Reklamı Kapat

Sağlıklı ve uzun yaşamak her kadının hakkı

Geçmişe bakıyorum da ne kadar sağlıklı bir yaşam sürmüş atalarımız. Hem de her türlü güçlüklerin içinde. Yaşlı sohbetlerini çok severim. Nenemin yaşlı sohbetlerini hatırlarım. Hiç doktor yüzü görmeden uzun yaşadı sözünü çok duymuşumdur.

Haklılar! Düşün elektrikli süpürge yok, el süpürgesi ile evi süpürmek zorunda, çamaşır makinası yok elde yıkamak zorunda, bulaşık makinası yok elde yıkamak zorunda, kısaca her şeyi siz el gücünüzle, ayak gücünüzle yapmak zorundasınız. Doğal gaz yok iken kaç defa odun almak için odunluğa kaç adım attığınızın haddi hesabı yoktu.

Ya, şimdi! Öyle mi ya! Süpürge şıp diye evi temizliyor. Çamaşır makinasına koy çamaşırı sadece asma işini yap. Bulaşıkları makine yıkasın artan vakitte de eh televizyonda dizi, evlenme programı, dedikodu saati izlerken yanında çay kahvaltı ya da komşuda kahvaltılı gün, öğleden sonra arkadaş da gün. Çocuklar mı? Onlar kahvaltı yapmadan da okula gidebilir,”- amaan bir liraya bir şeyler alsın yesin ne olacak.”

Ya da! Yapacak hiçbir şey yok çocuğu okula götüreyim okulda arkadaşlarla çene çalayım. Canım çok sıkılıyor kendimi kenara konulmuş hissediyorum gibi sözler hep duyduğumuz sözler yukardakiler de günlük hayatta olağan yaşam şekli hepsi doğru değil mi? Arada yok canım benim hiç de öyle değil diyenler çıkacak eminim. Haklılar tabi ama ben toplumun %90’nından bahsediyorum.

Ve genelde bayanlar kendini bir köşeye sıkışmış hissediyor ve mutsuzlar. Yapacakları bir şey yok. Hâlbuki biraz hareket ne kadar hayatını değiştirecek kendini ne kadar sağlıklı ve mutlu hissettirecek. Ve yeni bir sosyal çevre oluşmasına da neden olacak.

Her gün düzenli olarak tempolu bir şekilde 60 dakika yapılan yürüyüş ile forma girdiğinizi hissedebilirsiniz. Düzenli olarak yapılan yürüyüşleri alışkanlık haline getirdikten sonra sizin için vazgeçilmez olacaktır. Daha rahat bir uyku düzenine kavuşmanız ve hayatınızdaki stresi yürüyüş ile azaltmanız mümkündür. Eğer düzenli yürüyüş yapamıyorsak, günlük hayattaki adım sayımızı arttırmalıyız. Günlük adım sayımızı arttırmak için basit bazı yöntemler uygulanabilir. Mesela; otobüsten bir durak önce inmek, arabayı eve ya da iş yerinize en uzak yere park etmek gibi. Kendi kendinize geliştirebileceğiniz birçok yöntemlerle günlük fiziksel aktivite miktarını artırarak daha sağlıklı bir hayata sahip olabilirsiniz. Hem yürümek, kalp ritmini düzenler, yüksek tansiyon rahatsızlığına iyi gelir, metabolizma hızını artırarak kilo vermeye yardımcı olur.  Aynı zamanda dolaşım sisteminin daha verimli çalışmasını sağlayarak hücrelere giden oksijen miktarının artmasını sağlar. 

Sağlıklı bir insanın her gün ortalama 10.000 civarında yürümesi gerektiği ve bu rakamın 9.000’den az olmaması gerektiği hesaplanmış. Sağlık Bakanlığı bu konuda halkımızı uyarmaktadır.

Hareket etmedikçe, kilo almaya başlıyoruz. Kilomuz arttıkça metabolizmamızda birçok sorun ortaya çıkıyor; karaciğerimiz yağlanıyor, insülin direnci ve diyabet hastalığı ortaya çıkıyor. Hipertansiyon, kalp hastalıkları, meme ve kolon kanseri için de daha yatkın hale geliyoruz. Bu fazladan yükü taşıyan eklemlerimizde de sorunlar ortaya çıkıyor, sosyal ve iş hayatımızda enerjimiz azalıyor, özel yaşantımız bozuluyor. Alışverişe gittiğimizde üzerimize uymayan kıyafetleri denedikçe de moralimiz bozuluyor.

Yukardaki söylediklerimle boğuşuyorsanız ki boğuşmasanız da yakında boğuşursunuz.

O zaman; Karamürsel sahilinde kendinizi düşünün. Bir tarafta şahane bir deniz, diğer yanınızda yemyeşil ağaçlarla, çiçeklerle bezenmiş sahil bandı. Çiçeklerden, ıhlamur ve akasya ağaçlarından yayılan içinizi saran o güzel kokular arasında yürüyorsunuz.

Ne kadar iyi gelecek size. Karşılaştığınız birçok bayanla sabah selamlaşması yüzünüze ne kadar tatlı, güzel ve kalıcı bir gülümseme oluşturacak. Düşünün yürüdükçe yürümek isteyeceksiniz.

Tekrar doktora gittiğinizde birçok hastalıktan kurtulduğunuzu göreceksiniz. Kendinizi sağlıklı ve canınıza can geldiğini hissedeceksiniz.

Her kadının kendini iyi hissetmesi hakkı değil mi? Kendisi için bir şeyler yapması gerekmez mi?            Sizin de hakkınız değil mi, uzun yaşamak. Yapmanız gereken tek bir şey var sabah yürüyüşlerine katılmak, sadece bu kadar.

Gelin Karamürsel sahiline 7 kilometreyi bulan sahil bandında yürüyün. Yürür iken ne kadar çok şey düşünmeye başlayacaksınız. Her şeyin o kadar da kötü olmadığını düşünecek ve kendinizi bulacaksınız.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Bilgutay Bağdat - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

02

MUHAMMED - HOCAM O GÜZEL YAZILARINI BEKLİYORUZ. İNAN HASRET KALDIK.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 18 Mayıs 17:15

Anket İzmit Belediyesi 190 aracı kiralamalı mı, satın mı almalı?