Reklamı Kapat

Pandemi etkisiyle Türkiye, 2020’de e-ticaret rekoru kırdı!  

Koronavirüs ( COVİD-19) salgınının dünyayı ve Türkiye’yi etkisi altına aldığı 2020, online alışverişin hız kazandığı bir yıl oldu. On binlerce e-ticaret sitesinin ödeme altyapı sağlayıcısı iyzico’nun verilerine göre ortaya çıkan 2020 tablosu; en çok alışveriş yapılan kategoriyi, en çok tercih edilen alışveriş kanalını, bölgelere ve sektörlere göre harcama yüzdelerini ortaya çıkardı.

**

Rakamlar, COVID-19 salgının da etkisiyle e-ticaret dünyasında yaşanan yükselişi bir kez daha ortaya koydu.

Verilerin ortaya çıkardığı sonuçlar, pandeminin sosyal mesafeyi zorunlu kılmasıyla birlikte tüketicinin e-ticaret algısında değişim olduğunu da gözler önüne seriyor.

Banka kartı kullanımı arttı

2019’da % 84 olan kredi kartı kullanımı, 2020’de % 79’a gerilerken, % 16 olan debit kart kullanım oranı ise 2020’de % 5 artış gösterdi. İşlem adetlerinde kredi kartının %69 olan payı 2020’de %7 geriledi. İşlem adetlerinde %31 olan debit kart kullanım oranı ise %38’e yükseldi.

Sepet tutarı yükseldi

Online alışverişteki artış, özellikle hızlı tüketim malları ve market alışverişlerinde de online’ı tercih eden kullanıcılar sayesinde sepet tutarlarında kendini gösterdi. 2019’da kredi kartlı işlemlerde 177 TL, debit işlemlerde 77 TL olmak üzere ortalama 146 TL olan sepet tutarı, 2020’de kredi kartlı işlemlerde 214 TL, debit işlemlerde 93 TL olmak üzere ortalama 168 TL’ye yükseldi. 2 ve üzeri taksitlerdeki ortalama sepet tutarında 2020 yılında değişim olmadı ve sepet tutarı 200 TL’nin altına düşmedi.

Taksitli alışveriş tercih edildi

2019’da kredi kartı ile yapılan işlemlerde 147 TL olan tek çekim sepet tutarı 2020’de 171 TL oldu. Bununla birlikte 2019’da kredi kartıyla yapılan işlem hacminin %70’ini oluşturan tek çekim alışveriş oranı, 2020’de %67’ye geriledi. İki ve üzeri taksitlerdeki ortalama sepet tutarı 200 TL’nin üzerinde seyretti.

Mobilde tutar minimumda

2019’da online alışverişin %50’sini oluşturan mobil alışveriş, 2020’de %55 oranını yakaladı. 2019’da %70 seviyesindeki masaüstü bilgisayardan işlem hacmi 2020’de %67’ye geriledi. 2019’da 98 TL olan mobil cihaz ortalama sepet tutarının 2020’de yalnızca 7 TL artış göstermesi, mobil cihazlardan yaptığımız alışverişte sepet tutarını minimum tutmaya devam ettiğimizi gösteriyor.

Gündelik eşya mağazalarında artış

2020’de pandeminin gerektirdiği sosyal mesafe sebebiyle bazı sektörlerde e-ticaret eğiliminde artış gözlendi. Gündelik eşya mağazaları %219 işlem adedi artışı ve %230 işlem hacmi artışıyla büyük ilgi gördü. Kitap mağazaları (%213) ile hobi ve oyuncak mağazaları (%8) işlem adetlerinde en fazla artış gösteren sektörler olurken; kamp malzemeleri (%305), kitap mağazaları (%267) ile işlem hacminde en fazla artış gösteren sektörler oldu.

Öğle saatleri tercih edildi

İşlem adedinin en fazla olduğu zaman dilimi 13.00-14.00 saatleri olurken, sepet tutarının en yüksek seyrettiği zaman dilimi 2019’daki gibi 11.00-12.00 saatleri oldu. 2020’de mobil cihazlardan yapılan alışverişlerde sepet ortalaması, zaman dilimi bakımından çok büyük farklılık göstermezken, masaüstü cihazlarda saatlik ortalama sepet tutarı 160 TL ile 320 TL arasında değişti.

Erkekler daha çok harcama yaptı

2020’de erkeklerin sepet ortalaması %11 artarak 180 TL’yi bulurken, kadınların sepet ortalaması %18 artarak 160 TL oldu. Erkekler alışveriş hacmini en çok Karadeniz ve Ege (%120) Bölgelerinde artırırken, kadınlar İç Anadolu (%112) ve Akdeniz (%108) bölgelerinde sepetleri daha fazla doldurdu. 2020’de ortalama sepet tutarını en fazla artıran bölge %48 ile Ege olurken, %19 ile Karadeniz ikinci sırada yer aldı.

**

e-ticaret sitesi iyzico’nun verilerini yukarıda sizinle paylaştım.

Mart 2020’den beri devam eden Pandemi süreci, hala kontrol altına alınmadı.

Böyle giderse, e-ticarette rekor üstüne rekor kırılmaya devam edilecek.

Zira bu pandemic süreci, herkesi e-ticarete alıştırdı.

Xxxxxxxxxxxxx

Günlük 14 saatimizi bunlara ayırıyoruz

 Ajans Press’in, wearesocial 2020 raporundan elde ettiği bilgilere göre 16 ile 64 yaş arası kişilerin günlük medya kanallarına ayırdığı süre belli oldu. Böylelikle bireylerin 6 saat 43 dakikası internet kullanmakla geçerken, 2 saat 24 dakikası sosyal medyada, 3 saat 18 dakikasını televizyon izleyerek, 1 saat 26 dakikası müzik dinleyerek, 1 saat 10 dakikası ise oyun konsollarını ayırdığı gözlendi. Bu rakamlar günlük zaman geçirme süresini kapsarken, günün yarısından fazlasını bu tür medya araçlarına ayrıldığı saptandı. 

Xxxxxxxxxxxx

KOÜ’den Kocaman’a destek teşekkürü

 Kartepe Belediye Başkanı Mustafa Kocaman’ın, Eşme Ayvası’nın tanıtımını yapmak ve KOÜ Vakfı’na destek sağlamak amacıyla Ormanya Doğal Yaşam Parkı’nda düzenlediği satış kampanyası herkesin desteğini görmüştü. Üniversite öğrencileriyle birlikte Eşme Ayvası satışını yapan Belediye Başkanı Kocaman kısa sürede bir tondan fazla Eşme Ayvası’nın satışını yapmıştı. KOÜ Genel Sekreter Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yeğin, Başkan Kocaman’ı makamında ziyaret ederek, eğitime verdiği destekten dolayı teşekkür etti… Başkan Kocaman, gerçekten güzel bir çalışma yaptı… Eğitime herkesin destek vermesi lazım.

Xxxxxxxxxxxxx

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mesut Akbulut - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Anket Dilovası Belediyesi'nin hizmetlerinden memnun musunuz?