Devleti yönetenlerin görevi, devletin temel ilkelerine sahip çıkmaktır, yıkmak değil

Yine Vali Seddar Yavuz’un o “talihsiz” konuşması.

“Talihsiz” dedim, ama sanırım değil…

Vali Yavuz, “ne söylediğini bilerek” o konuşmayı yaptı.

Bilinçaltını döktü.

Türkiye’nin sürüklendiği rejim değişikliği sürecinde, “tarafını” belli etti.

O gün, 24 Haziran Cuma günü, Kocaeli Valiliği’nde hayırseverler için düzenlenen teşekkür belgesi dağıtım töreninde ne demişti?

“Devletin tanımı laik olsa da ideolojisi İslam’dır.”

Tam ifadesi şöyle:

“Devletin bugünkü tanımı laiklik olsa da, ki biz laikliği yanlış anlıyoruz, bu ülkede ket çelik fanus devletin ideolojisi İslam’dır.”

Dün yazdım, bir kez daha belirteyim, Vali Yavuz demek istiyor ki “Siz laiklik tanımına bakmayın, her ne kadar devletin yapısında laiklik tanımı yapılmışsa da, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ideolojisi kesinlikle İslam’dır.”

Bu söz söylenmiş midir?

Söylenmiştir…

Ses kaydı ortada.

“İslam ideolojisi” nedir?

Vali Yavuz “Devletin ideolojisi İslam’dır” dediğine göre, “İslam ideolojisi” nedir, önce ona bakalım.

İdeoloji, “kişi ve kurumların davranışlarına yön veren düşünceler bütünü” demek.

Konu “İslam ideolojisi” olunca, bu ideoloji “İslam’ın kişisel hayat dışında sosyal ve politik alanlarda da yol gösterici kılınmasını hedefleyen bir hareket” olarak tanımlanır.

Buna “siyasi İslam” veya “İslami köktendincilik” de denebilir.

İdeolojisi İslam olan ülkelerde; bireyin yaşamı, sosyal, idari, politik ve hukuki sistem, “İslam’a göre” düzenlenir.

Vali Yavuz’un “Devletin ideolojisi İslam’dır” ifadesinin anlamı budur.

Türkiye’nin “resmi dini” var mı?

Türkiye, laik bir ülkedir ve bu nedenle resmi dini yoktur.

10 Nisan 1928’de, 1924 Anayasası’nda yer alan “devletin dini İslam’dır” ibaresi kaldırıldı ve devletin böylece “bütün dinlere eşit” olması sağlandı.

Peki, laiklik nedir?

Laiklik kısaca ister Müslüman, ister Hristiyan, ister Musevi olsun herkesin inanma ya da inanmama özgürlüğüdür.
Yani devletin her dine eşit mesafede yaklaşmasıdır.
Laiklik, 5 Şubat 1937’de, Türkiye Cumhuriyeti'nin temel ilkesi olarak“anayasasının değiştirilmez hükümleri” arasına girdi.

Anayasanın değiştirilemez ilk 4 maddesi

Türkiye Cumhuriyeti Anayasası veya 1982 Anayasası, 9 Kasım 1982’den bu yana yürürlükte.

Anayasa; Başlangıç, Genel Esaslar, Temel Haklar ve Ödevler, Cumhuriyetin Temel Organları, Mali ve Ekonomik Hükümler, Çeşitli Hükümler, Geçici Hükümler ve Son Hükümler olmak üzere toplam yedi bölümden oluşuyor.

Anayasanın ilk 4 maddesi ise değiştirilemez.

Nedir bu 4 madde?

I. Devletin şekli

MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.

II. Cumhuriyetin nitelikleri

MADDE 2- Türkiye Cumhuriyeti; toplumun huzuru, millî dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devletidir.

III. Devletin bütünlüğü, resmî dili, bayrağı, millî marşı ve başkenti

MADDE 3- Türkiye Devleti, ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütündür. Dili Türkçedir.

Bayrağı, şekli kanununda belirtilen, beyaz ay yıldızlı al bayraktır.

Millî marşı “İstiklal Marşı”dır.

Başkenti Ankara'dır.

IV. Değiştirilemeyecek hükümler

MADDE 4- Anayasanın 1’inci maddesindeki devletin şeklinin Cumhuriyet olduğu hakkındaki hüküm ile, 2’inci maddesindeki Cumhuriyetin nitelikleri ve 3’üncü maddesi hükümleri değiştirilemez ve değiştirilmesi teklif edilemez.

Neymiş? Laikliğin değiştirilmesi teklif bile edilemezmiş…

Bilinen şeyler, ama ben tekrar tekrar yazıyorum.

Görmeyen gözler görsün, duymayan kulaklar duysun, unutan bellekler hatırlasın diye.

Anayasamızın 2’inci maddesi diyor ki:

“Türkiye Cumhuriyeti, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletidir.”

Ve anayasamıza göre bu maddenin değiştirilmesi mümkün değil.

Valilerin görevi, devletin anayasasını korumaktır

Valilerin görev ve yetkileri bellidir.

Bunlardan biri de devletin anayasasına göre hareket etmek ve anayasada belirtilen devletin temel ilkelerini korumaktır.

Hiçbir makam sahibi, devletin temel ilkelerini kendi kafasına göre değiştiremez.

“Devletin tanımı laiklik olsa da ideolojisi İslam’dır” diyemez.

Derse, anayasanın 2’inci maddesine aykırı hareket etmiş olur.

Burası “muz cumhuriyeti” değil.

Herkes; anayasaya, yasalara ve yönetmeliklere uymak zorundadır.

Başta da devleti yönetenler…

Bırakın, kişiler kendi inancını kendisi yaşasın!

Siz İslam’ı siyasi rant için kullanıp devletin ideolojisi yaparsanız, Türkiye’nin, yerlerde sürünen diğer İslam ülkelerinden bir farkı kalmaz.

Yarın da “ideolojisi İslam olan ülkeleri” anlatacağım.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar M.Tanzer Ünal - Mesaj Gönder

# ile, bir

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

31

Abdülmecit Hoca - Hangi sıfatla istiklal mahkemesi kuruyorsunuz. Komünizm de bir zamanlar yasaktı o serbest oldu partisi belediyesi bile var. Adını kullanıp anlamını bilmediğiniz İslam'ı biraz öğreniniz. İslam'ın da bir hukuk ve iktisat sosyal nizamı var. İnsan kendi değerlerine bu kadar düşman olmaz. Demekki sizin zihninizde Rusya'da 2 milyondan fazla insanın ölümüne mal olan Komünizm İslam'dan daha tehlikesiz. İslam en büyük tehlike....

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 30 Haziran 10:56
30

Ali Akbaş Ihsd Başkanı - İNSAN HAKLARI SAVUNUCULARI DERNEĞİ GENEL BAŞKANI ALİ AKBAŞ. Sayın valimizi yapmış olduğu müthiş konuşmadan dolayı tebrik ediyorum. Bu konuşma ile Atatürk çü düzenbazları bir hayli zıplatmışa benziyor. Bu ülkede Atatürkçü diye bir şey yok, kendini ataturk çü diye tanıtan bir sürü sahtekar mevcuttur. Bu vatan müslümanların vatanıdır. Yüzde 99 Müslümandır. Ben müslüman ım diyen bir kişi kendisini bir başka şekilde, ATATÜRKÇÜ, LAİK veya kendisini başka tanımlamalarla tanımlayamaz. Bir insan ya Müslümandır yada değildir. Valimizi zan altında bırakarak onu tehdit etmek kendini bilmez kimselere aittir. Kendinize gelin burası muz cumhuriyeti değil dir. Burası müslümanların ülkesidir. ADD denilen ucu dışarıda örgüt derhal kapatılmalıdır.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 30 Haziran 10:26
29

Fevzi Yurtoğlu - Umarım Valiyle uğraşan ve sadece kendilerine özgür "bu içgici kafa" tekrar iktidara gelmez...Ne zaman cinsiyeti belirsiz ve temelleri müslüman kanıyla atılmış Batı güdümünden kurtulursak, işte o zaman tam bağımsız Türkiye oluruz...Ve bu güçlü devlete ve adaletine dünyanın acilen çok ihtiyacı var..

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 30 Haziran 05:36
28

Suriyeli - Allahım su akepe biatcilarindan bu ülkeyi Kemaller ile temizleyip hesap soracağız .

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 28 Haziran 19:10
27

Pasali - Devleti yönetenlerin görevi fetva vermek değildir.milletin refah ve huzurunu sağlayıp güvenli bir şekilde yaşamasını sağlamaktır yani akepe de olmayan meziyetler .

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 28 Haziran 18:33
26

4141 - Devletin dini vardır. İslam.. halkı müslümansa ki müslüman devletin dinide İslamdır. Bazı dinazorlara duyurulur....

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 28 Haziran 16:54
25

Sadi Şirazlı - HER ŞEY ASLINA RÜCU EDER.

"Her şey aslına rücû eder ve dahi her hâl gelip geçicidir."

Her şey aslına dönecek ise; " VALİ BEYEFENDİ hazretlerinin düzenlediği HATİM VE BUHAR-İ ŞERİF tilaveti" de yapılacaktır. Kaçış yok.

1. meclisin kurduğu ANAYASA hükümlerine de geri dönülecektir.

Görelim Mevla'm neyler

Neyler ise güzel eyler.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 28 Haziran 16:02
24

Pasali - Devleti yonetenleri görevi milletin refah ve huzurunu arttırmak güvenliğini sağlamak bizim devleti yonetenleri görevleri halkı soymak fakirlestirmek böyle saçma açıklamalar ile gündem değiştirmeye çalışmak seddar sen akepe nin değil bu milletin valisisin fakirlik sınırı 29 bin TL yi aştı ne anlatıyorsun kime hizmet ediyorsun bu ülkeyi yönetenlerin görevi milletin refahını arttırmak bunlar milleti fasfakir ettiler sonrada vatan millet din siyaseti yaparlar efendiler bu millete ihanet etmeyiniz yoksul Luk bu toplumda lüks oldu.

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 28 Haziran 16:01
23

Pasali - Yoksulluk sınırı 20 bin TL yi aştı hırsız iktidar bu millete yoksulluğu bile çok girdu

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 28 Haziran 15:57
21

Müslüman T.c - devletin dini vardır halkı müslümansa ki müslüman devletin dinide islamdır birileri devletin dini islam yazısını yasadan kaldırınca kalkmışmı oluyor oluyorsada kendi kimliğinden kaldırsaydı şimdi laiklik denilen ne üdüğü vede yidiği belli olmayan dört hafli kelimeyi kim takıyor kimin mecburiyeti var kimsede takmıyor bir gün geldiği gibide naş olup gideceği kesindir o kadar

Yanıtla . 2Beğen . 6Beğenme 28 Haziran 14:01
20

Sadi̇ Şi̇razli - DEVAMI

Ardından padişahımızın, din ve devletimizin, vatan ve milletimizin kurtuluşu, selameti ve istiklali için dua edilecektir. Bu dini ve vatani merasimin ardından, camilerden çıkıldıktan sonra, Osmanlı topraklarının her tarafından hükümet makamına gelinerek Meclis'in açılışından dolayı resmen tebrik töreni yapılacaktır.

Her tarafta Cuma Namazı'ndan önce Mevlid-i Şerif okunacaktır. Bu tebliğin hemen neşredilerek yayılması için her vasıtaya müracaat edilecek ve seri şekilde en ücra köylere, en küçük askeri birliklere, memleketin bütün teşkilat ve müesseselerine ulaştırılması sağlanacaktır. Ayrıca büyük levhalar halinde her tarafa asılacak ve mümkün olan yerlerde bastırılıp çoğaltılarak ücretsiz dağıtılacaktır.

Cenab-ı Hakk'tan muvaffakıyet niyaz olunur.

Heyet-i Temsiliye adına

Mustafa Kemal."

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 28 Haziran 13:31
19

Sadi̇ Şi̇razli - DEVAMI

Ardından padişahımızın, din ve devletimizin, vatan ve milletimizin kurtuluşu, selameti ve istiklali için dua edilecektir. Bu dini ve vatani merasimin ardından, camilerden çıkıldıktan sonra, Osmanlı topraklarının her tarafından hükümet makamına gelinerek Meclis'in açılışından dolayı resmen tebrik töreni yapılacaktır. Her tarafta Cuma Namazı'ndan önce Mevlid-i Şerif okunacaktır. Bu tebliğin hemen neşredilerek yayılması için her vasıtaya müracaat edilecek ve seri şekilde en ücra köylere, en küçük askeri birliklere, memleketin bütün teşkilat ve müesseselerine ulaştırılması sağlanacaktır. Ayrıca büyük levhalar halinde her tarafa asılacak ve mümkün olan yerlerde bastırılıp çoğaltılarak ücretsiz dağıtılacaktır. Cenab-ı Hakk'tan muvaffakıyet niyaz olunur. Heyet-i Temsiliye adına

Mustafa Kemal."

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 28 Haziran 13:27
18

Sadi̇ Şi̇razli - TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN KURUCU İDEOLOJİSİ İSLAM'DIR.

"Yüce Allah'ın yardımıyla 23 Nisan Cuma günü Cuma namazının ardından Ankara'da Büyük Millet Meclisi açılacaktır. Vatanın istiklali, hilafet ve saltanat makamının kurtuluşu gibi en mühim ve hayati vazifeyi yerine getirecek olan Büyük Millet Meclisi'nin açılışını Cuma'ya tesadüf ettirmekle o mübarek günün bereketinden istifade edilecektir.

Açılıştan önce bütün milletvekilleriyle Hacı Bayram-ı Veli Camii'nde Cuma Namazı eda olunarak Kur'an'ın nurundan ve namazdan feyiz alınacaktır. Namazdan sonra sakal-ı şerif ve sancak-ı şerif taşınarak meclisin açılacağı binaya gidilecektir. Binaya girmeden önce dua okunarak kurbanlar kesilecektir. Bu merasimde camiden başlayarak meclis binasına kadar Kolordu Kumandanlığı tarafından askeri kıtalar ile özel bir düzen oluşturulacaktır. Bu günün kutsiyetinin ebediyen sürmesi için bugünden itibaren vilayet merkezinde

VALİ BEYEFENDİ hazretlerinin düzenlediği HATİM VE BUHAR-İ ŞERİF tilavetine başlanacaktır.

Hatm-i Şerif, bereketinden istifade gayesiyle, Cuma Namazı'nın ardından meclis binası önünde tamamlanacaktır. Mukaddes ve yaralı vatanımızın her köşesinde aynı şekilde bugünden itibaren Buhari ve hatimler okunarak Cuma günü ezandan önce minarelerde Salavat-ı Şerife okunacak ve hutbede Padişahımız efendimiz hazretlerinin adı zikredilirken hem yüce zatının hem memleket ve milletimizin bir an önce kurtuluşa ermesi ve saadeti için dua edilecektir. Cuma namazının edasından sonra da hatim tamamlanarak yüce hilafet ve saltanat makamının ve bütün vatanın kurtuluşu maksadıyla harcanan milli mesainin önemi ve kutsiyeti ile milletin her bir ferdinin kendi vekilinden meydana gelen Büyük Millet Meclisi'nin vereceği vatani görevleri yerine getirmeye mecburiyeti hakkında vaazlar verilecektir.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 28 Haziran 13:26
17

Sadi - Devleti kim kurdu CHP: İngilizler işgale son verirken Osmanlının mirasını yağmalamak için Sevr'i en kötü durumda dahi padişaha imzalatamadılar. Sevir hep anılır ama Sevr ile verilen 1 karış toprak yoktur. Sözde işgalci düşmanı yendik, Yunanı denize döktük ama İngilizler devlet kurdurdukları CHP den Osmanlı topraklarının 3/4 tapusunu aldılar. Yunan sözde yenildi Lozan'da Ege adaları denize dökülen Yunan fazla üzülmesin diye peşkeş çekildi. İngilizler Osmanlı topraklarının tapusunu üstlerine yapan CHP ye mükafat olarak iktidarda bırakıp gitti, 1950 kadar ilk demokratik seçime kadar sefasını sürdüler. Laiklik Cumhurun değil İngilizlerin atadığı CHP nin bu müslüman halka dayatmasıdır. Bu millet emperyalist İngilizin atadığı parti CHP nin halka dayattığı laiklik ile yaşamak mecburiyetinde mi. Eğer bu ülke Kemalistlerin iddia ettiği gibi Cumhuriyet ise, Anayasa için Cumhura referanduma gidilmeli ve halka dinsiz laikliği mi? yoksa İslami kuralları mı istediği demokratik oylama şekli ile sorulmalıdır. Bir ülkede halkın üstünde güç yoktur. Bu millet eninde sonunda, emperyalizmin CHP vasıtası ile kendine dayatılan laikliği ortadan kaldıracak, kendi inanç ve kültürüne uygun olanı seçecektir. Bıktık artık bu emperyalizmin İslam'ı tehlike gördüğü için bu müslüman millete yaptığı, bir kılıç gibi sürekli kafasında savrulan laiklik dayatmasından. Laikler siz konuşmadan önce bir bakın, bu ülkede kaç kişiniz????, sonra konuşun. Fetöcüler 15 temmuzda öğrendi bir ülkede Cumhurun üstünde güç olmadığını, laikler sizde öğreneceksiniz Fetöcüler gibi.

Yanıtla . 3Beğen . 4Beğenme 28 Haziran 12:46
16

Pasali - Bunlar devlet yonetmiyor devlet adil ve şeffaf yönetilir bunlar karanlık yönetim tek adam yönetimi kurumlar valiler basganlar müdürler belediyeler ülkede ne var ne yok kanuna değil bay krizin isteklerine göre davranıyorlar buz bu sistemi çözdük

Yanıtla . 2Beğen . 3Beğenme 28 Haziran 11:52
15

Orhan Doğru - Ve sizler gibi ANAYASA DUYARLILIĞI olan insanlarımız başta olma üzere, bu zata bundan sonra KESİNLİKLE "VALİ" sıfatı ile hitap etmeyiniz...

İsmini yazın, soy ismini yazın, AMA ASLA "VALİ" sıfatı ile anmayın...

Yanıtla . 3Beğen . 4Beğenme 28 Haziran 11:33
13

İzmi̇tli̇ - TANZER ABİ,SİZDE BİLİRSİNİZ Kİ BİZLER NE VALİLER GÖRDÜK.ÖRNEK RAHMETLİ VALİMİZ ERTUĞRUL ÜNLÜER EŞİYLE ALIŞVERİŞ YAPAR FİLESİNİ EŞİYLE KENDİ TAŞIRDI.HALKININ İÇİNDE BAŞI DİK DOLAŞIRDI.KORUMA FALANDA ALMAZDI.BU VALİ DE BİR GÜN ACABA İZMİTTE BAŞI DİK DOLAŞABİLECEK Mİ KORUMA ORDUSU OLMADAN.İNANIN BU İŞİN BİRDE EMEKLİLİĞİ VAR.O ZAMAN GÖRECEZ.ŞERİAT YÖNETİMİNİ DESTEKLEYEN VALİYİ.

Yanıtla . 3Beğen . 3Beğenme 28 Haziran 10:34
22

Vali Doğru Söyledi - @İzmi̇tli̇ 13 nolu yoruma cevabı: ŞERİAT İSLAMDIR ANAYASA KURANDIR VALİDE OLAN DOĞRUYU SÖYLEDİ

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 28 Haziran 14:03
12

Bi̇rbi̇len - Fransa

Anlayan anlamıştır ülkenize Fransız kalmayın

sayın vali doğruyu söylemiş ideolojik bakarsan değişik yorumlaya bilirsin.

Yanıtla . 1Beğen . 3Beğenme 28 Haziran 10:09
11

Lazo - İslam dininde sabret,şükret,kanaat et ve isyan etme ki ben malı götüreyim varmı?

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 28 Haziran 08:31
10

Lazo - İslam ülkelerinden kaçanlar niye Avrupa'ya gitmek istiyorlar acaba????

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 28 Haziran 08:28
08

Erol Demirbek Türk - bazıları zaten islam bırakmadılar .

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 28 Haziran 08:25
07

Salim Gencer - Dünyada valinin istediği yöntemle yönetilen ve gelişmiş, medeni, bilim ve sanayide ileri bir ülke gösterin!

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 28 Haziran 08:24
05

Gölcüklü Laiksiz - yazılanlara yorumlara ve milletin duruşuna yaşayışına bakıyorum kimsenin laikliği ipleyip kazdığı yok gibi duruyor hayırlısı bakalım

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 28 Haziran 01:24
04

Bozkurt - Herkes bu ülkede laik olmak ve laikliği benimsemek mecburiyetinde mi?. Ben Yüce Türk milletinin bir ferdiyim, Türklerin Farsınızlar dan laikliği alamsının alması Türk ırkının kafası Fransızlar kadar çalışmıyor , Fransızlar Türklerden akıllı demektir. Hiç bir gerçek Türk MİLLETİNİN EVLADI KENDİ IRKININ ZEKASININ KIT FRANSILARIN TÜRKLERDEN AKILLI OLDP*UNU KABUL EDEMEZ. Ederse bende onun Türklüğünden şüphe ederim. Sahte Türkler edebilir onlar yan sanayi çakma Türk. Laiklik Türk ırkının zekasını Türk milletini aşağılamalıdır ve acilen kaldırılarak Türk milleti sanki laik Fransızlar kadar aklı çalışmıyormuş gibi aşağılık kompleksli bir durumdan kurtulmalıdır. Ey Türk budun laikliği terk et Titre kendi özüne dön. Orhun kitabeleri bunu yazar ben bunu bilir bunu söylerim. Gerçek Türkün laiklik ile işi olmaz.

Yanıtla . 2Beğen . 7Beğenme 27 Haziran 23:19
03

Pasali - Ben bunları vali olarak değil akepe sözcüsü olarak görüyorum halkın valileri oldu .Recep Yazıcıoğlu son halkın valisi idi .

Yanıtla . 7Beğen . 2Beğenme 27 Haziran 22:56
02

Vali Bey Haklı - devletin temel ilkesi Müslüman islam olan ülkenin halklarının kimliğini en iyi en güzel şekilde islama göre kurana göre yönetmektir vali beyde olanı ve olması gerekeni açıklamış

Yanıtla . 5Beğen . 10Beğenme 27 Haziran 21:48
14

İzmi̇tli̇ - @Vali Bey Haklı 02 nolu yoruma cevabı: VALİ YE BEY NİYE DİYEREK ONU BÜYÜTÜYORSUN.O SENİN EMİR ERİN.DEVLETİN MEMURU.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 28 Haziran 11:02
09

Lazo - @Vali Bey Haklı 02 nolu yoruma cevabı: Müslüman olan ülkelerin sefil durumu ortada.Yaşasın LAİKLİK.Afganistanda tamda istediğiniz rejim var.Yallahhh.

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 28 Haziran 08:26
01

Osmann - KOCAELİ Valisi saçmalamış, aklındaki gibi bir vatan düşünüyorsa eşrafıyla beraber gidecek İran'a orada isteklerini hayata geçirmek için yerse orada mücadele edecek. Türkiye Cumhuriyetini bu şekilde vatan olarak kabul etmeyenler, hemen pılı pırtıyı toplayıp mülteci olarak istedikleri yere gidebilir, inanın kimse de kal demez, arkalarından su bile dökmezler, cenazeleri bile gelmesin.

Yanıtla . 9Beğen . 5Beğenme 27 Haziran 20:15
06

Lazo - @Osmann 01 nolu yoruma cevabı: Aynennnn dediğin gibi.Biz %65'iz

Yanıtla . 3Beğen . 2Beğenme 28 Haziran 08:23


Anket Asgari ücrete yapılan zammı yeterli buluyor musunuz?