Reklamı Kapat

MNG Kargo’dan şikayet

Mayıs ayında, n11.com alışveriş sitesinden bir ürün adım. Normal fiyatından biraz düşüktü. Ucuz görünce de satın almak istedim. Nerden bilirdim ki o a...

Mayıs ayında, n11.com alışveriş sitesinden bir ürün adım. Normal fiyatından biraz düşüktü. Ucuz görünce de satın almak istedim.

Nerden bilirdim ki o atasözünün kendini hatırlatacağını. (Ucuz etin yahnisi yavan olur) Her neyse, ürün birkaç gün sonra kargoya verildi. Aslında sorun da tam o zaman başladı. 21 Mayıs tarihinde ürün Körfez ilçesine gelmez üzere İstanbul’dan çıkmış.

Bugün 5 Haziran 2020, bizim kargo tam 16 gündür yollarda. İnşallah ürünün son kullanma tarihi geçmeden ürün elimize ulaşır.

Kurye firmasına ulaşamadığımı için defalarca, satıcı firma ve n11.com ile irtibata geçtim. Sağ olsunlar ilgilendiler de ama sonuç yok.  Bir, iki, üç derken artık aramaya utanır oldum. İşin garibi, n11.com’da alışveriş tamamlandı görünüyor. Yani ödediğim para firmaya ulaştı, benim ürün halin İstanbul’da… 

21 Mayıstan beri, kargo takip sistemi ürünün yola çıktığını gösteriyor. O ürünü bana ulaştıracak kurye, bırakın araçla gelmeyi, yürüyerek gelseydi en az 7 kere ürün elime geçmiş olurdu.  
Aynı dönem aldığım iki farklı üründe de benzer sorun yaşadım, ürünler bir türlü elimize ulaşmadı ama onları ödeme gerçekleşmeden iptal ettim. Ücreti de hesabıma geri yattı.

Covid bahanesi, sokağa çıkma bahanesi, yoğunluk derken kargo firmaları iyice ipin ucunu kaçırdı. Anlaşılan Türkiye, online alışverişe henüz hazır değil. Kargo şirketleri ise daha kötü durumda.

Üşenmedim araştırdım, dünyanın en yavaş hareket eden canlısı olarak kabul edilen kaplumbağaların saatte 0,27 km yürüdüklerini öğrendim. Hemen hesap yaptım. 1 saatte 0.27 km yol gidebilen bir kaplumbağa 24 saatte 6.48 km yol gidiyor. 17 Günde ise 103.68 kilometre.

Şaka maka, bu ürünü kaplumbağanın üzerine bağlayıp yollasalar 80 kilometrelik yol gelen kaplumbağa geri dönüş yoluna bile geçmiş olurdu.

Bugünden sonra takip etmeyeceğim, her gün MNG Kargo’nun takip uygulamasına girmekten ve o uygulamayı görmekten bıktım. Bunu bir ders olarak kabil ediyorum ve bir daha asla diyorum.

Konuyu da Tüketici Hakem Heyeti ile çözmeyi düşünüyorum.

 

Şehirlerarası ücret tarifesi

Salgın var, minibüslerin kapasiteleri yüzde 50 oranında azaltıldı, servis araçlarında da yüzde 50 yolcu taşıyacak dendi.

Vatandaş ise işe gidecek, eve dönecek, seyrek zamanlar içerisinde gecen minibüslere hücum ediyor. BU defa da polis sosyal mesafenin korunması adına minibüslere çatır çatır ceza kesti. Yukarı tükürsen bıyık, aşağı tükürsen sakal. Normalleşme sürecinin hemen akabinde de yüzde 50 kararı durduruldu ve minibüslerdeki yolcu taşıma sınırlandırması kalktı.

Ee tabi servis araçlarındaki sınırlandırma da kalktı.

Üstüne üstük, şehir içi taşımacılığı yapar kooperatiflere yerel yönetimlerce destek te verildi.

Böylelikle şehir içi taşımacılığında Covid-19 tedbirleri son buldu.

Ama şehirlerarası taşımacılık yapan firmalar için yüzde 50 uygulaması devam ediyor. 40 kişilik koltuğu olan otobüse 20 yolcu alına bilecek.  Terminale girenlerin ateşi ölçülecek…

Ortada anlaşılamayan bir durum var. Şehir içi taşımacılığında oturduğunuz koltuğun başında bir yolcu dikilecek ve o şekilde seyahat edeceksiniz ama ayakta yolcu alma durumu söz konusu olmayan şehirlerarası araçlarda yüzde 50 uygulaması devam edecek. Bunun külfeti de vatandaşa yıkılacak. 60 TL’ye seyahat ettiği ile bu defa 120 TL verecek.

Buna anlam vermekte zorlanıyorum. Şehirler arası seyahatte uygulanan yüzde 50 kapasite yüzünden iki kat ücret ödemeye mahkum bırakılan vatandaşın günahı ne?

YHT İzmit’te dursa ne olur, durmasa ne olur?

28 Mayıs’ta seferleri kısmen başlayan YHT’nin İzmit’te durmaması olay oldu. 1 Haziran’dan itibaren duracak dendi, “durmadı.” 4 Haziran’da duracak dendi “Durmadı” Şimdi de 8 Hazirandan bahsediliyor. Bir ucu Ankara’da diğer ucu İstanbul’da olan YHT İzmit’te dursa ne olur, durmasa ne olur.  

İstanbul’da tüm koltukları dolan Yüksek Hızlı Trene en son ne zaman binebildiniz. Yada aynı gün bilet bulabiliyor musunuz? Aynı sorun çoğu zaman İstanbul yönüne giderken de yaşanıyor. İzmit’ten trene binecek yolcunun aynı gün bilet bulması çok zor. İzmit yolcuları için kontenjan ayrılmadığı sürece de bu sorun son bulmaz. İzmit garından YHT’ye binebilmeniz için üç dört gün önceden bilet almanız gerekiyor. Hatta iki kişi yan yana yolculuk etmek istiyorsanız bu daha da zor. Çünkü günler öncesinde bile olsa İstanbul-Ankara Trenin de aynı vagonda iki koltuk bulamazsınız…

Sigortacılar acentelerine haksızlık yapılıyor 

9 Mayıs’ta resmi gazetede yayımlanan 10 maddelik ek yönetmelik, asıl işi sigortacılık olan acenteleri öfkelendirdi. Sigortacıların mesleğine böylelikle her şirket ortak olacak. İlgili maddeye göre sigorta firmaları, şirketlere de link verecek ve her şirket aynı zamanda bir sigorta acentesi olacak.

Misal, minibüsçüler kooperatiflerine bile link verile bilecek ve kendi araçlarını kendileri sigorta yapabilecekler. Benzeri bir sistem 13-14 yıl önce uygulanıyordu. Görülen aksaklıklar nedeniyle 2007 yılında bu sistem sonlandırıldı ve sigorta işlemlerini ilgili sigorta acentelerinin yapması sağlandı.

Şimdi ise yeniden eski sisteme dönüldü. Türkiye genelinde aktif 13 bin ilimizde ise aktif 400 kadar sigorta acentesi bulunuyor. Mesafeli Akdedilen Sigorta adı verilen bu sistem yüzünden acente sayılarını yarı yarıya kadar inebilir. Kaybedilen iş gücü bazı acenteleri iflasa götürecek.

PİRİM OLDU HİZMET BEDELİ

Genelgede bu sayede acentelere verilen pirimin kalkacağını söylüyor. Ama akabinde ekliyor, “bu şirketler hizmet bedeli talep edebilir”  Aslında değişen bir şey yok, acente pirim alıyordu şirket ise hizmet bedeli alacak.

Türkiye genelinde tartışma konusu olan bu genelgeyle alakalı, sigortacılar iptal davası açtı. Neticelerini önümüzdeki günlerde göreceğiz. AB uyum yasaları adı altında yapılan bu çalışma, sigorta firmalarına atılmış en büyük tokat. 30-40 farklı zorunluluğu yerine getirerek acente olan bir sigortacının yaptığı işe, hiçbir denetime tabi olmayan herhangi bir şirkette yapa bilecek. Bu durumu kabullenmeyen acenteler seslerini her ortamda dile getirir oldu.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Bülent Ekinci - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

04

Efsane Adam - MNG Kargo %100 rezil bir firma. Kargo şubeye ulaşmış adamlar evime getirmiyor. Birde sisteme teslim edildi diye giriyor.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 06 Haziran 13:35
03

Mustafa Şahin - Kargo firmalarına Ulaştırma bakanlığının bir yaptırımı olmadığı için böyle rahat hareket etmektediler.Geç gelen kargodan ve zarar gören kargodan dolayı bakanlık kargo firmalarına Çok yüklü ceza kesimi yapsa bakın o zaman nasıl dikkat ediyorlar.Şuanda herhangi bir denetim olmadığı için çok rahat hareket edip vatandaşın psikolojisi bozmaktadırlar.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 06 Haziran 09:20
02

Şikayet - Bende gitti gidiyordan ürün aldim mng kargo ile gonderildi iki gün sonra ürün körfez şubede beklemede diye mj geldi kargo sirketini ariyoruz acmiyorlar körfez subeyi ariyoruz acmiyorlar 15 gün oldu ürün hala yolda bende gitti gidiyoru arayip iade yapmak zorunda kaldim sorunu çözdüler umarim ürün saticiya ulasmistir ?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 05 Haziran 23:53
01

Ertuğrul Ipek - N11ile çalışmayı bıraktık suçu kargo şirketine ariyoar bilginize. MNG n11 ile çalışmıyor

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 05 Haziran 20:14


Anket Kocaeli Valiliği'nin aldığı koronavirüs tedbirlerini yeterli buluyor musunuz?