.

3.şeritten 1.şeride makaslama yapanlar da var.

Medeni dünyada böyle bir medeniyetsizlik yok.

HIZ DENETİMİ YOK

Daha bitmedi: otoyollarda şerit disiplini, takip mesafesi ve hız denetimi yok. Bu ortamda 120kmh olan ve zaten denetlenmeyen hızı 140kmh ve Avrupa'da tek olan %10 ölçüm toleransı sonrası 154kmh'a çıkarmak "parayı bastım pedala da basarım" diyen ve bol bol makaslama yapan kuralsız sürücülerin önünü açmaktır.

YAPILMASI GEREKENLER:

1) Otoyollarda hız, şerit disiplini ve takip mesafesi denetimi başlamalı.

2) Kamyon ve otobüslerdeki hız sınırlama düzenekleri devreye alınmalı ve araç muayenesinde denetlenmeli.

3) Sürekli olarak üçüncü şeridi kullanan ve önündeki araçları sellektörle taciz edenlere ağır para ve hatta hapis cezası verilmeli.

4) Araç muayenesi AB'deki 2014/45/EC seviyesine getirilmeli.

5) Otomobillere kışın Kış Lastiği zorunluluğu gelmeli.

6) Araç muayenesi kamyon ve römorkların arka koruma (tampon) teknik seviyesinin ECER58.2 ve yeni araçlarda ECER58.3 olduğunu denetlemeli.vs, vs, vs…

Bugünkü şartlarda hız sınırını artırmak büyük kazalara ve ölümlere davetiyedir.”

KURALLARA UYMALIYIZ.

Alpay Lök adlı okurumuzun görüşlerini yukarıda sizinle paylaştım…

Trafikte her zaman dikkatli olmalıyız, kurallara uymalıyız. Zaten kazaların nedeni, trafik kurallarına uymamaktan kaynaklanıyor…

‘Fem’ ve ‘Cem’ isimleri karışmış!

Dünkü gazetemizin 17’inci sayfasında ODTÜ GV Kocaeli Okulları’nda ‘Araştırmacı Çocuk Şenliği” başlıklı haberimizde maalesef teknik bir hata oldu. Okulun eski mezunlarından Fem Şakoğlu, mini konseri ile izleyenleri kendine hayran bıraktı yerine, ‘Cem Şakoğlu’nun adı, yani babasının adını yazmışız. Okulun eski mezunlarından Fem Şakoğlu, kendi eserlerini seslendirdiği mini konserle etkinliğe katılmış. Düzeltir, okuldan ve Şakoğlu ailesinden özür dileriz.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mesut Akbulut - Mesaj Gönder

# bir, ile

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

Emre Hoca - Otoyol otoban ne için yapılır¿ su anda otobanda 120 km hız sınırı yuzde onu ıle 132 km…cıft serıtlı arası ayrılmıs yollarda hız sınırı 110 km yuzde 10 ıle 121 km…yanı aradakı 11 km hız farkı ıcın mı yapılıyor otobanlar..o kadar masrafa ne gerek var 11 km için….otobanda hız sınırı olmamalı…(300 km den bahsetmıyorum)

yanlıs serıde gıren otobus kamyon turu araclara cok agır ceza kesılmelı…otoban orası sokak arası veya cadde degıl…bır yerden bır yere en hızlı ve guvenlı sekılde gıtmek ıcın yapılıyorlar…tehlıke olusturan kamyon otobus ve bulundugu serıdın hızından yavas gıden her araca cok buyuk ceza yazılmalı…

Ben de yıllardır bunu ogretıyorum…yanı tehlıkeden uzak kalmayı rısklerı mınımıze etmeyı rıskı sıfırlama ımkanımız mumkun degıl trafıkte..

arac sınıfı veya hızının aıt oldugu serıtte gıdılmelı..serıdın akıs hızına uyulmalı ve hızı sureklı takıp mesafesıne gore ayarlamalı…otobus kamyonlar ıcın de gecerlı bu kurallar..

ıste bu kurallara ozellıkle otobanda uymayana cok agır ceza verılmelı dıkkat edın ceza demıyorum cok agır ceza dıyorum…

kurala uymayan otobusun verecegı hasar kurala uymadıgı ıcındır ıste bu ancak cok agır ceza ıle engellenebılır (takıp mesafesı sensoru konabılır vb…)

otobanda bınek araclar ıcın hız sınırı olmamalı..en sol serıt arac gecısı sollama ıcındır sureklı gıtmek ıcın degıl…rıskı asla sıfırlayamayız…hata yapacak bır otobus ıcın tum trafık duzenlenmez o otobus soforunun hata yapmaması ıcın sızlerın de anlattıgı onlemler alınır ve en caydırıcısı cok agır cezadır..

bır daha sormak ıstıyorum...bolunmus cıft serıtlı yol ıle otoban arasında 11 km hız farkı var o halde neden otoban kalıtesıne o kadar masraf yapılıyor bu 11 km için mi?saygılar...

Emre Hoca

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 17 Mayıs 15:10
02

Teorik - @Emre Hoca 01 nolu yoruma cevabı: Galiba hiç otomobil kullanmıyorsunuz. İzmit İstanbul otobanina da mı cikmadiniz. Sol şerit nasıl sollama şeridi olabilir . Zaten 3 şerit var. En sağ şeride girme sansin yok kamyon şeridi.. orta şeritte kamyonlar otobüsler var.. normal gidebilecegin şerit zaten orta ve sol şerit.. soyledikleriniz teorik olarak doğru ama bir de araç kullanın sonra yorumlayın.. hız sınırı artınca da şimdi orta şeritte 200 km ile giden ve sürekli makas atarak gidenler tureyecek..denetim yapilsin vb gibi laflara sadece gülmek gerekir. Bugüne kadar otobandan ceza yiyen duymadım

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 17 Mayıs 16:57

GARSON ARANIYOR

Merkez Lokantası’nda devamlı ve part time çalışacak bay / bayan garsonlar aranıyor. Görüşmeler yüz yüze yapılacaktır.

ACİL PERSONEL ARANIYOR

Hereke ve Gebze bölgesindeki firmamızda çalışacak personeller aranmaktadır. Aranan kriterler; - Meslek liselerinin elektrik, elektronik bölümlerin...

0530 076 37 74

ELEMANLAR ARANIYOR

Başiskele’de bulunan  FSM Boru Profil firmamıza eleman aranıyor. - 10-12 kişiye kadar yemek yapabilecek,  - Geri kalan vakitlerde ofis temizliği yap...

0532 501 10 32 

TIR ŞOFÖRÜ ARIYOR

Şirketimizin şehir içi veya dışındaki şantiyelerinde görevlendirmek üzere; - Tercihen İzmit ve çevresinde ikamet eden, - C D E Sınıfı Sürücü Belge...

0534 593 91 75 GÖK-YOL İNŞAAT 

Eleman aranıyor

Profil boru sac npı npu köşebent satışı yaptığımız firmamızda depo ve sevkiyat elemanı aranmaktadır.  Yol ve yemek ücreti verilmektedir.  

0552 596 10 41 CEYSEL MAKİNA ÇELİK

ELEMANLAR ARANIYOR

- Askerlik ile ilişiği olmayan; - 18-40 yaş arası, emekli olmayan, *ÜRETİM PERSONELİ *FORKLİFT OPERATÖRÜ *TEMİZLİK PERSONELİ-BAY (Daha önce özell...

AYSEL İNŞAAT TAAH. SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ.

Büyükbaş ve küçükbaş kurbanlık satım ve kesimi

İKİZLER KURBANLIK Büyükbaş ve küçükbaş kurbanlık satım ve kesimi yapılır. Büyükbaş hayvanda hisse verilir. Satış 1 : Gündoğdu Mah. Zübeyde Hanım Ca...

0533 592 32 35 

ELEMANLAR ARANIYOR

GENEL NİTELİKLER VE İŞ TANIMI Şirketimiz Kocaeli Lastik San. A.Ş üretim bölümünde çalıştırılmak üzere aşağıda nitelikleri belirtilen üretim işçisi ad...

KOLSAN

DERİNCE’DE SATILIK DAİRE

Derince Sırrı Paşa Mahallesi Öğretmenler Caddesi İrfan Sokak’ta 5 yaşında binanın 3. katındaki  çatı dubleks, Krediye uygun 3+1, brüt 175 metrekare  K...

0537 297 46 20

HURDA GAZETE SATILIR

Hurda (eski gazete) gazete satılır. Kilo fiyatı : 8 TL

0262 323 39 17

Anket Bu yaz tatilinizi nerede yapacaksınız?