Reklamı Kapat

Derbent Tren İstasyonu neden kapatıldı, ne zaman açılacak?

Kartepe Balaban’da oturuyorum.

Derbent, bizim komşumuz.

Her pazar günü Maşukiye pazarına giderken içinden geçiyorum.

Alışveriş yaptığım esnaftan ve bölgede oturanlardan dostlarım var Derbent’te.

Geçenlerde telefon açıp sitem ettiler, “Sorunlarımızla ilgilenmiyorsun” diye.

Hemen anladım.

Derbent Tren İstasyonu’nun kapalı tutulmasından söz ediyorlar.

Haklılar…

Günlerdir notumda, gündem yoğunluğundan yazma fırsatı bulamadım.

Dün Derbent halkının o sorunuyla enine boyuna ilgilendim.

“Tren istasyonunun neden kapatıldığı ve ne zaman açılacağı” sorunuyla…

Sorun ne, çözümü için neler yapılıyor?

Derbent halkının trenle tanışması çok eski.

Derbent Tren İstasyonu, bölgenin en eski istasyonlarından biri.

Önemli bir durak!

Sadece Derbentliler değil, bütün çevre köyler kullanıyor burayı.

İstanbul yönüne ve Adapazarı’na yolculuklarda büyük kolaylık…

Tabii benim bu sözlerim, İstanbul-Adapazarı arasında günde 24 tren çalıştığı döneme ait.

YHT (Yüksek Hızlı Tren) projesi başlayınca, her şey allak bullak oldu.

İnşaat başlayınca, diğer tren istasyonları gibi Derbent de kapatıldı.

Yapılacak bir şey yok.

Proje tamamlanıp YHT seferleri başlayınca, Derbet’teki istasyon da banliyö trenleri için hizmet vermeye başladı.

Başladı, ama bölgede sinyalizasyon yok.

Hareket memurunun kontrolünde işler yürütülüyor.

Sinyalizasyon olmayan birkaç noktada meydana gelen tren kazaları, DDY yetkililerinin gözünü korkuttu, bazı istasyonları kapattı.

Kapatılan istasyonlar arasında Derbent’te vardı.

Ne zaman oluyor bu kapatma olayı?

2 Mayıs 2019’da…

Sinyalizasyon çalışmaları tamamlanınca açılacaktı.

“16 gün sonra açılacak” dendi mi?

İstasyonun kapatılmasıyla ilgili haberleri araştırdım, hemen hemen hepsinde, “Sinyalizasyon çalışması 16 gün sürecek, çalışmalar biter bitmez istasyon açılacak” ifadesi var.

Yetkililerle konuştum, “Biz böyle bir süre vermedik” dediler.

Peki, kim söyledi “16 gün sonra” diye?

Kim söylediyse söylemiş, Derbent halkını beklentiye sokmuş.

Hani 16 gün sonra açılacaktı, neden açılmıyor?

Sonra “Ekim veya kasımda açılacak” söylentisi yayılmış ortalıkta.

Yetkililere bunu da sordum, “Biz böyle bir süre de vermedik” dediler.

Tamam da, sinyalizasyon çalışmaları ne durumda?

Bir İspanyol firması yapıyormuş…

Başlanmış…

Ne zaman biteceği belli değil.

Neden belli değil?

Belli değil, çünkü yüklenici firmaya ödeme yapılamıyormuş.

Yani Derbent halkı, “Sinyalizasyon bitecek, istasyon açılacak” beklentisi içinde olmasın.

Sorunu çözmek için şöyle bir formül bulundu

Sorunu çözmek için 8 Şubat 2020’de, yani Derbent’te düzenlenen protesto gösterisinden 6 gün önce, İzmit’te bir toplantı yapıldı.

Ankara ve İstanbul’dan yetkililer katıldı toplantıya…

Banliyö trenlerini Derbent’te durdurabilmek için şöyle bir formül bulundu.

Derbet’te hızlı trenin geçtiği hatta “peron” yok.

Burada “seyyar bir peron” yapılmasına karar verdiler.

Eğer seyyar peron yapılırsa, banliyö trenleri hızlı tren hattına sokulacak ve trenler Derbent’te duracak.

Gelen heyet bununla ilgili rapor hazırlayıp genel müdürlüğe gönderdi, eğer genel müdürlük tamam derse sorun çözülecek.

Henüz genel müdürlüğün “seyyar peron” konusunda bir kararı yok.

Seyyar peron yapımının ne kadar süreceğini de sordum.

“En fazla bir ay” dediler.

Derbent’in tren sorunuyla ilgili son durum bu!

Kapanan gazetelere ORTADOĞU da eklendi

Türk yazılı basınında “kan kaybı” devam ediyor.

48 yıldır yayın hayatında olan ORTADOĞU Gazetesi de 17 Şubat 2020 itibariyle yayın hayatına son verdi.

Böylece son yıllarda kapanan ulusal gazete sayısı beş oldu.

Daha önce VATAN, HABERTÜRK, STAR ve GÜNEŞ gazeteleri son baskılarını yaparak okurlarıyla vedalaşmışlardı.

ORTADOĞU Gazetesi, 1972 yılında, MHP’nin kurucusu Alpaslan Türkeş’in desteğiyle yayın hayatına başlamıştı.

Gazete, son baskısında şu veda mesajını yayınladı:

“Her kuruluş; tıpkı insan gibi yaşar ve hayatı sona erer. Gazeteniz ORTADOĞU da 48 yıllık hayatına bugün son veriyor. Basın ağacından altın bir yaprak daha düştüğü için üzüntülüyüz. Ancak, bize ihanet edenlerin sonunun da çok uzun olmayacağını görüyor ve biliyoruz. 48 yıldır bize destek veren tüm okurlarımıza şükranlarımızı sunuyoruz. Yarım asra yakındır yolu bu gazeteden geçenlere de teşekkür ediyoruz. Sağlıcakla kalın…”

ORTADOĞU, siyasi bir gazeteydi.

MHP-İyi Parti çekişmesinden etkilendi ve sıkıntıya girdi.

Veda mesajındaki “Bize ihanet edenlerin sonunun da çok uzun olmayacağını görüyor ve biliyoruz” ifadesi, gazetenin maddi sıkıntıya girmesinin nedenini çok net anlatıyor.

Hurşit Güneş bir kurultay delegeliğine fit olur, ama…

Önceki gün, Hurşit Güneş’in il kongresinde herhangi bir adayı desteklemek için, “kurultay delegeliğine” fit olacağını yazmıştım.

Arayanlar oldu…

Bunlardan biri de, hani “40 yıllık CHP’li” derler ya, öyle bir CHP’li.

“Doğru yazmışsın” dedi, “Hurşit Güneş bir kurultay delegeliğine fit olur. Ancak hiçbir başkan adayı onu kurultay delegesi yapmaz.”

Nedenini sordum.

Şöyle sıraladı:

“Hurşit Güneş bir zamanlar genel başkan yardımcısı olarak bu partinin üç numaralı ismi miydi? Evet… Parti meclisinde miydi? Evet… Milletvekili miydi? Evet… Hurşit Güneş, hatalı tutumlarıyla partideki bütün konumlarını kaybetti. Daha sonra yapılan genel seçimlerde listeye dahi alınmadı. Genel merkezin soğuk baktığı bir isim. Bu nedenle başkan adaylarının Hurşit Güneş’i kurultay delegesi yazması, mümkün değil. Genel merkezin sildiği bir ismi neden kurultay delegesi yapsınlar ki?”

O çok deneyimli CHP’linin, Hurşit Güneş’le ilgili gözlemleri böyle.

Ben de çok meraklandım, Hurşit Güneş acaba kurultay delegesi olabilecek mi, olamayacak mı?

Şunun şurasında il kongresine kaldı 10 gün.

Bekleyip görelim.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar M.Tanzer Ünal - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Anket Corona virüsü için alınan tedbirleri yeterli buluyor musunuz?