Gebze Metrosu geliyor!

Kocaeli’de yılların hayali metro için somut adımlar atılmaya başlandı.

Toplam uzunluğu 156 kilometre olması düşünülen projede birçok firma ön yeterlilik alabilmek için başvuruda bulundu.

Yeterlilik sağlayabilen firmalar üzerinden yeniden bir ihale yapılması düşünülüyor.

Hedef, sene sonuna kadar metro inşaatına başlayabilmek.

Bu proje ile İstanbul ve Kartepe Metro ile birbirine bağlanacak.

Cumhuriyetin 100. yılında, yani 2023’te ise tamamen bitmesi öngörülüyor.

**

Kocaeli için oldukça öneme sahip olan metro projesinden Cumhurbaşkanı Erdoğan da haberdar.

AK Parti Gençlik Kolları kongresine katılmak üzere ilimize gelen Erdoğan projeye tam destek vererek gereken adımların atılması talimatını vermişti.

Erdoğan da destek verdiğine göre, bu saatten sonra geri dönüş olacağını düşünmüyorum. Kocaeli’de yapılan en büyük yatırım olma özelliğine sahip olan proje ile birlikte Gebze Marmaray İstasyonu ortak nokta olacak.

Sonrasında ise Gebze OSB’deki bu istasyon Sabiha Gökçen Havalimanı’na kadar götürülecek. Taslak olarak düşünülen proje planlara işlenmeyi bekliyor.

Yakın zamanda bu işlemin de tamamlanması öngörülüyor.

**

Metro hattının 14,7 kilometresi tünel, 900 metresi ise hemzemin olarak yapılacak.

Yani ulaşım %94 oranında yer altındandan sağlanacak. Toplamda 1080 yolcu aynı anda taşınabilecek. Metronun bir diğer özelliği ise sürücüsünün olmaması.

Son teknolojinin kullanılacağı projede tam otomatik sürücüsüz araçlar kullanılacak.

Hem düşük işletme maliyeti hem de yüksek performans ve güvenliğe sahip olan sürücüsüz metrolarla yolculara daha iyi hizmet verilebilmesi düşünülüyor.

Sürücüsüz olarak, 12 istasyonlu 156 kilometrelik mesafede sinyalizasyonla 90 saniye aralıklarla seferler yapılacak.

Tüm mesafe ise 19 dakika gibi bir sürede tamamlanacak. Bu sefer sayıları ise talebe göre arttırılabilecek.

**

Yapılması planlanan metroda sürücü bulunmadığından sürücünün yaptığı tüm müdahale ve kontrolleri elektronik sistemler yardımı ile Trafik Kontrol Merkezi yapabilecek.

Trene arıza, yangın gibi acil durumlarda Kontrol Merkezindeki iş istasyonuna gelen alarm bilgisine göre müdahale edilebiliyor.

Tüm müdahaleler Kontrol Merkezinden yapılarak sistem tam otomatik şekilde işleyecek. Proje ile birlikte 2023 yılında 11 milyon araçtan başlayarak her yıl artan oranla 2035 yılında 37 milyon aracı aşan karayolu araç değerlerinde azalma sağlanması düşünülüyor.

Bu da 2023 yılında 6 milyon Euro ile başlayıp her yıl artarak 2035 yılında 16 milyon Euroyu aşan tasarrufu beraberinde getirebilecek.

2035 yılında ise toplamda 136 milyon Euroyu aşan bir tasarruf sağlanmış olacak.

Bunun dışında 2 milyon TL’lik karayolu bakım onarım maliyetinde de tasarruf yapılmış olacak.

**

Proje her detayıyla düşünülerek tasarlanmış ve uygulamaya hazır hale getirilmiş.

Kocaeli ve Gebze’de trafik yükünü önemli ölçüde azaltmakla beraber çevreye büyük değer katacağı düşünülen metro projesi aynı zamanda doğa dostu olma özelliğine de sahip.

Depo sahasında yapılacak olan 5000 metrekarelik güneş paneli tarlası ile işletmenin iç ihtiyaç için harcayacağı elektrik giderlerinin ortadan kaldırılması planlanıyor.

Araç yıkama ünitelerinin sularının tekrar tekrar kullanılması ile su tüketimi minimize edilerek gelecek nesillere yeşil bir dünya bırakma vizyonu oluşturulmuş durumda.

**

İşte tüm bu özelliklere sahip olan büyük proje için geri sayım başladı.

Bu yıl sonunda bir aksilik olmadığı takdirde ilk kazma vurulacağa benziyor.

Tüm Kocaeli bu projeyi heyecan ve merakla bekliyor.

Şimdiden kentimize hayırlı olsun…

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Hasan Altınkaya - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Anket İzmit Belediyesi 190 aracı kiralamalı mı, satın mı almalı?