Kocaeli, kar yağışında hangi alışverişi “online”dan yaptı?

Geçtiğimiz hafta hava soğuktu…

Şehir merkezine 3-4 santim kar yağdı…

Kar yağışının yurt genelinde etkili olmasıyla birlikte online alışverişte büyük bir artış yaşandı.

E-ticaret sitesi n11.com’un Ocak ayının ilk haftasında satışlarda gerçekleşen artış rakamlarını değerlendirdi.

Buna göre, ısıtıcı, battaniye, mont, bot, termal iç giyim ve lastik ile lastik bakım ürünlerinin satışında büyük artış yaşanırken, online satış oranlarındaki artışın en çok olduğu iller sırasıyla Hatay, Gaziantep, Eskişehir, İstanbul, Balıkesir, İzmir, Ankara ve Manisa oldu.

**

Ülke genelinde kar yağışının etkili olmasıyla birlikte kapanan yollar ve okullar nedeniyle evde vakit geçirenler online alışverişe yöneldi.

 E-ticaret sitesi n11.com, online alışverişte Ocak ayının ilk haftasında en çok artış yaşanan ürün ve illeri araştırdı. Türkiye’de Ocak ayının ilk haftasında bir önceki haftaya göre online alışverişte en çok artış yaşanan iller Hatay, Gaziantep, Eskişehir, İstanbul, Balıkesir, İzmir, Ankara ve Manisa oldu.

alisveris.jpg?

KAR BASTIRINCA EN ÇOK YALOVALILAR MONT ALDI

Soğuk havalarla birlikte mont, bot ve termal iç giyim ürünlerinin satışlarında artış yaşandı. Soğuklar bastırınca en çok Yalovalılar mont satın aldı. n11.com’da Ocak ayının ilk haftası mont satışlarında en çok artış 7 kat fazla satışla Yalova’da yaşandı. Yalova’yı sırasıyla Akdeniz Bölgesi illerinden Mersin ve Hatay takip etti. En çok mont alan diğer iller ise sırasıyla Muğla, İzmir, Ankara, Bursa, Trabzon, İstanbul ve Kocaeli oldu.

ANTALYALILAR BOT ALIŞVERİŞİNDE LİDER OLDU

Kar ve buzlanmayla beraber okul ve işlerine gitmek isteyenlerin zor anlar yaşadığı yol koşullarında kurtarıcı olan botların satışında da artış görüldü. Yılın ilk haftasında bot alışverişinde ne çok artış olan il yüzde 61 oranıyla Antalya oldu. Antalya’yı sırasıyla Şanlıurfa, Kocaeli, İstanbul, Gaziantep ve İzmir takip etti.

TERMAL GİYİME OSMANİYE RAĞBET GÖSTERDİ

Termal iç giyim ürünlerine en çok rağbet gösteren il ise satışlarda 5 kat artış yaşanan Osmaniye oldu. Osmaniye’yi sırasıyla Ege ve Akdeniz illeri olan Muğla ve Antalya takip etti. Termal iç giyim satışlarında en yüksek artış yaşanan diğer iller ise sırasıyla Konya, Kocaeli, İzmir, Balıkesir, İstanbul, Ankara ve Bursa oldu.

ADANALILAR BATTANİYE/YORGAN ALDI

Sıcak iklim koşullarıyla ünlü Adana ve Diyarbakır gibi Türkiye’nin güneyinde yer alan iller ise battaniye ve yorgan ürünlerine rağbet gösterdi. n11.com verilerine göre, 2019 yılının ilk haftasında battaniye ve yorganda en çok artış 4 kat fazla satışla Adana’da yaşanırken, onu iki katına çıkan satışlarla Diyarbakır takip etti. Kış aylarının soğuklarından korunmak için yorgan ve battaniye satışlarının arttığı diğer iller ise sırasıyla Bursa, Mersin, Konya, Kocaeli, Sakarya, Muğla, Ankara ve İzmir oldu.

LASTİK ZİNCİRİ VE ANTİFRİZ SATIŞLARI ARTTI

Aralığın son haftası itibarıyla lastik ve lastik bakım ürünleri alan ilk 10 iller sırasıyla İstanbul, Ankara, Bursa, Çanakkale, Kocaeli, İzmir, Balıkesir ve Konya, Eskişehir ve Antalya oldu. n11.com’da Otomotiv kategorisinde son haftalarda kar yağışlarının da artmasıyla birlikte ne çok lastik zinciri ve antifriz satışlarında artış görüldü. Otomobiller için kışlık ürünlerin satışında en çok artış yaşanan iller Kırıkkale, Iğdır, Elazığ, Çanakkale, Bitlis, Hatay, Karaman, Balıkesir, Batman ve Burdur oldu.

n11.com verilerine göre, kışlık otomobil ürünlerinin satışında Aralık ayında önemli oranda artış görüldü. Bu kategoride Aralık ayının son haftasında, ilk haftaya göre satışlar yüzde 44 arttı. Aralık ayının ilk ve son haftalarını karşılaştırıldığında Lastik Zinciri satıları yüzde 195 artarken Buz Kazıyıcı ürününün satışı yüzde 159 arttı.

'Güzel Ahlâk İçin Oku!

Server Gençlik ve Spor Kulübü tarafından Uluslararası çapta düzenlenen ve Gebze bölgesinde Gebze İlim Kültür Çevre Gençlik ve Spor Kulübü Derneği (İLKÇEV) tarafından organize edilen “İçindeki Güzelliği Paylaş”  sloganı ve “Güzel Ahlâk” konulu 7. Ufka Yolculuk Bilgi ve Kültür Yarışmaları kapsamında kitap okuma etkinliği düzenleniyor. Program bugün Saat 14:00 – 15:00 arasında yapılacak. Ufka Yolculuk 7 Bilgi ve Kültür Yarışması Gebze Bölgesi Koordinatörü Serkan Varen, herkesi Gebze Gençlik Merkezi’ ne bir saatlik kitap okuma etkinliğine davet etti… Türkiye’de kitap okuma oranı çok düşük… Bu tür organizasyonlarla vatandaşlar kitap okumaya teşvik edilmeli.

Karakuş ve Kürekçi kampanyaya destek istedi

İzmir’de yaşayan Çağdaş-Eylem Yazıcı çiftinin, lösemi teşhisi konulan ve ilik nakli bekleyen 3,5 yaşındaki Öykü Arin Yazıcı için ülke genelinde Türkiye'nin yanında yurt dışında da ilik nakli kampanyası başlatıldı.     Tüm Bel-Sen Kocaeli Şube Başkanı Erdal Karakuş ve Makine Mühendisleri Odası Kocaeli Şube Başkanı Murat Kürekçi de kampanyaya destek verdi.  Karakuş ve Kürekçi, “ Bizler bu kampanyamızı duyurmak ve gönüllü olarak kan vermek amacı ile 12 Ocak Cumartesi günü (bugün) saat 14:00’de İzmit Kızılay Tıp Merkezi önünde buluşacağız ve hayat umudu için bekleyen tüm çocuklarımız ve aileleri için bir adım atacağız. Tüm Kocaeli halkımızı kampanyamıza destek olmalarını istiyoruz" dediler.

Geçen yıl en çok 182’Yİ ARADIK

Ajans Press, 2018 yılında en çok aranan kısa numaralar ilgili yapılan araştırmayı inceledi. Ajans Press’in Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) verilerinden ve medya yansımalarından derlediği bilgilere göre, geçen yıl mobil hatlardan en çok hastane randevu numarası 182’nin tuşlandığı görüldü. Genel olarak bakıldığında ise hastane randevu, sıhhi imdat, elektrik arıza, polis imdat, çalışma ve sosyal güvenlik iletişim merkezi numaralarının en çok aranan kısa numaralar arasında ilk beşi oluşturduğu saptandı. Bu listenin oluşturulması için ise 3 büyük mobil hattın baz alındığı tespit edildi. Bununla birlikte söz konusu dönemde mobil hatlardan hastane randevusu almak için oluşturulan çağrı süresinin ortalama 3 dakika olduğu kaydedildi.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mesut Akbulut - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz


Şehir Markaları

1 yıllık yayın süresi ve makul bütçesi ile markanızı şehrinizde parlatın, bu tanıtım fırsatını kaçırmayın!

0 (262) 323 39 17
Bilgi için tıklayın

Anket Hangi adayı destekliyorsunuz? Hürriyet mi, Gönül mü?