İnsanlar şehir merkezinden 30 km’den fazla uzaklıktaki mekanları tercih ediyor!

Pandemiyle birlikte yeme-içme sektöründe de tüketici alışkanlıkları hızla değişti.

San Francisco merkezli teknoloji şirketi Pubinno, Türkiye’de yaklaşık 2 milyon kişiye istihdam sağlayan yeme-içme sektöründe pandemi ile birlikte değişen tüketici davranışlarını inceledi.

Rapora göre; pandemi sonrası mekanlarda hafta içi yapılan satışların toplam satıştaki payı %20 arttı, hafta içi ve hafta sonu arasındaki keskin ayrım kalktı.

 İnsanlar özellikle de büyük şehirlerde kalabalıktan uzaklaşmak adına şehir merkezinden en az 30 km uzaktaki mekanlara yönelmeye başladı.

TÜKETİM HAFTA İÇİNE KAYDI 

Pubinno’nun hazırladığı raporda, salgın öncesi ve sonrası tüketimin yoğunlaştığı gün ve saatlerdeki değişim dikkat çekti.

Pandemi öncesinde kafe, bar ve restoran gibi işletmeler %61 oranında hafta sonu tercih edilirken, pandemi sonrası kalabalık ortamlardan uzak durmak için hafta içini tercih edilmeye başlandı.

Böylelikle mekanlarda hafta içi yapılan satışların toplam satıştaki payı %20 arttı.

Özellikle pandeminin uzaktan çalışmayı yaygın hale getirmesiyle, sosyalleşmek için hafta içini tercih edenler ile hafta sonunu tercih edenler arasındaki keskin ayrımın kalktığı belirtildi. 

KAFE VE RESTAURANTLAR

Bulgulara göre tüketiciler, pandemi sonrası dönemde sevdikleri mekanlarda vakit geçirmek için gündüz vakitlerini daha çok tercih etmeye başladı.

Akşam saatlerinde mekanlarda yapılan satışların, toplam satışa oranı pandemi öncesi döneme göre değişim göstermemesine rağmen gece satışları oldukça geriledi.

Gündüz saatlerinin cazibesi artarken satışların zirve yaptığı saatler incelendiğinde gündüz satışlarının toplam satıştaki payı %32’lere ulaştı.

SATIŞLARDA ARTIŞ YAŞANDI

Raporda, 1 Haziran itibarıyla başlayan normalleşme süreci üç evreye ayrılarak tüketim artışına dair tespitlere de yer verildi.

Buna göre; normalleşmenin ilk evresi sayılan 1 Haziran-9 Haziran 2020 tarihleri arasında pandemi öncesi döneme göre toplam satışların sadece %10’u gerçekleştirilse de gündüz satışlarının oranı %90 artış gösterdi.

Normalleşmenin ikinci evresini temsil eden 10 Haziran-21 Temmuz 2020 aralığında ise birinci evreye göre satışların %500’den fazla arttığı gözlemlendi. 

SOSYAL ETKİLEŞİM ARTTI

Normalleşme döneminin 22 Temmuz-15 Ağustos 2020 tarihlerini kapsayan üçüncü evresinde ise bu sürecin toplum nezdinde yarattığı pozitif etkinin arttığı belirtildi.

Pubinno Kurucu Ortağı ve CEO’su Can Algül, yaptığı değerlendirmede şunları aktardı: “Eğlence ve yeme-içme mekanlarındaki satış kısıtlamasının 02.00’a esnetilmesiyle birlikte gece satışlarının toplam satıştaki paya etkisinin arttığı tespit edildi. Alınan tüm tedbirler ve sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde sosyal etkileşimin arttığı bu dönemde, gündüz saatlerinin tercihi azalırken ve pandemi öncesi dönemdeki sosyal düzene ve alışkanlıklara daha da yaklaştık.”

MAHALLELERİNDEKİ MEKANLAR

Raporda Pubinno’nun ürettiği akıllı musluklardan alınan big data verilere de yer verildi. Verilere göre normalleşme sürecinde İstanbul’un merkezi noktalarında Pubinno akıllı musluklarından yapılan içecek satışlarının, toplam satışa oranı pandemi öncesi döneme göre düşüş gösterdi.

Şehir merkezinden en az 30 km uzaklıkta olan bölgelerdeki yeme-içme noktalarında yapılan satışların ise toplam satıştaki payını artırdığı görüldü.

Bunun başlıca nedeninin, tüketicilerin şehrin kalabalık ve yoğun nüfus akışından uzak durma ve etkileşimi azaltma olduğu belirtildi

SOSYAL AKTİVETELER

Yukarıda araştırmayı okudunuz.

Yapılan araştırmaya göre, pandemi sonrası dönemde kafe, bar ve restaurantlarda hafta içi yapılan satışların toplam satıştaki payı %20 arttı.

Gece satışları düşerken, gündüz satışlarının toplam satıştaki payı %32’lere ulaştı. Kalabalıktan çekinen insanlar şehir merkezinden 30 km’den fazla uzaklıktaki mekanlara yönelmeye başladı.

Kısaca, “Salgın sonrası sosyalleşme aktiviteleri değişti”…

Böyle giderse, yeni aktiviteler peşinde koşmaya devam edeceğiz.

Xxxxxxxxxxx

Alzheimer hastalığında ARTIŞ YAŞANIYOR!

Alzheimer hastalığında son yıllarda büyük bir artış yaşanıyor. Ekonomik kriz, işsizlik, hareketsizlik, bu hastalığı körüklüyor elbet. Türkiye Alzheimer Derneği Başkanı Prof. Dr. Haşmet Hanağası, 21 Eylül Dünya Alzheimer Günü’nün Alzheimer hastalarının sorunlarına dikkat çekti. Onlara ve yakınlarına yardımcı olabilmek için neler yapılabileceği konusunda önem taşıdığını söyledi… Hanağası, “Dünyada ve ülkemizde yaşlı nüfusun artmasıyla birlikte Alzheimer hastalığında büyük bir artış yaşanıyor. Dünyada 50 milyon civarında demans hastası bulunuyor ve bu hastaların yaklaşık 2/3’ünü Alzheimer hastaları oluşturuyor.” dedi… Rakamlar yüksek, herkesin dikkatli olması lazım.

Xxxxxxx

Vade 36 aya düştü, başvurular %30 azaldı  

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) tüketici kredilerinde genel vade sınırını 60 aydan 36 aya indirmeye yönelik düzenlemesi, vatandaşların kredi işlemlerindeki tutumunu etkiledi. Hesapkurdu.com'un paylaştığı verilere göre düzenleme ve artan faiz oranlarıyla tüketici kredi başvuruları üçte bir oranında azalırken, kişinin gelirine göre çekebileceği maksimum kredi miktarı da %35 azaldı. Yani vadenin fazla olması, kredi çekmeyi cazip hale getiriyor. 

Xxxxx

TÜVTÜRK’ten duyuru

TÜVTÜRK Araç Muayene İstasyonları, önceki gün bir açıklama yaptı… Açıklamada, “Son günlerde kamuoyundan takip ettiğimiz üzere, farklı kişi ve kurumların, kurdukları yanıltıcı internet siteleri ve çağrı merkezleri aracılıyla ücretsiz olarak sunulan randevu hizmeti için ücret talep ettiğini gözlemlemekteyiz.Araç muayene hizmeti randevuları, www.tuvturk.com.tr internet sitemizden, 0 850 222 88 88 numaralı çağrı merkezimizden ve e-devlet üzerinden tüm araç sahiplerine ücretsiz olarak verilmektedir.Bunun dışında hiçbir internet sitesi ve çağrı merkezi ile bağımız veya işbirliğimiz bulunmamaktadır. Araç sahiplerini bu internet siteleri ve çağrı merkezleriyle ilgili uyarmak, randevularını internet sitemiz ve çağrı merkezimizden ücretsiz alabileceklerini hatırlatmak isteriz ”denildi…  Siz siz olun, bu konularda dikkatli olun. Zira dijitalleşme ile birlikte, dolandırıcılıkta da büyük artış yaşanıyor. 

Xxxxxx

İzmit’te DMD hastalığına dikkat çekildi

Bir çeşit kas erimesi hastalığı olan DuchenneMuskülerDistrofi (DMD) rahatsızlığına karşı farkındalık yaratmak amacıyla İzmit Belediyesi, “DMD’li çocukların mutlu olabileceği bir dünya sizlerin desteği ile mümkün!” yazılı billboardlar ile İzmitlilere seslendi. Farkındalık çalışmasıyla DMD’li çocukların yaşam şartlarının iyileştirilmesini amaçlayan İzmit Belediyesi, İzmitlilerden tam not aldı

Xxxxxxxxxxxxx

Suudi Arabistan’ın UMRE KARARI!

Suudi Arabistan korona virüs önlemleri kapsamında yaklaşık 6 aydır durdurduğu umre ziyaretlerini kademeli olarak 4 Ekim Pazar gününden itibaren başlatacak. Umre ziyaretlerinde 4 aşamalı planın uygulanacağı belirtildi. İlk aşamada Suudi Arabistan'da yaşayanlara (günde yaklaşık 6 bin kişiye) izin verileceği belirtildi. Türkiye’de ilk ölümlü korona vakası 11 Mart’ta gerçekleşti. O dönem umreden ve hacdan dönenler, zamanında karantinaya alınsaydı, şimdi vakalarda daha iyi durumda olabilirdik.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mesut Akbulut - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Anket Kocaeli'de ulaşımı pahalı buluyor musunuz?