Milli Eğitim Müdürleri asıl işleri eğitim ile uğraşsınlar…

Geçen hafta yazdığım yazının ardından birçok veli, öğretmen ve öğrenci dertlerini anlatmak için aradı.

Öğretmen kökenliyim, uzun yıllar eğitimci olarak görev aldım. Ancak hiçbir dönem Milli Eğitim de bu kadar çok sorun olduğunu ne yaşadım, ne gördüm, nede duydum.

Sorun yumağının kökü Milli Eğitim Müdürlüğüne dayanıyor ve orada kilitlenip kalıyor. Geçtiğimiz hafta Cuma günü sadece Karamürsel’de 22 sınıf karantinadaydı. Bu hafta kaç sınıf daha karantinaya dâhil oldu veya kaçı karantinadan çıktı bilmiyorum.

Birçok öğretmen hastaneye ve sağlık merkezlerine sınıflardaki Covit vakaları nedeniyle acaba bende mi yakalandım endişesi ile başvurup test olmak istedi.

Branş öğretmenleri birçok sınıfa giriyor. Diğer sınıflardaki öğrencilere ve öğrencilerin üzerinden evlere salgını dağıtmaya neden veya araç olurum diye hassas düşünüyor. Hiç kimse bu vebali almamak için test olmaya çalışıyor.

Ancak gel gör ki test olmaya gittiklerinde “ Hemen herkese test yapmıyoruz. Test yapmamız için Covit şüphelisi olmanız veya belirtileri olmalı. “ dendi.

Öğretmen arkadaşlarım birçok sınıfa girdikleri için doğal olarak Covit şüphelisi değiller mi?

Ve test yapılmayan çoğu öğretmen Covit olduğunu ağırlaşınca anlayabildi. Burada suç kimin? Bilmeden muhtemelen birçok sınıfa mikrobu taşıyan öğretmenin mi? İkinci bir maskeyi bile verebilecek yetkisi olmayan çaresiz okul idaresinin mi?

Bence hiç biri değil direk sorumlusu bu konuda gerekli sağlık merkezleri ile diyalog kuramamış olan Milli Eğitim Müdürünündür. Okullarda gerekli ortam için kaynak aktaramayan Milli Eğitim Bakanlığınındır.

Sorunların göz ardı edilmesi ile problemler çözülmez. Yalan söylemek ile sorunlar ortadan kaybolmaz. Sorunlar; Çözüm odaklı olmakla, eğitimin sorunlarını her yerde eşit ve adil dinleyip anında gerekli önlemi almakla olur.

Siz öğretmenlikten gelen bir idareci olarak öğretmen arkadaşınıza, sorumluluğunu üstlendiğiniz öğrencilere hizmet etmekle yükümlüsünüz. Herkese eşit ve adil olmak zorundasınız.

Kocaeli genelinde Karamürsel eğitimde oldukça başarılıdır. Ve bu başarı öyküsünün kahramanları öğretmenler ve başarılı öğrencilerdir. Ancak övgüyü hak etmedikleri halde Milli Eğitim Müdürleri alır.

Proje okulları ve Fen Liseleri %2’lik dilimdeki başarılı öğrencileri alır. Ancak Karamürsel’de başka okul yokmuş gibi tek gözde olan proje okulu %35 dilimine giren öğrencileri alır. Hatta onlara burs vererek cazip hale getirilmeye çalışılır. Neden dayatma bir başarı zorlaması olduğu için örnek yapabilmek, tercih edilir hale getirebilmek için.

Bırakın dayatmayı o okulu acilen gerçek kadroları ile Fen Lisesine döndürün.

Proje okullarına öğretmen atamaları okul ve milli eğitim müdürlerine bırakılmıştır. Kısaca genelde siyasallaştırılan okullardır. Ve başarı ortalamaları oldukça düşük olmasına rağmen sürekli şişirilirler.

Biliyormusunuz! Bu sene okul açılır açılmaz yıkılan Güzelkıyı Ortaokulunun bir sene evvel elektrik sistemlerinin yenilendiğini, bütün cam ve çerçevelerinin değiştirildiğini!

Madem yıkacaktın neden tadilat yaptırdın ve devleti zarara soktun? Bizim, halkın parasını sokağa attın. Yazık değil mi? Beceriksizlik değil mi?

Hafta sonları öğretmenlerin çalışıp sizin sadece konu mankenliği yaparak fazladan para aldığınız kurs sınavlarını hepimiz görüyoruz.

Konu mankenliği yapmak yerine 100.Yıl Çok Programlı Lisesini yıkıp yeniden yapılırken okulun malzemesini koyacak yer gösterseydiniz ya!

Yeniden okul binası yapılırken Milli Eğitim Müdürü olarak kaç defa müteahhitleri kontrol ettiniz? Sadece poz ve görüntü mü verdiniz?

Okullara hala Güvenlik görevlisi gönderemediniz. Birçok okulda hizmet görevlisi hala yok.

Aklıma gelmişken Karamürsel Milli Eğitim Müdürlüğü içinde kurduğunuz “Özel Büro” ne işe yarıyor?

Bugüne kadar Avrupa Projeleri üreten görevli öğretmen zaten varken diğer atadığınız 3 öğretmen orada ne işi yarar? Tasarruf Tedbirleri yoksa balon mu? Diğerleri neden okullar da değil ve neden yerlerine geçici öğretmen çalıştırıyorsunuz? Buda mı bir siyasi oyun?

Pandemi dönemi okullardan öğrencileri toplayıp bir otobüse tıkarak neden ısrarla İzmit’te spor karşılaşmasına 1 dakikalık poz verilmesi için götürdünüz?

Neden çocukları zor şartların olduğu bu dönemde zorla sinemaya götürmeye çalışıyorsunuz? Sizin göreviniz çocukların daha fazlasının hasta olmasını sağlamak mı? Bu dönemde nasıl vebal alıyorsunuz?

Sadece eğitimdeki sorunların onda birini bile burada yazmadım. Yazdıklarım da en basit sorunlar.

İnsanlar sizlere evlatlarını emanet ediyor ve sizin göreviniz emanet evlatlarımızın en iyi şartlarda eğitim almasını sağlamak. Öğretmenlerin daha iyi şartlarda çalışmalarını sağlamaktır. Okul müdürlerinin getirdiği sorunları çözmektir.

Sorun getirmeyen okul müdürü en iyi müdürdür anlayışı sizi ve eğitimi çıkmaza sokuyor.

Demem o ki ya bırakın görevi asıl işiniz olan öğretmenliğe dönün yâda ciddi ciddi çalışmaya başlayın. Gerçekten işini yapmayan müdürler ve öğretmenlerle uğraşın.

Dürüst gerçekten işini yapan idareci ve öğretmenlere sahip çıkın. İlkokulda belli düzen getiren eşit adil dağıtım yapan idarecileri takdir edin. Onlara aba altından sopa göstermeyin.

Zannetmeyin hiçbir şeyden kimsenin haberi yok, Karamürsel küçük yer.

Ve Karamürsel halkı, eğitim camiası sizin kötü idarenizi hak etmiyor.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Bilgutay Bağdat - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

01

İzmitliii - Eğitimle ilgili saydığınız problemlerin noktasına virgülüne kadar katılıyorum. yalnız bunlar sadece Karamürsel de değil İzmit ve diğer ilçelerde de var. Hani öğretmenlere zorunlu test uygulanacaktı ? Hani sınıflardaki öğrenci sayısı düşürülecekti. Okulları kampüs şeklinde birleştirip özellikle iki lisenin birleştirip şehir merkezinden uzaklaştırılması ile güya iş yaptılar. Ama iki bin öğrenci ve en az yüz öğretmenin buralara ulaşımının nasıl olacağını düşünmediler. Güya merkezde karışıklığa sebep olan okulların biri İHL diğeri İ.Ö.O. yapıldı. O zaman İzmit O.O kapatılıp niçin Gazi Lisesi yapıldı , yüz yıllık İzmit Lisesi yerinden oynatıldı . Hem de hiç bir hazırlık boya badana yapılmadan İ.Ö.O. öğrencileri buraya taşındı.

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 01 Ekim 13:18


Anket İzmit Yürüyüş Yolu yıl sonunda bitecek mi?