Keşke Kocaeli’nde yapılacak her ihaleye aynı şart konulsa

Daha önce duymadım, görmedim…

Kentimizde bugüne kadar yapılan ihalelerde, “Bu ihaleye ancak Kocaeli’nde bulunan sanayi veya ticaret odalarının üyeleri katılabilir” şartına hiç rastlamadım.

Böyle bir ön şart ilk kez geçenlerde yapılan “Kandıra Gıda İhtisas Organize Sanayi Bölgesi” ihalesinde vardı.

Hani şu “bir bardak suda fırtınalar koparılmak istenen” ihalede…   

Tartışmaya katılmak istemiyorum.

İhale yapıldı bitti.

Esas üzerinde durmak istediğim, o madde.

Şartnamenin 6’ıncı maddesi…

“MADDE 6: İhaleye sadece, idarenin ihale dokümanını görecek veya satın alacak gerçek ve tüzel kişilerin Kocaeli’nde bulunan ticaret ve sanayi odalarına kayıtlı olduğunu gösterir belgeleri yanlarında getiren istekliler katılabilecektir. Bunun haricindeki isteklilere ihale dokümanı gösterilmeyecek ve satılmayacaktır.”

Böyle bir madde neden önemli?

Önemli, çünkü bu kentin kaynaklarından bu kentteki firmalardan çok diğer kentlerdeki firmalar yararlanıyor.

Bu nedenle kentimizdeki firmalar büyüyemiyor.

Böyle bir maddeyi kimin şartnameye koydurduğunu sordum.

OSB Başkanı Mehmet Başol koydurmuş.

Telefon açtım kendisini kutladım…

İnşallah Mehmet Başol’un başlattığı bu uygulama yaygınlaşır.

İnşallah bu kentin kaynaklarını bu kentte tutma konusundaki gayretler artar

Nihat Ergün ve partiler                    

Nihat Ergün bugünlerde hep gündemde ya…

AKP’den istifa edip Ali Babacan’ın yeni kuracağı partiye katılacağı konuşuluyor…

“Nihat Ergün’ün partilere bakış açısını” köşeme alayım dedim.

Nihat Ergün, diyor ki:

“Partiler bir süre sonra parti olmaktan çıkıyor, siyasi cemaate veya siyasi şirkete dönüşüyorlar.”

Nihat Ergün, bu sözü kendisiyle yapılan bir röportajda söylemiş.

Tek cümleyle…

Hem yıllarca bünyesinde bulunduğu AKP’yi eleştiriyor…

Hem de kurulması gündemde olan yeni partilere, Ali Babacan ve Ahmet Davutoğlu’nun partilerine, yön veriyor.

“Kuracağınız partiler bir süre sonra siyasi cemaate ve siyasi şirkete dönüşmesin” diyor.

Ben de yüzde yüz aynı görüşteyim.

Bu görüşe katılmayan var mı?

Şu tren sorununu çözün artık!

Bir okurum, özellikle tren seferleri konusunda duyarlı bir okurum, önceki gün önce telefon etti, sonra mail attı.

İstanbul-İzmit-Adapazarı arasında işleyen trenlerin sefer sayısının söz verildiği halde neden artırılmadığını soruyor.

Ben de yetkililere soruyorum…

Bu kenti, bu devleti yönetenler defalarca söz verdiği halde, tren seferleri neden artırılmıyor?

Okurumun maili aynen şöyle:

“Lütfen ismimi kullanmayın.

Üniversitelerin açılmasına sayılı günler kaldı.

Daha önce Fikri Işık tarafından defalarca sefer sayısının artacağı sözü verilen Adapazarı tren sefer sayısı maalesef artırılmadı.

Bu tren sadece Kocaeli halkının değil, Adapazarı ve İstanbul halkının da faydalandığı bir trendir.

İstanbul, Kocaeli ve Adapazarı şehirlerinde yaşayan öğrencilerin, çalışanların, ürününü satmak isteyen köylünün kullandığı tren sefer sayısının niye artırılmadığını anlamak mümkün değil. 

Ucuz ve güvenli şekilde yolculuk imkânı sağlayan bu tren, ilçeler arası ulaşımı da kolaylaştırıyordu. Örneğin Hereke’den İzmit'e 20 dakikada gitmek mümkündü.

Halen bu trende yer bulmak imkânsız. Üniversite öğrencileri de pahalı olan otobüsü tercih etmek zorunda kalacak. 

6 yıl önce, Haydarpaşa-Adapazarı arasında karşılıklı 12 sefer yapan Adapazarı treni (Gidiş-Geliş 24 sefer) halen sadece karşılıklı 4 sefer yapıyor (Gidiş-Geliş 8 sefer). Ayrıca Haydarpaşa garı kapalı olduğundan, tren güzergâhında Pendik son durak!

Marmaray seferlerinin Gebze ilçesine kadar uzatılması ile Gebze-Adapazarı güzergâhında yolcu talebi artmıştır. Tren sefer sayısı ve vagon sayısı en kısa sürede arttırılmasını istiyoruz.

Mart 2017 tarihinde, 10 Nisan 2017 tarihinden itibaren tren sefer sayısının karşılıklı olarak 8’e çıkarılacağı Bakan Fikri Işık tarafından açıklanmıştı. Fakat sefer sayısı artmadı.

Adapazarı-Haydarpaşa güzergâhında kapalı olan tren istasyonları ne zaman açılacak?

Daha önce binlerce kişiye hizmet veren ve halen kapalı olan Diliskelesi, Tavşancıl, Tütünçiftlik, Kuruçeşme, Kırkikievler, Derbent, Köseköy tren istasyonun da hizmete açılmasını istiyoruz.

Adapazarı tren vagon sayısı artırılmalı. Eskisi gibi 6 ve daha fazla vagon için tren istasyonları tasarlanmalı.

Hızlı tren için yol çalışması yapılırken birçok tren istasyonu,  sadece 4 vagon sığacak uzunlukta tasarlanmış. Daha önce 6 vagon ile hizmet veren Adapazarı treni halen sadece 4 vagon ile hizmet verebiliyor. Yolcu taşıma kapasitesi sınırlı kalıyor. İstasyonlarda bu yönde de sıkıntı çekiliyor.”

Evet, milletin vekilleri ve kentimizin büyük yöneticilerinden bir an için dikkatlerini “tren seferleri sorununa” çevirmelerini bekliyoruz.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar M.Tanzer Ünal - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

08

Sirma - Halen birçok tren istasyonu kapali en önemlisi haydarpaşa kapali...

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 31 Ağustos 17:51
07

Kibarcik - hadı bakalım fikri efendı cab alada trren seferlerı 12 artı 12 ye cıkar ne beklıyorsun okullar acılıyor nıhata gelınce o adeta kıbır gurur abıdesı gıbıdır veselam

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 31 Ağustos 10:48
06

Süleyman - NİHAT BEYİN KOCAELİ DE VE YASADİGİ CINARLI KOYUNDE BILE KARSILIGI YOK TAYYİP ERDOGAN SAYEDİNDE VAR OLDU ŞİMDİ SON HAMLE SIYASET BOYLE BIRSEY AMA SİLİNMEKTE VAR BU İŞTE

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 31 Ağustos 02:15
05

İzmitli 41 - Tanzer bey ihalelere sadece bir tek ilden katılım olması rekabeti engelleyen ve kanuna uygun olmayan bir durumdur. Aynı malı, hizmeti başka bir ilden bir istekli daha ucuza verecekse resmi hiçbir idare böyle bir sınırlandırma yapamaz. Eğer böyle bir sınırlama varsa o ilden olmayan firmalar kamu ihale kurumuna şikayet ederse kamu zararından dolayı ihale iptal edilir

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 31 Ağustos 00:55
04

Tak - nıhat beye cevaptır hey gıdı sıyaset kımlerın elıne kaldı fetodan refarans almadan evden cıkamayanlar sımdı ahkam kesıyorlar nıhat bey mılletvekılı bakan oldun partının her kademesınde goırev yaptın elle y

tutulacvak hangı ıcraatın oldu sımdıde senı bır sey bılenler partı ye davet edıyorlar tayyıp olmasa ıduı cınar matbaasınıda ıdare edemezdın amasıyaset meta meselesı oldugu ıcın normaldır kurun partınızıde gorelıom bakalım

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 30 Ağustos 22:51
03

Selim - Bu yol yapımında eski mıcır kullanılabilirdi kullanılmadı. Mıcır tesisi için doğa tahrip edildi. Eski traversler hurdaya ayrıldı. Eski tren istasyon binaları hiç gerek yokken tekrar inşa edildi..

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 30 Ağustos 21:26
02

Cenk - Bu pahalılıkta otobüs

e mahkum olduk...hükümetin en büyük yanlışıdır.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 30 Ağustos 21:03
01

Asil Sorun - Tren sefer sayisi artirilmali. Vatandaş trene binse ayakta. Istanbul adapazari arasında daha önce 12 gidiş 12 geliş sefer verdi. Bu kadar yatirim yapildi sefer sayisi 4 gidiş 4 geliş oldu bu nasil bir mantık. Biz niye 3 yıl bekledik? Bu kadar masraf niye yapildi?

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 30 Ağustos 20:50

Anket İzmit Belediyesi 190 aracı kiralamalı mı, satın mı almalı?