Otomobil fiyatları uçtu tüketici kiralamaya yöneldi!

Kurban Bayramı yaklaştı…

Şimdi seyahat zamanı…

İnsanların seyahatlerini nasıl gerçekleştirecekleri ise pandemi şartlarında merak konusu oldu. Türkiye’nin önde gelen 2.el otomobil ilan platformu arabam.com, tüketicilerin bu bayramda seyahat edip etmeyecekleri, seyahatlerini nasıl gerçekleştirecekleri ve kiralık araçlara yönelimleri konusunda davranışlarını ve düşüncelerini araştırdı. Araştırmayı birlikte okuyalım;

**

Temmuz ayında 4.376 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma sonuçlarını derleyip otomotiv sektörüne katkı sağlayacak istatistikleri paylaşan arabam.com’un sunmuş olduğu veriler, bu bayramda araç fiyatları arttığı için insanların daha çok araç kiralama eğiliminde olduğunu gösteriyor.

Türkiye’nin önde gelen 2. el otomobil ilan platformu arabam.com’un gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarının detayları şöyle:

SEYAHAT ETMEK

“Kurban Bayramı’nda seyahat etmeyi düşünüyor musunuz?” sorusuna katılımcıların %73,5’i “hayır” yanıtını verirken, katılımcıların %26,5’i “evet” yanıtını verdi.

Pandemi sürecinde birçok şirketin evden çalışma sürecine geçmesi ve okulların da tatil olmasıyla birlikte büyük bir kesimin zaten memleketlerinde, yazlık evlerinde olduklarından dolayı “hayır” cevabının yüksek oranda olduğu söylenebilir.

KENDİ ARAÇLARIYLA

Araştırmaya katılan ve seyahat edeceğini söyleyen katılımcılara nasıl seyahat etmeyi düşündükleri sorulduğunda katılımcıların % 59,7’si kendi aracıyla, % 8,9’u otobüs veya uçak ile seyahat edeceğini söyledi. Katılımcıların % 19,9’u araç satın alacağını, % 11,4’ü araç kiralayacağını belirtti.

ARAÇ FİYATLARI ARTTI

arabam.com’un gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına göre katılımcılara neden araç kiralamayı düşündükleri sorulduğunda katılımcıların % 48,1’i araç fiyatları arttığı için otomobil kiralayacağını söyledi.

Tüketicilerin %18,2’si satın almak istediği temiz aracı bulmak zor olduğu için, %11,7’si arıza- kaza vb. durumlarında tamirat işleriyle zaman kaybetmek istemediği için, %10,4’ü uzun süre aynı aracı kullanmak istemediği için araç kiralayacağını söyledi.

Cevaplayıcıların %6,5’i ise yaz / kış lastiği, kasko, trafik sigortası vb. detaylarla ilgilenmek istemediği için araç kiralayacağını belirtti.

**

Araç kiralayacağını söyleyen katılımcıların araç kiralama sürelerini nasıl tercih ettikleri sorulduğunda ise cevaplayıcıların % 53,3’ü haftalık, % 25,3’ü günlük, % 14,7’si aylık, % 5,3’ü yıllık, % 1,3’ü saatlik kiralayacağını söyledi.

Yapılan araştırmaya göre son dönemlerde yayılmaya başlayan saatlik araç kiralama yönteminin henüz tüketiciler tarafından benimsenmediğini söylemek mümkün.

GÜVENİLİR ŞİRKETLER

Tüketicilere “bir araç kiralama şirketini tercih etmenizi etkileyen en büyük faktör ne olur?” diye sorulduğunda tüketicilerin % 30,7’si kurumsal ve güvenilir bir firma olmasına dikkat edeceğini belirtti.

Cevaplayıcıların % 30’u araçların temiz olması ve model çeşitliliğinin en büyük faktör olacağını söyledi.

Katılımcıların % 13’ü müşteri temsilcilerinin hızlı ve ulaşılabilir olmasına, % 9,3’ü işlemlerini sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebiliyor olmasına, % 7,7’si ise yaygın hizmet ağının olmasına dikkat ediyor.

Katılımcıların ortalama %2’si ise araç fiyatlarının ucuz olmasına bakıyor.

ARAÇ KİRİLAMA

Araştırma katılımcılarına araç kiralama şirketi denince akıllarına gelen ilk marka sorulduğunda ise cevaplayıcıların % 47,8’i Avis, % 10,8’i Garenta, % 8,7’si Rent Go ve Hertz, %8’i Garanti BBVA Flo, %4,6’sı Enterprise dedi.

Katılımcıların çok küçük bir kısmı ise yerel işletmeleri tercih ettiğini belirtti.

**

Türkiye’nin önde gelen 2.el otomobil ilan platformu arabam.com’un yaptığı araştırmayı yukarıda okudunuz.

Çok çarpıcı bir araştırma.

Bu araştırmayı okuyunca, sizin de fikriniz değişmiştir.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mesut Akbulut - Mesaj Gönder

# kaza

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Anket Okulların açılması Covid-19'un yayılmasına etken mi?