Reklamı Kapat

Sakarya İstanbul 26 TL İzmit İstanbul 30 TL

Türkiye’de ulaşım konusundaki başıbozukluk çok ilginç sonuçlar vermeye başladı. Kocaeli ölçeğinden meseleye bir bakalım.

İzmit’ten İstanbul’a gidiyorsunuz, Harem’e…

Mesafe tam 90 kilometre. Fakat bizim Efe Tur-İzmit Seyahat-Gürkan Turizm üçlemesi kendi kafalarına göre bir havuz oluşturmuşlar. Olayı tek bir fiyata bağlamışlar. Bu arada son günlerde bu birlikteliğe Metro Turizmin de dahil olacağı konuşuluyor.

Ne kadar o fiyat; tam 30 lira… Gelelim emsallerimize…

Örneğimizi hemen yanı başımızdan, Sakarya’dan verelim…

Buradan da iki ayrı seyahat firması İstanbul Harem’e yolcu taşıyor. Haliyle Sakarya, Kocaeli’den daha doğuda kalıyor. Yani İstanbul’a daha uzak…

Mesafe ise tam 140 kilometre…

Yolculardan Sakarya-Harem arasında istenen ücret ise iki türlü. İnanmayacaksınız, ama bu kentteki firmalardan biri  28 liradan, diğeri ise 26 liradan yolcularını taşıyor. Çünkü orada rekabet var. İnsanlar tek bir havuza ya da firmaya mecbur bırakılmamış…

Kurumlar kendi haklarını korudukları gibi olabilecek en iyi şartlarda yolcuların ve Sakarya halkının da haklarını korumuşlar…

Bunu kendilerine vazife olarak görmüşler. İşte ulaşımdaki hizmet anlayışı böyle olur.

Fakat bizde böyle mi?

Sen üç firma birleş…

Yazıhaneleri birleştirerek kirayı minimize et…Ona rağmen pahalı taşı.

Toplumda “Yapacak bir şey yok. Mecbur kullanacağız” anlayışının oluşmasına sebep ol…

Şurası kesin ki; üç firmanın  sebep olduğu bu rekabetsiz ortamın sonuçlarının faturasının bu kentin insanına kesilmesinin önüne geçilmesi lazım. Çünkü ortada dönen miktar korkunç rakamlarda.

Sadece Sakarya örneği bile gösteriyor ki, istenince oluyormuş…

Oradan 140 kilometrelik Harem yolculuğuna 26 liralık fiyat kesilebiliyorsa, 90 kilometreden neden kesilmesin? Bunun aksini söyleyebilen varsa çıkın açıklasın.

Belli ki İzmit’ten daha ucuz seyahat imkanı var. Yok mazotmuş, yok şuymuş, yok buymuş deyip kimse kendine bahaneler uydurmasın. İzmit – İstanbul seferleri biran önce makul fiyatlara çekilmeli.

***

Bu sokak bir yere çıkmıyor

Gördüğünüz bu tabelada “Ankara-İstanbul-Karamürsel-Yalova” yazıyor. Bu tabelada gösterilen ok işaretine saptığınızda oralara gideceğinizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz.

Çünkü bu sokak bildiğiniz çıkmaz sokak.

Nerede bu sokak?

Bu sokak Değirmendere Yüzbaşılar’daki Prof.Dr. Nusret Fişek Sokak. Eskiden, yani iki sene kadar önce bu sokaktan İzmit’i Yalova’ya bağlayan D-130 Karayoluna çıkılıyordu. Ancak hastane yapımı ve üst geçit çalışmaları nedeniyle karayolunun kotu yükseltilince bu sokak çıkmaz hale geldi.

Yayaların karayoluna çıkışını temin etmek için merdiven bile yapıldı. Sokak çıkmaz oldu ama tabelası yerinde duruyor. Bölgeyi iyi bilmeyen yabancı araçlar tabelayı görünce giriyorlar ama karayoluna çıkamayınca söylene söylene geri dönmek zorunda kalıyorlar.

İki üç manevra ile geri dönerken tampona değme gibi ufak kazalar da meydana geliyor. Bu çıkmaz sokakta ikamet eden vatandaşlar “Yol yapıyorlar, üst geçit yapıyorlar ama bir tabelayı değiştiremiyorlar” diye isyan ediyor.

Gerçekten de bu tabela yerinden sökülüp 20-30 metre ileriye konulsa sorun kalmayacak ama aylardan beri bu küçücük iş yapılmıyor. Tabelayı Büyükşehir Belediyesi oraya koyduğu için ilçe belediyesi yerini değiştiremiyor. Vatandaş da Büyükşehir’e ulaşıp derdini anlatamıyor.

***

Kocaeli’de 399 bin araç bulunuyor

Kocaeli’de sabah ve akşam trafiğindeki yoğunluk her gecen gün artıyor. Yollar ve otoparklar artık yetmemeye başladı. Bu kalabalığın nedenlerinden biri de her gecen gün artan araç sayısı. TÜİK verilerine göre Kocaeli iline kayıtlı 399 bin 64 araç bulunuyor. Bu rakamların içerisinde farklı illere tescilli araçlar yok. Kentimizde İstanbul, Bursa, Sakarya ve benzeri illere kayıtlı binlerce araç bulunuyor.

Nüfusu 2 milyona yaklaşan bir şehirde 400 bin’e yakın araç bulunması aslında normal kabul edile bilir. Her aileyi 4 kişilik hesapladığımızda, her aileye bir araç düşüyor.

Gerçi 399 bin araçtan 236 bin 334’ü otomobil. Geriye kalanlar ise, minibüs, otobüs, kamyonet, kamyon motosiklet, traktör ve iş makinesi.

Kent trafiğini etkileyen bir diğer unsunda, şehrimizin bir geçiş güzergahı olması. 2018 verilerine göre Kocaeli merkezinden günde 70 bin araç geçiyor. Aynı yılın verilerine göre otoyollardan ise günde 76 bin araç geçiyor. Bu da kent trafiğini olumsuz etkiliyor.

BEYAZ RENK TERCİH EDİLİYOR

TÜİK verilerine göre Türkiye’de ve Kocaeli’de en çok tercih edilen otomobil rengi ise Beyaz. Kocaeli’de otomobillerin yüzde 53,8’i beyaz renkli.

 

 

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Bülent Ekinci - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

08

Korkuyorum - Rekabetin Korunması Hakkındaki Kanunu kim uygulayacak? Valilik makamı rekabetin korunması hk.kimi yetkilendirme. Ya da ye kürküm ye.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 26 Şubat 21:21
07

Ahmet Toncu - Daha nereye kadar efe tura bağımlı hale geleceğiz? Sorarım size artık farklı firmalara da fırsat verilmesi gerekmez mi?

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 05 Şubat 16:32
06

Yuvacikli - Yazıklar olsun ibrahim karaosmanoğlu nasıl can vereceksin güzelim izmitimizi ne hale getirdiniz

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 05 Şubat 14:48
04

Emre Meşe - allah bizi efeturun tekeline mahkum bırakan karaosmanoğlunun belasını versin.

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 05 Şubat 12:15
03

Özgür - Bu resmen tekelcilikten başka bir şey değil! Birde utanmadan İzmit'in yerel firması diyorlar be kardeşim İzmit'in firması kendi vatandaşını niye pahalıya taşıyor o zaman? Asya Tur'a alt yol kullanma izni verin kardeşim rekabet ortamını açın! Eğer açılmaz ise rekabet kurumuna ben bir vatandaş olarak müracaat edeceğim!

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 05 Şubat 10:29
02

Korfezli - yavuz selim köprüsü açıldığından beridir istanbul yolu uzadı 2,5 saate gittiğimiz yerlere 4-4,5 saatte gider olduk

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 05 Şubat 10:00
01

fahri kurt - HALK bunun farkında bu yüzden istanbula ulaşım belediye otobusleri hızlı tren, gebze+marmaray ile ulaşım sağlıyor. marmaraya ve gebze arabaları ile avrupa yakasına ulaşım 14 TL, efeturla hareme 30 TL. sakaryadan 26 TL. halkı kazıkladığını zannedenkendini kazıklar. Tekel oluşturarak fiyatları suni olarak yükseltme politkası , halkın daha ekonomik yollarla İstanbula ulaşmasını sağlıyor ve başını efeturun çektiği tekelin bundan çok büyük zarrarı var, sürümden kazanamıyor fakat bunu hesab edemiyorlar. Ben gebze+marmaray çıktıktan sonra Efetura bindiğimi hatırlamıyorum. Belediye her hatta olduğu gibi İstanbul hattınada araç koyarak, bu hizmeti harme kadar verip bu tekeli kırmalı ve rekabet piyasa kurulu bu işe el atmalıdır.

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 04 Şubat 20:12
05

Cengi̇z Şahi̇n - @fahri kurt 01 nolu yoruma cevabı: Doğru fakat taşımalı sistem tramwayda oılduğu gibi belediye havuza dahil olmaması gerekir. Aynısını halk ekmekte de yaptılar. Kel alaka. Şaka gibi.

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 05 Şubat 12:34

Anket Corona virüsü için alınan tedbirleri yeterli buluyor musunuz?