Reklamı Kapat

Konut ve kira harcamaları fazla, sağlık ve eğitim harcamaları az!

Türkiye İstatistik Kurumu Kocaeli Bölge Müdürlüğünce açıklanan verilere göre, Hanehalkı bütçe araştırmasının 2019 yılı sonuçlarına göre; Türkiye genelinde hanehalklarının tüketim amaçlı yaptığı harcamalar içinde en yüksek payı % 24,1 ile konut ve kira harcamaları alırken, ikinci sırayı % 20,8 ile gıda ve alkolsüz içecek harcamaları, üçüncü sırayı ise %16,5 ile ulaştırma harcamaları aldı.

Toplam tüketim harcamalarında en düşük payı alan harcama türleri ise % 2,2 ile sağlık, % 2,5 ile eğitim hizmetleri ve % 3,1 ile eğlence ve kültür harcamaları oldu.

FERT ORTALAMA

Türkiye İstatistik Kurumu Kocaeli Bölge Müdürlüğünce açıklanan verilere göre, Hanelerin tüketim harcamalarını karşılaştırılabilir hale getirmek amacıyla hanehalkı büyüklüğü ve kompozisyonu dikkate alınarak elde edilen eşdeğer fert başına tüketim harcaması kullanılmaktadır. 
Eşdeğer fert başına aylık ortalama tüketim harcaması 2018 yılında 2 181 TL iken 2019 yılında 2 465 TL olarak tahmin edildi.

GIDA HARCAMALARI

Türkiye İstatistik Kurumu Kocaeli Bölge Müdürlüğünce açıklanan verilere göre, Gıda ve alkolsüz içeceklere yapılan harcamalarda en büyük payı %19,4 ile et, balık ve deniz ürünleri alırken, bunu %17,8 ile ekmek ve tahıllar, %16,6 ile sebzeler, %13,9 ile süt, peynir ve yumurta izledi. En düşük paya sahip harcama grupları ise, %2,3 ile diğer gıda ürünleri, %3,2 ile kahve, çay ve kakao, %3,8 ile alkolsüz içecekler olarak sıralandı.

DÜŞÜK GELİRLİ HANELER

Türkiye İstatistik Kurumu Kocaeli Bölge Müdürlüğünce açıklanan verilere göre, Gelire göre sıralı %20'lik gruplar itibarıyla tüketim harcamalarının 2019 yılındaki dağılımına bakıldığında; en düşük gelir grubu olan birinci %20'lik grupta yer alan hanehalkları, konut ve kira harcamalarına %31,2, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına %30,7, ulaştırma harcamalarına %9,0 ve mobilya ve ev eşyası harcamalarına %5,3 pay ayırdı.

En yüksek gelir grubu olan beşinci %20'lik grupta yer alan hanehalkları ise, konut ve kira harcamalarına %20,1, ulaştırma harcamalarına %20,0, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına %15,3 ve lokanta ve otel harcamalarına %8,1 pay ayırdı.

TEMEL GELİR KAYNAĞI

Türkiye İstatistik Kurumu Kocaeli Bölge Müdürlüğünce açıklanan verilere göre, Temel gelir kaynağı maaş, ücret, yevmiye geliri olan hanehalkları; konut ve kira harcamalarına % 22,4, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına %19,0 ve ulaştırma harcamalarına % 17,7 pay ayırırken, müteşebbis geliri olan hanehalkları; konut ve kira harcamalarına % 20,4, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına % 19,8 ve ulaştırma harcamalarına ise % 19,2 pay ayırdı.

**

Yukarıda TÜİK’in 2019 yılına ait Hanehalkı Tüketim Harcamasını sizinle paylaştım…

Peki…

Hanehalkı Tüketim Harcaması nedir?

İşte cevabı…

Milli gelirin önemli bir bileşeni olan tüketim harcamaları, ekonominin büyüme performansını yakından ilgilendiren bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Hanehalkı tüketim harcamaları bir ülkenin veya toplumun önemli refah göstergelerinden biridir.

**

Bu anlamdan yola çıkarak, Türkiye’nin hane Hanehalkı Tüketim Harcamasını analiz edebilirsiniz…

Türkiye genelinde hanehalklarının tüketim amaçlı yaptığı harcamalar içinde en yüksek payı % 24,1 ile konut ve kira harcamaları alıyorsa…

Demek ki zengin daha zengin, fakir, daha fakir olmuş demektir..

************************************

BİK ve PTT’den gazetelere indirim

Basın İlan Kurumu ile PTT arasında imzalanan sözleşmeyle, daha önceki yıllarda olduğu gibi resmi ilan yayınıyla alakalı gazeteler, Basın İlan Kurumu Şube Müdürlüklerine, gazete nüshaları da dâhil her türlü evrakı indirimli gönderebilecek. PTT tarafından Basın İlan Kurumuna tanınan indirim ile bu gönderimler sağlanacak. Yapılan yeni sözleşmeyle gazetelerin söz konusu indirimden yararlanabilmesi için kargonun gönderileceği ildeki Basın İlan Kurumu Şube Müdürlüğünün müşteri kodunu, bulundukları yerlerdeki PTT şubelerine bildirmesi yeterli olacak. Yani BİK ve PTT, gazetelere jestte bulundu…

**************************************

En çok güneş kremi ve uçak bileti aradık

Google’ın EMEA bölgesindeki (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) arama analizlerine göre, kısıtlamaların gevşetilmesi ve pandemi ile ilgili umut verici bir atmosfere girilmesi aramalara yansıdı. Temmuz ayının ilk günlerinden itibaren yapılan aramalar incelendiğinde; Güney Afrika'da “postane”, Birleşik Krallık'ta “halı”, İtalya'da “pizza”, Türkiye'de ise “otomobil” kelimelerinde artış gözlendi.

TAŞIT KREDİSİ

Salgın nedeniyle çok sayıda insanın işinden olması, işletmelerin kapanması ve çalışanların ücretsiz izne çıkarılmaları nedeniyle öz geçmiş hazırlama ve iş başvuruları oluşturma konularına ağırlık verildi. Google Arama Trendleri, Belçika'da "öğrenci öz geçmişi", Fransa'da "yazlık iş", Birleşik Arap Emirlikleri'nde "eleman açığı" aramaları arttı. Rapora göre Türkiye'de ise "personel alımı", "taşıt kredisi" ve "ÖTV indirimi" aramaları yükselişte.

KAMP SANDALYESİ

Bazı ülkelerde seyahat kısıtlamaları devam ediyor olsa da tatil sezonunun açılması aramaların bu yönde ağırlık kazanmasını beraberinde getirdi. Polonya'da "tatil için kır evleri", İspanya'da "kırsal bölgede havuzlu evler" ve Türkiye'de ise "uçak bileti", "kiralık daire" aramalarındaki yoğunluk dikkat çekiyor. Türkiye'de aynı zamanda "güneş kremi", "kamp sandalyesi" ve "yürüyüş ayakkabısı" aramaları da artış eğiliminde… EG Bilişim Teknolojileri CEO'su Gökhan Bülbül, tüketici tercihinin değişkenlik gösterdiğini söyledi… Şu bir gerçek ki, pandemi döneminde istekler çok değişti…

********************************

Dünya Dondurma Günü kutlu olsun!

Yazın tartışılmaz lezzeti dondurmayı sevmeyeni yok gibi… 7’den 70’e hemen herkesin vazgeçilmezi bu tatlı için temmuz ayının üçüncü haftası Dünya Dondurma Günü olarak kutlanıyor. Peki, dondurmayı çok daha lezzetli yapan yerler neresi diye hiç merak ettiniz mi? İşte Enuygun.com, sizi Türkiye’nin en meşhur 10 dondurmacısına keşfe davet ediyor.

İŞTE EN MEŞHUR DONDURMACILAR

Ali Usta – Moda (İstanbul)

Girandola – Arnavutköy (İstanbul)

Bitez Dondurma - Bodrum

Balkaymak Dondurma – Bafra (Samsun)

Nur Pastanesi – Antalya/Korkuteli

Mini Dondurma – Bebek (İstanbul)

Yaşar Pastanesi – Kahramanmaraş

Roma Dondurma – Büyükada (İstanbul)

Rumeli Pastanesi - İzmir/Çeşme

Sim Dondurma – Ankara

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mesut Akbulut - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Anket Kocaeli'de su fiyatını pahalı buluyor musunuz?