Pes doğrusu!112 Acil Servisi, 1.4 milyon kez gereksiz aramışız!

Kocaeli 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, dün gazetemize bir mail gönderdi…

112 Acil Çağrı Merkezi ile ilgili bilgi verdi…

Haberi okuduğumda, insanların çağrı merkezini ne kadar gereksiz aradığını gördüm…

2018 yılında 112 Acil Çağrı Merkezini arayın ihbarların yüzde 71’i asılsız…

Bu kadarına da pes doğrusu…

**

Kocaeli 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, şu bilgileri paylaştı…

İçişleri Bakanlığınca yürütülen 112 Projesi (tüm acil numaraların tek merkezde toplanması) kapsamında kurulan ve Valiliğe bağlı birim müdürlüklerinden olan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, ilimizde 5 Kasım 2015 tarihinde İtfaiye’nin çağrılarını alarak faaliyete başlamıştır. Kocaeli 112 Acil Çağrı Merkezi’ne Acil Sağlık, AFAD, Jandarma İmdat, Orman Yangın, Sahil Güvenlik, Polis İmdat Derince, İzmit, Körfez, Gölcük, Başiskele, Kartepe ilçelerinin çağrıları… ( diğer ilçelerin 155 sistem entegrasyonu ilerleyen dönemlerde tamamlanacaktır.)

112 Acil Çağrı Merkezini Aradığınızda;

1) Deneyimli çağrı alıcı personel acil durumunuzu değerlendirir ve adresinizi sorgular.

2) Acil durumunuz hangi kurum / kurumlarla ilgiliyse o kurumun personeline aktarılır. Çağrı yönlendirici tarafından değerlendirilerek size acil yardım ulaştırılır.

3) Acil durumunuz birden fazla kurumu ilgilendirse bile (trafik kazası, yangın vb. ) Bu kurumları ayrı ayrı aramanıza gerek kalmadan çağrı merkezi tarafından tüm ekipler harekete geçirilir.

**

Kocaeli Mülki sınırları içerisinde tüm vatandaşlarımız sabit ve cep telefonlarından 112’ yi ücretsiz olarak arayabilir.112 acil çağrı merkezi sisteminde sabit telefonlarda adres bilgileri, GSM aramalarında konum ve arayan kişi bilgilerine ulaşılmakta ve tespit edilmektedir.

GEREKSİZ ARAYANA 425 TÜRK LİRASI İDARİ PARA CEZASI VERİLİR

Kocaeli 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların  %71’nü gereksiz çağrılar oluşturmaktadır.

 112 Acil çağrı numarasının amacı dışında kullanılması çağrıyı karşılayan ve yönlendiren personelin mesaisinin büyük bir kısmında bu çağrılarla uğraşmak zorunda kalmasına, acil yardım bekleyen kişilerin çağrı merkezine ulaşmasında zaman kaybı yaşamasına, maddi ve manevi kayıplara hatta can kayıplarına neden olabilmektedir.

112 Acil Çağrı Merkezi'ni acil yardım talep çağrıları dışında asılsız ihbar ve gereksiz yere hattı meşgul edenler, kötü niyetli ve hakaret amaçlı aramalarda idari para cezaları her takvim yılı başından geçerli olmak üzere o yıl için tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında arttırılarak uygulanır, 2019 yılı için İl Valisi tarafından 425 Türk Lirası idari para cezası verilir.

Tekerrür halinde bu ceza iki katı uygulanır.

112 Acil Çağrı Merkezine asılsız ihbarda bulunan 20 kişiye idari para cezası uygulanmıştır.

Aynı kişinin asılsız ihbarlarının devamında Adli Makamlara suç duyurusunda bulunulur.”

Güldüren ve pes dedirten 112 çağrıları!

İnternette araştırdım… 112 Acil Servise güldüren, gerçekten de pes dedirten çağrılar geliyor…

"Siz de ambulans var mı? Var. Bende de var, haydi kapıştıralım."

"Balkon demiri kırık, çocuğum düşerse siz sorumlusunuz."

"İki lahmacun yollar mısınız?"

"Abla saat kaç?"

"Telefonumun çalışıp, çalışmadığını test ediyorum, sesim geliyor mu?"

"Abla sevgilimden ayrıldım bana bir taktik versene?"

"Pin kodumu unuttum, puk numarasını versene."

"Canım sıkıldı ne yapayım?"

"Sırtım kaşınıyor ne yapayım?"

"Kontörüm yok, size sevgilimin numarasını versem, onu arayıp beni aramasını söyler misiniz?" 

112 NEDİR?

Bölgenizdeki herhangi bir kişi ya da siz ciddi bir kaza geçirmişseniz, aniden hastalanmışsanız, yangın varsa ya da ambulans, polis veya itfaiye çağırmanız gereken bir durum ile karşı karşıyaysanız 112'yi aramanız gerekmektedir.

112'yi aradığınızda, İl Ambulans Servisi Komuta Kontrol Merkezine ulaşırsınız.

Çağrı Karşılayacaklar Telefona Cevap Verecek ve Size Aşağıdaki Soruları Yöneltecektir:

Ne oldu ?

Nerede oldu ?

Sâkin olmaya çalışın ve ne olduğunu açıklayın. Kim yardım istiyor ve neden yardım istiyor? Yangın veya fiziksel saldırı nedeniyle herhangi biri tehlike mi var? Kaza olması halinde: herhangi biri yaralandı mı? Kaç kişi ve nasıl şekilde?

Yardımın nereye gönderilmesi gerektiğini açık bir şekilde belirtin. Ad, adres, telefon numarası gerekirse adres tarifi.

Acil durum hizmetlerinden en iyi ve en hızlı bir şekilde faydalanılması için çağrı karşılayıcı bu bilgilere ihtiyaç duymaktadır.

Yardım yolda iken dahi çağrı karşılayıcı daha fazla bilgiye gerek duyabilir. Dolayısıyla telefonda ya da bulunduğunuz yerde kalmanız gerekmektedir.

112, herkesin arayabileceği bir acil yardım numarasıdır. Toplumun acil yardım hizmetlerini koordine edebilmek için SOS Alarmı her gün 24 saat açıktır. Ancak sadece acil bir yardım almanız gereken durumda 112 numarasını arayınız; aksi halde kaza yapan ya da tehlike altında olan ve gerçekten yardım alması gereken bir kişiyi engelleme riski bulunmaktadır.

GEREKSİZ ARAMAYIN!

Siz siz olun, 112 Acil Servisi gereksiz arayıp, bu çağrı merkezini boşuna meşgul etmeyin… 112 Acil Servis, bir gün size de lazım olur, gereksiz bir kişinin araması yüzünden servis meşgul olur, ve size veya yakınlarınız için çok geç olabilir…

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mesut Akbulut - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz


Şehir Markaları

1 yıllık yayın süresi ve makul bütçesi ile markanızı parlatın.

0 (262) 323 39 17
Reklam bilgi

Anket Sizce Kocaeli'nin en büyük sorunu nedir?