Reklamı Kapat

Kurumlarda eğitim önemli

Hemen hemen hepimiz İzmit SEKA Devlet Hastanesi’ne ya bir hastalığı nedeniyle, ya da bir yakınını, arkadaşını ziyaret için gitmişizdir.

Elli yıldır bu şehirde yaşayan biri olarak İzmit SEKA Devlet Hastanesi ile çok haşır neşir oldum. 1977 yılında bu hastanede çok yattım.

Son günler eşimin rahatsızlığı nedeniyle hastaneye zaman zaman gitmek zorunda kaldım. Gittiğim her yerde insanları, çalışanları, ortamı gözlemlerim. Devlet hastanesinde bir gözlemimi siz okurlarımla paylaşmak istedim.

Hastane personeli hastalara veya yakınlarına çok kibar, nazik ve olumlu davranıyorlar. Sorulan her şeye kibarca yanıt veriyorlar. Eski tarihleri anımsıyorum da o günler personelin hastalara veya yakınlarına ne kadar ters davrandıkları gözümün önüne geliyor.

Elbette bir vatandaş olarak sevindim. Çünkü hastalar hastane personelinden iyi davranış beklerler. Böyle bir gözlemi daha da netleştirmek ve doğrulamak için bir personele şöyle dedim. Dikkatimi çeken bir şey var. Hastane personeli hastalara ve yakınlarına çok iyi davranıyorlar. Sizler iletişim, beşeri ilişkiler, beden dili gibi konularda eğitim mi alıyorsunuz?

 Personelin yanıtı hayır oldu.

Peki!  Bu nasıl oldu diye sordum. “Hastanelerde çalışanların çoğu üniversite mezunu ve bir de vatandaş biraz daha bilinçlendi.” diye yanıtladı.

Ha… Kocaeli Devlet Hastanesinde de devletin diğer kurumlarında olduğu gibi görevini yapmayan, kaytaran, vatandaşa iyi davranmayan personel yok mu? Elbette var. Ancak gözlemim şu ki eskiye nazaran personelin çoğu vatandaşa iyi davranıyor.

Bundan bir süre önce İzmir’e gittim. Ani bir rahatsızlığım sonucu Ege Üniversitesi acil servisine kaldırıldım. Genç bayan bir doktor hastaları önce bir ön muayene tabi tutuyor. Bir banka oturmam söylendi. Bankta sıramı bekliyordum. Benden önce genç bir delikanlı vardı. Yan tarafımda iki bayan bir erkek güvenlik görevlisi sohbet ediyorlardı.

Bayanlardan biri bana “Yanaş, yanaş” diye bağırdı. Zaten canım burnumda. Yanaşır mısınız? Çocuk mu azarlıyorsun diye tepki gösterdim. Seslerini hiç çıkarmadılar. Zaten karşılık verselerdi sanıyorum o gün orada kıyameti koparırdım.

İzmit Devlet Hastanesi personeline bu anlamda teşekkür ediyorum. Umarım hastane personeli bundan sonra da hastalara veya yakınlarına yani tüm vatandaşlara gereken ilgiyi ve kibarlığı gösterir.

İki yıl bir görev için Adapazarı’na gitmiştim. Minibüse bindiğimde şoförlerin yolculara çok kibar davrandıklarını gözlemledim. Şoförün birine bunun nedenini sorduğumda; “Şoförler odası bize eğitimler veriyor.” Dedi

Bir eğitimci olarak çok hoşuma gitmişti.

Aklıma bu şoförün söyledikleri geldi. Acaba bizde de kurumlar kendi personeline, insan ilişkileri, beden dili, diksiyon gibi konularda eğitim veremez mi?

Her konuda eğitimin önemini bilen biri olarak kurumların benim bu temennimi dikkate alacaklarını umuyorum.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Kamil Çöpür - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Anket İzmit Belediyesi 190 aracı kiralamalı mı, satın mı almalı?