Spordan maksimum verim alın

Karantina günlerinde en sık duyduğumuz önerilerden biri spor yapmak. Normalden çok daha az hareket etmemiz nedeniyle hem fiziksel hem de zihinsel sağlığımızı korumak, bağışıklık sistemimizi güçlendirmek ve modumuzu yükseltmek için artık spor yapmamız daha da büyük önem kazandı. Öte yandan birçok farklı kanaldan dijital olarak yayınlanan spor dersleri, düzenli spor yapmayanlarımızı bile spor yapmaya ikna etti. Bu her ne kadar harika bir alışkanlık olsa da bilinçsizce spor yapmak beraberinde istenmeyen sakatlıkları ve sağlık problemlerini de getirebilir. Evde sağlıkla spor yapmaya devam etmeniz ve antrenmanlarınızdan maksimum verim almanız için bu noktalara mutlaka dikkat etmeniz gerekiyor.

Egzersiz düzeyinizi iyi ayarlayın

 

Evde güvenle egzersiz yapmanın en önemli kuralı, egzersiz yaparken aşırıya kaçmamak. Sizi çok fazla yoran, yoğun egzersizler yapmanız fiziksel problemlere yol açabilir. Fitness seviyenizi, yaş ve kilonuzu dikkate alın, vücudunuzun ihtiyaçlarını belirleyin. Yıpratıcı ve yorucu egzersizleri değil gün içinde birkaç defa 10-15 dakikalık süreler boyunca yapabileceğiniz egzersizleri tercih edin.

Günlük plan yapın

 

Az önce bahsettiğimiz gibi, gün içinde birkaç defa, hafif yoğunlukta egzersiz yapmanız hem sizi daha az yorar hem de toplamda daha fazla hareket etmenizi sağlar. Doğaçlama davranmak yerine, bu kısa seansları günün hangi saatlerinde yapmak istediğinizi belirleyin. Bu günlük planı yaparken egzersiz ile yemeklerin öncesi ve sonrası arasında en az 1 saat bulunmasına özen gösterin.

BOL SU İÇİN

 

Düzenli spor yapmak vücudun su kaybetmesine sebep olur, bu nedenle bolca sıvı tüketmeyi unutmayın. Ayrıca beslenmenize de özen göstermeniz gerekiyor. Bu şekilde bağışıklık sisteminizi güçlü tutabilirsiniz.

 

Metabolizmanızı Hızlandırın

Gün içinde sık sık egzersiz yapmanın bir diğer avantajı da metabolizmayı hızlandırmasıdır. Esneme veya germe hareketleri yapmanız bile size bu faydayı sağlar. Özellikle de home office çalıştığımız bu günlerde saat başı masadan kalkıp boynunuzu ve sırtınızı rahatlatacak hareketler yapın.

Doğru giysilerle spor yapın

 

Evde spor yaparken dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta da doğru kıyafeti seçmek. Öncelikle nefes aldıran kumaşlardan üretilmiş kıyafetleri seçmelisiniz; bu şekilde terinizin hızla kurumasını garantileyerek vücut ısınızın dengelenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca en yüksek performansınıza ulaşabilmeniz için, spor yaparken giydiğiniz kıyafetler ne çok bol ne de çok dar olmalı.

- Kocaeli Gazetesi, Spor bölümünde yayınlandı
https://www.kocaeligazetesi.com.tr/haber/5863464/spordan-maksimum-verim-alin